{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskel på motorer.
  • #1   16. dec 2013 Du skulle ha´ fuldt lidt bedre med i fysik smiley
    Den normale motor er en jævnstrøms motor.
    En børsteløs motor er en vekselstrøms motor.

    Nu er det bare sådan at en el motor grundlæggende kan køre på vekselstrøm´, dvs at det kullene/børsterne i den normale motor gør er at lave jævnstrøm om til vekselstrøm som motoren skal bruge, i et børsteløs motor sæt er det jo noget som ESC´en klare, og det giver en besparelse på godt 30% i energi.

    Fordi en børsteløs motor er mere effektiv, vil den heller ikke blive så varm, og kan derfor også presses mere.
    Så det du skal være opmærksom på, er at den sandsynligvis er godt tunet op i forhold til den gamle motor smiley
    Men hvis du for fat i en motor der er lige så stærk som den gamle, vil du kunne køre i ca 30% længere tid på det samme batteri.
    Men alt det her er meget teoretisk, så læg i for meget i det smiley



  • #2   17. dec 2013 2 dumme ?? hvad er forskelen på in/out runners også i brugen, hva bruger man en 21,5t mod 2,5t

  • #3   18. dec 2013 In/out runners har noget med den måde motoren er opbygget på.
    En almindelig børste motor er en in-runner, dvs at der sider 2 magneter fast i huset, og de 3 spoler /ankeret) drejer rundt inden i huset, der af navnet in-runner.

    En almindelig børsteløs motor er også en in-runner, selvom man her har byttet om på spoler og magneter så det er magneterne der drejer rundt inden midt i huset med de 3 spoler (eller flere) siddende fast rundt om i huset.
    En in-runner har mange omdrejninger men ikke så meget trækkraft.
    Men de er gode til at starte og stoppe hurtigt fordi de dele der drejer rundt ikke vejer så meget.
    in-runner bruges mest til biler der skal kunne starte og stoppe hurtigt.

    På en Out-runner er der igen byttet rundt så de lidt ligner en børste motor med spolerne indvendigt, og magneterne siddende fast i huset.
    Men på en out-runner er det bare hele huset der drejer rundt smiley
    Det gør at den roterende del vejer halvdelen af motorens samlede vægt, og det sammen med at en out-runner som regel også har rigtig mange spoler og magneter, gør at en out-runner ikke har så mange omdrejninger, men til gengæld en rigtig god trækkraft.
    out-runner bruges mest til fly og helikoptere som kræver en konstant trækkraft for at kunne holde sig i luften, men vi er en hele del der også bruger dem i vores crawlere.

    21,5t eller 2,5t smiley
    ”T2 står for hvor mange gange en ledning er viklet rundt om en af spolerne.
    En 21,5t har en lang tynd ledning der giver mere modstand end hvad en 2,5t´s korte tykke ledning gør.
    Dvs, at få ”T” giver et højere strømforbrug og dermed flere krafter, og flere ”T” giver en sløv motor.

    Men det er ikke noget du skal hænge dig for meget i, for du kan kun sammenligne ”T” med to ellers helt ens motorer.
    Er motorene ikke lige store, eller der er forskel i antal af spoler eller magneter, er din ”T” sammenligning lige til skraldespanden smiley


  • #4   18. dec 2013 ok tak for det. det er for at have en tommelfinger regel at gå ud fra, for jeg fik af vide at den kul motor der sad på min tidliger båd ikke var det mest optimale. Jeg har købt et nyt skrog, gauper 2118 men mangler en esc og to motor så vil gerne have lidt viden om hvad jeg skulle købe af motorer, men jeg vil gå ud fra at jeg skal lede efter inrunner på ca 6,5 stykket, og en esc på en 120a for at kunne trække de 73 cm båd lidt rundt

  • #5   18. dec 2013 Ja de fleste sejler med in-runnere, men der er dog nogle der bruger out.runnere og et høj volt sæt-op, men det er ikke noget jeg kan fortælle om da det er ret lang tid siden jeg har sejlet.
    Og ja, glem alt om de gamle kulmotorer, de er ikke speciel slidstærke og de bruger en masse strøm.
    Du skal bare lige vide, at hvis du skal bruge to børsteløse motorer, så skal du også bruge to børsteløse ESC´er.
    Man kan nemlig iokke sætte to børsteløse motorer til en børsteløse ESC smiley


  • #6   18. dec 2013 fedest så er jeg på rette spor fanme iorden tak


  • #7   21. dec 2013 blindman overdrive: jeg har ikke haft fysik, så det kan godt blive lidt svært.
    så du skulle nok holde dig fra de porsonlige stikkommentarer.

    men tak for svaret:)


  • #8   21. dec 2013 Blindman skulle heller ikke have siddet på wc i fysik timerne da de havde om
    veksel strøm - så havde han sluppet for lave et indlæg om monteringen af en en polet afbryder og en lampe.


  • #9   21. dec 2013 ¤©ºJan @
    Hæ Hæ, Hvis du selv har haft fysik i skolen, ville du vide at man ikke samler noget med 230V uden man ved hvordan det fungere smiley

    Jeg viste ikke noget om den netafbryder, og om der var nogle forbindelser inden i kontakten da det hele var sammenbygget i en klods.
    Det mest åndssvage ved hele den historie, er at der er trykt et diagram over kontakten på bagsiden af kontakten som jeg ikke lige så i første omgang smiley
    Lige så snart jeg viste hvordan den var opbygget, var der heler ikke nogle problemer mere smiley



  • #10   21. dec 2013 Her er noget med krudt i.
    690V 60hz, 3200 amp. ind, 2x1250 + diverse små afgange ud.

    En lille sag jeg lige har projekteret og den bygges her hen over julen og sendes til Texas.


    profilbillede
  • #11   21. dec 2013 2,208,000 Wat smiley
    Hvad fan… er det for en maskine??
    Den er lidt støre end den lille Poxxon drejebænk jeg selv sidder med lige nu smiley



  • #12   21. dec 2013 nu kommer jeg helt til at savne at være elektriker..;P men det ser spændene ud:)


  • #13   21. dec 2013 Aner ikke hvad den laver andet at det er på en Amerikansk bore rig.


  • #14   21. dec 2013 Ja det kan være lidt irriterende ikke at vide hvad det er man er i gang med smiley
    Og hvis man så for det at vide, kan det komme helt bag på en hvad det er smiley



  • #15   21. dec 2013 Noget strøm ind - noget strøm ud så er det ligegyldigt hvad den er til.
    Sprøjter el tavler igennem.

    En magen til kan blive din for 332.000,00 kr.


Kommentér på:
forskel på motorer.

Annonce