{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad angiver c på et Lipo?
  • #1   2. nov 2013 Det er hvor meget strøm batteriet kan levere og det er angivet som x antal gang kapaciteten. I dit tilfælde 20x4000mA = 80A. Tallet må godt være større end det esc kan klare. Der bliver ikke trukket mere strøm fra batteriet end det som esc'en leverer til motoren.

  • Zed
    Zed Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Svar: 7
    #2   2. nov 2013 det er forkert smiley

    Eneste begrænsning der er fra ESCens side er spænding/volt. aldrig ampere eller C rating

    Men "C" er ganske rigtigt batteriets evne til at afgive strøm. tallet skal ganges med kapaciteten for at få værdien.
    I dit tilfælde 20 x 4.000 = 80.000 mah eller 80 amperre (1000 mah pr. amperre)


  • #3   2. nov 2013 så det er sådan set ikke noget jeg som sådan skal bruge til noget..!?


  • #4   2. nov 2013 Jo for filan da... Du skal altid sørge for at dit batteri kan levere det din motor trækker, og meget gerne mere. Hvis dit batteri ikke kan levere det motoren vil have bliver al elektronik belastet og udvikler unødvendig varme. I slemme tilfælde med skader / defekter til følge.

    Jo stærkere dit batteri er, jo bedre.


  • #5   2. nov 2013 heh.. okay, tak for det:)

  • #6   2. nov 2013 Kent, første halvdel korrekt. Sidste, HELT forkert!

    C værdi er rigtigt det batteriet kan levere i ampere. Men det er altid det motoren beder om der bliver trukket! Dvs du skal MINDT have et batteri der kan levere din motors Max "sugeevne".

    Batteriet vil blive ustabilt og kan eksplodere/ bryde i brand hvis der trækkes mere end det er opgivet til. Esc'en vil måske, hvis den har den funktion, slå fra, hvis motoren trækkere mere strøm end den kan håndtere.


  • #7   2. nov 2013 Jeg har et spørgsmål så:)
    Hvis vi siger min esc er på 90a og motor på 3930kv
    Og jeg køre med et 3200mah 2's 20c

    Kan der så ske skader? Da jeg her regnet batteriet ud til at kan levere 64a?


  • #8   2. nov 2013 Til Glenn

    Det kommer an på hvor stor, fysisk og trækkraftmæsigt, motoren er. Kv angiver kun den teorestiske omdrejningstal ud fra hvor mange volt den får.
    Og hvor hårdt din motor/bil er gearet.

    lad mig gætte du har en hbx bil med et 9 turns motorsæt fra Lansu.??


  • #9   2. nov 2013 Kim ved ikke hvor mange turn motoren er på da der kun står kv på den. Men ja en stealth med brushless motorsæt lansu 90a smiley og har hørt den os er gearet højt sådan en stealth når den er original:)?

  • #10   2. nov 2013 Tænkte det nok smiley
    Jeg ku kende det ud fra de data du gav, de er ret specifikke for den bil.
    Hvis det er originalt hele vejen igennem. Altså gearingsmæssigt og sådan.
    Så burde det nok ku gå an. Jeg tror nok den 90A betegnelse er liiiidt "kinesisk beregnet" smiley Og motoren, tjaa, den har nok størrelse som en 540 motor, meeeen, ankeret der i. Mon det er helt så potent en "strømtrækker" som andre lidt mere gennemførte modeller smiley

    Men, om den har lipo cut off, det ved jeg faktisk ikke.. Det er MEGET længe siden jeg har haft fingre i sådan en. Og jeg var pænt grøn på ca det meste RC viden dengang.


  • #11   2. nov 2013 Hvis der ikke er lavet ændringer på motoren de sidste par år, så er det stadigt en 380 motor i 540 hus som slæber rundt på en 1/10 truggy. kort sagt, en underdimensioneret motor i forhold til opgaven.

    Søg lidt i foraet, hver gang spørgsmålet har været oppe, er der blevet advaret mod at bruge 3s på den bil. I det mindste de gange jeg har set det.


  • #12   2. nov 2013 Esc'en har lipo Cut off:)

    Tass har os læst at den ikke kan holde til 3s os derfor jeg kører med 2's:)


Kommentér på:
hvad angiver c på et Lipo?

Annonce