{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Problemer med revo vxl. {{forumTopicSubject}}

Hey gutter,

Har købt mig en revo vxl, har kørt ca. 4 opladninger med den. men idag da den skulle luftes, begyndte den at drille, det startede med den ikke ville række mere end 20 meter, altså efter de ca 20 meter var der ingen kontakt. Så gik jeg ind for at skifte batterier i fjernbetjeningen, det hjalp ikke, prøvede så engang mere med helt nye batterier. men da jeg så kommer ned her 3. gang. Da jeg så stiller den på jorden, kan jeg mærke der er en slags modstand i bilen, altså som om den bremser når jeg prøver at trille den fremad med hånden, den bakker ikke når den står stille, men den bremser når jeg prøver at skubbe den fremad, og den vil ikke tage gas, hverken frem eller tilbage. Så tager jeg strøm fra den, og på igen. Men så er den helt død, med gassen, den reagere overhovedet ikke på gas, men dreje kan den godt. Altså når jeg tænder bilen, er der en knap på esc, der lyser grøn eller rød, kommer an på om den er indstillet til lipo eller ej. Men den lampe lyser ikke mere, men der er lys i modtageren, altså det lys der signalere om den her forbindelse til fjerbetjeningen eller ej. nogen der kan sige hvad det kan være? er det esc der er brændt af? eller modtageren? bilen er kun to mdr. gammel, og fuld garenti. så forhandleren må selvfølgelig lave det på garentien. Ps. har prøvet at nulstille esc. Men der kommer ingen lys i den overhoveedet. Håber det er forklaret så det forståes.:) Mvh. Thomas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med revo vxl.
  • #1   18. okt 2013 har hørt om at ånden (escén) godt kan gå i stykker selv efter kort tid smiley

  • #2   18. okt 2013 altså den der sidder på standart er dårlig?


  • #3   19. okt 2013 Hvorfor vil din bil ikke trille/bremser når du holder stille?
    Er det motoren der bremser eller er det noget andet?
    Hvis det er noget andet i din drivlinie der bremser, ja så kan du snildt have brændt din ESC af pga. overbelastning.

    Du skriver at der er fuld garanti på den - hvilken forhandler har du købt den ved?
    Lovgivningsmæssigt har du 2 års reklamationsret - men ingen garanti.
    Så hvis ikke du er blevet lovet ekstra garanti, så har du ingen garanti.

    http://taenk.dk/gode-raad/garanti-og-reklamationsret


  • #4   19. okt 2013 Du skriver at du har prøvet at nulstille din ESC - ok - Men har du lavet en NY calibration at sender/ESC ?? Min ESC har det med at "glemme" indstillinger eller noget, så nogle gange skal jeg lave ny calibration før jeg kan køre når jeg tænder min E-Revo...

    Dog kan det være at det kun er din modtager der er i stykker, da du skriver at den ikke ville række særlig langt osv. - Men tror det er ESC´en den er gal med...


  • #5   19. okt 2013 Det er ikke i drivlinen den får modstand, det har været moteren der gjorde det, ja ved nu godt det er en 2 årig reklamation, men derfor skal den jo stadig dække når noget står af på den måde. den har kørt 4 opladninger uden problemer, og kun på parkeringsplads, så den står jo stadig som helt ny. Den er købt ved morfars i århus, har været inde og aflevere den idag, så de tager sig af det. men han sagde derinde at sådan en revo kan opføre sig meget underligt, altså mener den kan opføre sig som om noget andet er i stykker, selvom det måske kun er servoen der er i stykker. ved ikke så meget om det, så håber de vil tage sig af det. Og nej har ikke prøvet at nulstille min sender, det ved jeg faktisk ikke hvordan man gør. men lige gyldigt hvad jeg gjorde, kunne den ikke få lys i selve esc. Som der plejer at være, man kunne godt tænde bilen, men der kom kun lys i modtageren, og den kunne godt dreje, men ikke tage gas. Så det bliver spændende at høre hvad de siger.:)

  • #6   19. okt 2013 Det kan jo være mange ting!

    Men der er forbindelse mellem bilen og sender/modtager/ESC til at servoen kan dreje men ikke kan tage gas osv. er normalt når der skal kalibreres, at der så ikke er lys i den ESC kan jo bare være en lille diode der er gået i stykker?

    Kalibration af VXL systemet er meget nemt og kan findes i din manual eller google smiley


  • #7   20. okt 2013 Hej Henrik. Er det typisk den ikke vil tage gas når den trænger til kilibrering ? Har læst manualen, og den diode indebære at jeg kan kalibrere den, den skal lyse grøn og rød på forskellinge tidspunkter, Så det er lidt svært.
    Mvh. Thomas


  • #8   20. okt 2013 Ja for når man kalibrerer ESC´en har dette intet med servoen at gøre, men kun gas/brems/bak funktion man indstiller... Men ja kan godt se det bliver nok en umulig opgave når du ikke har din diode at se efter....

Kommentér på:
Problemer med revo vxl.

Annonce