{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Erfaring med Hobbyking XT90-stik {{forumTopicSubject}}

Synes ikke jeg kunne finde så meget herinde om Hobbykings XT90-stik herinde, så tænke at jeg lige ville dele lidt førstehånds-erfaringer.

Besluttede at gå bort fra Deans t-plug på alle vores biler, dels fordi jeg synes at de har en tendens til enten at være for stramme at skille ad eller falde fra hinanden ved hop. Desuden har jeg hørt at det er begrænset hvor mange ampere de kan tåle - og min Savage XS kan åbenbart trække en hulens bunke ampere, så jeg tænkte at XT60 ville være i underkanten.
Stikkene er ret store, ca. 2*2*1 cm og vejer 6-7 gram, både plastic og metal virker _meget_ solidt.
De er til gengæld voldsomt stramme at samle og adskille, håber at de bliver lidt løsere med tiden, men de hopper med garanti ikke fra hinanden!
Sidst men ikke mindst lidt om selve lodningen (det skal siges at jeg absolut ikke er erfaren med en loddekolbe).
På sin vis er de ganske lette at lodde da de har en slags 'rør' med åbning i den ene side så det er let at komme til, men: de er voldsomt svære at få varme nok til at smelte loddetinnet, på trods af at jeg brugte en 100w loddekolbe (!).
Det blev heller ikke bedre af at batteriet var forsynet med 10awg-ledninger.

Men det lykkedes til sidst (med brug af et temmelig stort loddehoved) at få nogle lodninger som jeg i hvert fald selv er godt tilfreds med, med god kontaktflade hele vejen rundt.

Så konklusionen må være at jeg ikke fortryder mit valg, men at det kræver enten en seriøs loddekolbe, eller måske bare noget lodde-erfaring smiley og som sagt synes jeg at de er lovligt stramme her til at starte med i hvert fald.

Håber I kan bruge det til evt. beslutninger om stik-valg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Hobbyking XT90-stik
Kommentér på:
Erfaring med Hobbyking XT90-stik

Annonce