{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Hvordan virker lipo cutoff {{forumTopicSubject}}

Hej. Har søgt lidt rundt her inde ang. lipo cutoff, men fand ikke helt det svar jeg søgte.

Så er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man ved om man har cutoff på sin bil?

Min bil køre med fuld skrald og som at vende en hånd køre den temmelig sløv, den kan godt køre men ikke noget vildt acceleration eller lig.

Det passer hver gang med den køretid der vil være på batteriet, og når den kommer i laderen er der 3,1-3,2 v på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan virker lipo cutoff
  • #1   19. feb 2014 Søg på LIPO herinde, så skal du bare se løjer...

    Der er skrevet MANGT & MEGET om emnet... Så søg og du vil finde smiley

    smiley


  • #2   19. feb 2014 Det passer meget godt med en typisk cut-off både hvad angår funktion og spænding.

    I forskellige esc'er er der forskellige variationer af LVC - Low Voltage Cut-off eller populært LiPo cutoff. Nogle "lukker" mere ned for gassen end andre, nogle blinker eller bipper og ved andre kan man justere det.
    Det man dog oftest kan justere er ved hvilken spænding "cut-off'et" skal indtræffe- typisk vælger man et sted mellem 3,0 og 3,2V per celle.

    Selv vælger jeg stort set altid 3,2V pr celle da jeg stort set aldrig kører så længe jeg når ned til den grænse- så hellere være lidt på den sikre side når det endelig sker.

    Det er iøvrigt også forskelligt hvordan batterier reagerer på spændinger under 3,0V. Jeg har ikke selv oplevet LiPo'er der er døde for mig på den konto, men har derimod oplevet LiPo'er der har været opbevaret gennem længere tid helt ned til lige omkring 1V pr celle, og de virker perfekt den dag i dag.


  • #3   19. feb 2014 Så med andre ord er det ligesom en slags forsikring, og du må vælge det du er mest komfortabel med smiley

  • #4   19. feb 2014 Tak for det fine svar.
    Det må næsten være det så.
    Jeg vil prøve, at undersøge om jeg kan justere på noget på escen.


  • #5   19. feb 2014 Du skal bare være opmærksom på at hvis du eksempelvist justerer din cut-off spænding lavere for at opnå længere køretid så risikerer du også i højere grad at beskadige dit batteri.
    Grænsen, som din esc slår fra ved nu, er formentlig allerede sat nogenlunde korrekt, så hvis du synes køretiden er for kort skyldes det typisk batteriets kapacitet er for lav eller at evnen til at holde spændingen under kraftig afladning er ringe.



  • #6   20. feb 2014 Ok. Køre tiden er over alle forventninger. Så jeg må nok hellere undgå at stille på noget og i stedet bare skifte batteriet.
    Tak for info.


Kommentér på:
Hvordan virker lipo cutoff

Annonce