{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

stealth x09 bliver varm motor/ledninger {{forumTopicSubject}}

Hej rcg.

Har lige fået en stealth hvor jeg har monteret et lansu 4090d 90A esc og 2900 kv motor. Men efter jeg lige var ude og prøve den bare frem og tilbage på en kort strækning blev motor og motor ledninger Varme samt ledninger mellem batteri og esc. Men batteriet blev ikk varmt. Der køres med lipo 2's 3200 mah 20c.

Er det bare jeg skal have fat en en kæleblæser til at montere på motoren eller er der noget jeg kan justere på esc'en?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stealth x09 bliver varm motor/ledninger
  • #1   6. sep 2013 Det er gearingen der er for høj, ingen tvivl om det. Bedste løsning vil være at geare den ned.

  • #2   6. sep 2013 Der er ellers std gearing på. Dog er den lavet om til baghjulstræk så den ikke trækker på forhjulene. Kan det have noget at sige?

  • #3   6. sep 2013 er det std gearing til bilen, eller er det std gearing til motor setet

  • #4   6. sep 2013 Begge dele da den er født med 90a esc og den motor:) men kan det have noget at gøre med den er lavet om til baghjulstrukket kun? Skal siges den fik meget gas fra start af og en kort strækning. Og så nogle gange sådan:)

  • #5   6. sep 2013 At den er lavet til rwd har gjort at den ikke bare brækkede sig med det samme.
    Så det er fint, men som skrevet, så skal du geare den ned.
    Mindre pinion på. har du smidt større hjul på så er den også gal.
    Og nu hvor du har lavet den til rwd så kan du fjerne trækaksler foran samt diff for at lette bilen yderligere.


  • #6   6. sep 2013 Kristian# så det pga at den er lavet baghjulstrukket den bliver så varm?
    Skal siges det ikke er mig der har lavet den til baghjulstrukket. Trækakseler og Diff er fjernet. Men planen er at lave den 4wd igen. Men mindre pinon på motoren:)? Evt en blæser på den?


  • #7   7. sep 2013 hør nu lige.. det er da klart din motor bruger mindre energi på at drive kun 2 hjul rundt frem for alle 4. Det forsøger kristian også at forklare.

    Det er pga belastning det hele bliver varmt. Gear den ned så bliver den ikke så varm. Det er ligesom når du cykler op ad en stejl bakke - så sveder du også mere i højeste gear end i laveste gear.. smiley

    Motorkøler er.. hmm.. god til at køle din motor. Det hjælper ikke så meget på at ledningerne er varme.. det tyder mere på at der bliver trukket en anelse mere strøm gennem systemet end det har godt af..


  • #8   7. sep 2013 Yes som Tommy S skriver.

Kommentér på:
stealth x09 bliver varm motor/ledninger

Annonce