{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.640 visninger | Oprettet:

Losi M8 lav rækkevidde - kører selv! {{forumTopicSubject}}

Hej
I dag modtog jeg min Losi Mini 8ight 1/14, fik ladet batteriet op, satte de medfølgende engangsbatterier i senderen, efterspændt skruer, og så ellers ud og køre her til aften. Helt standard setup, endda nihm batteri. Den kørte rigtig fedt (self ikke så hurtigt), men rækkevidden var desværre ikke mere end cirka 40 meter.
Jeg gik hen mod bilen, og forbindelsen kom igen. 2. gang det skete tappede jeg roligt på gassen, og da jeg kom ind på omkring 15 meters afstand gav bilen pludselig fuld gas. Og holdte gassen. Og den reagerede ikke på jeg drejede eller bremsede. Den fortsatte ind i noget jeg endnu ikke ved hvad er hos en nabo, vendte rundt og kørte skråt imod mig og ind i en anden nabos hus. Jeg kunne slet ikke få kontakt med den før jeg var helt henne ved den, men desværre var det ikke et kønt syn. Se vedhæftede.

Er der nogen af jer der har erfaring med ovenstående - både om det kan passe rækkevidden skal være så dårlig, og hvad jeg kan gøre for at sikre bilen ikke bliver alt for selvstændig...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Losi M8 lav rækkevidde - kører selv!
  • #1   24. mar 2014 Kontakt forhandleren så kan de vel oplyse forventet rækkevidde tænker jeg

  • #2   25. mar 2014 Arrg, det er satme surt det der...

    Nu har du husket at binde sender og modtager, samt fjerne antennen på modtager fra de værste strømførende ledninger?..


  • #3   25. mar 2014 Og til en anden god gang, så kig hos kullagergrossisten, og find en T-Bone bumper der.. Den sku tag det værste hvis det sker igen

  • #4   25. mar 2014 Sørg for at antennen er så adskilt som muligt fra øvrige ledninger.
    Mit Sanwa anlæg flipper hvis antennen ligger for tæt på servoledningerne.

    Trist historie, men skriv lidet om hvilket fjernstyringsanlæg du har i og tag et nærbillede at modtageren/ledningerne, så er det nemmere at hjælpe.


  • #5   25. mar 2014 Sur r.. smiley

  • #7   25. mar 2014 Jeg har modtagere hvor antennen kun har ca 4 cm tilbage, de rækker snildt 50 meter....

  • #8   25. mar 2014 Tak for alle jeres gode indlæg smiley

    #1 Jeg har en billig Waverunner fra Morfars, der har mindst den dobbelte rækkevidde. Jeg håber ikke det kan være rigtigt denne skal være så meget dårligere (på dette punkt).

    #2 og #3, det kan sagtens være du har fat i noget der. Jeg tændte bilen og fjernkontrollen og der var forbindelse, så jeg kørte bare. Antennen prøvede jeg at få så højt op i bilen som muligt, så den lå hen over ESC'en. Kan det have påvirket det? I så fald må jeg hellere få fat på noget der kan holde antenne på plads. Hvad bruger i andre? Og ja, det T-Bone kommer med på bestillingslisten med det samme smiley

    #4 Det er den medfølgende fjernbetjening fra Losi jeg bruger. Jeg kan prøve at tage et nærbillede af modtageren i aften.

    #5 Helt enig! Havde glædet mig som et lille barn - det kan virkelig ødelægge humøret når bilen bare stikker af. Desværre kunne jeg jo måske have forebygget det med en binding og bedre antenneføring (lyder det til på Jer)

    #6 der er intet at se på antenneledningen. Den er som ny. Og bilen havde i øvrigt kun kørt 10-15 min da det skete.

    #7 Hvor lang rækkevidde har du med M8? Bruger du den medfølgende fjernbetjening?


  • #9   25. mar 2014 Nu er min så en speciel edition med DX4L men jeg har ihvertfald 100 meter, hvis ikk mere, og det er selvom antennen sidder på siden af ESC som osse er en anden model end din.
    Men prøv med en binding og anden antenneføring og smid 4 nye aa i senderen (nogle siger dem der kommer med fra Losi ikke holder ret længe)


  • #10   25. mar 2014 100 meters rækkevidde ville jeg rigtigt gerne op på. Så må bilen efterhånden være så langt væk, at det er svært at se hvilken vej den peger.
    Jeg prøver med de ting - også selvom batterierne i fjernbetjeningen vel burde holde mere end 15 minutter smiley


  • #11   25. mar 2014 Tjaa, har ik haft behov fornat køre længere, så ved ik om den rækker længere..

    Ang. Batterierne, så ved du jo ikk hvor længe de har ligget og hvordan.. jeg ville gøre det for en sikkerheds skyld, for at være sikker på problemet ikk stammer derfra


  • #12   25. mar 2014 Nej tænker også det må være rigeligt med rækkevidde. Men 40m er klart i underkanten. Vil gætte på 60-80m så får jeg ikke behov for mere. Men er rart at vide der er rækkevidde nærmest uanset hvor langt man kører, som man kan se til.
    Jeg prøver at udskifte batterierne til nogle friske Duracell.


  • #13   25. mar 2014 Jeg havde nogenlunde samme problem med min. Ca. 10 meters rækkevide, og sender ville ikke rigtig 'bind'e med modtageren. Det er virkelig en skrammel sender den standart Losi.

    Jeg gad dog ikke bøvle med at brokke mig, da jeg ikke synes det var dér Losi havde brugt deres kræfter. Altså... forstå mig ret... hvis det var esc/motor/servo havde jeg nok brokket mig, selvom jeg ikke giver så meget for std. rtr elektronik. Senderen så bare så billig og elendig ud, at jeg ikke gad besværet, når jeg ikke engang havde lyst til at bruge den.
    Du kan selvfølgelig reklamere, men du står stadig med en lorte sender i sidste ende.

    Modtageren, en Spektrum, fejler dog ikke noget så jeg bruger bare sådan én sender. Det var rart at få en ordentlig sender alligevel.



  • #14   25. mar 2014 Emil - bare fordi det er en RTR sender, gør det den ikke dårligere..

    Har haft mange af Losi´s rtr sendere, og de har altid funket 100%, men nu er jeg nede på 3 plus den nye Spektrum DX2L jeg fik med minien, og for 1 mdr. siden måtte jeg sende min DX4S retur, fordi den ikke ville binde med mine modtagere ordenligt, og når den endelig gjorde, fuckede den helt op, noget nær ligsom Martin beskriver..
    og den troede jeg ellers var en ok sender til den pris smiley


  • #15   25. mar 2014 Jeg vil prøve med noget krympeflex rundt om antennen, og se om det kan være med til at forbedre rækkevidden, og undgå forstyrrelser fra øvrige elektriske komponenter. Putte nye batterier i senderen. Derefter binde med senderen igen og lave nogle rækkevidde tests.
    Men hvis rækkevidden stadig ikke er tilstrækkelig, har i så tips til hvilken sender jeg bør gå efter - evt. brugt hvis det hjælper på at holde budgettet nede..?


  • #16   25. mar 2014 du skal ihvertfald ikke sætte krympeflex på antennen smiley

    Sæt den fast et sted hvor den ikke er for tæt på andre ledninger, se evt. min enhed, men ved godt det kan være svært på sådan en lille kompakt bil..

    jeg kigger efter en løsning med et antenne mount og så et hul i karrossen, så jeg er helt fri for signalet skal bevæge sig gennem karrossen..


  • #17   25. mar 2014 Hvad vil du så gøre med antennen? Nogle af dine sidste billeder af bilen ligner det, at antennen bare ligger omkring ESC, ligesom den gjorde på min i går. De første billeder i dit galleri har du modtageren oppe på broen, med ledningen hængene ned omkring servoen. Er det at foretrække?
    Synes ikke der er mange steder til antennen uden den kommer i nærheden af andre ledninger eller gearet.


  • #18   25. mar 2014 altså, da jeg fik bilen, kom den med en vandtæt modtager, som er den som sidder på top pladen, men når den sidder der, er der ikke megen plads til batteristik, så ville smide den ned ved siden af servoen, ligsom på din, men det er den for bred til, aå smed en anden spektrum modtager i, indtil jeg får den nye karrosse, men har sat det sådanne med dobbelklæbende tape.

  • #19   25. mar 2014 .

    profilbillede
  • #20   25. mar 2014 Vegas - jeg er ik helt enig, men nok lidt hurtig til at kalde det en lorte sender. En rtr sender burde jo som 2,4ghz være stabil og have udmærket rækkevidde. Jeg synes bare den virkede billig, simpel og gav mig en fornemmelse af at den kun koster nogle få dollars af producere.
    Jeg gad i hvert fald ik bruge fragt kroner på at få den lavet, eller at få en ny. Blot min mening om senderen.


  • #21   25. mar 2014 Altså jeg kan godt forstå hvad du mener, de virker ret skrabet og billige, men set i forhold til andre RTR sendere og sågar nye sæt, så syntes jeg den er udemærket.
    Der er ikke super meget grib i håndtaget og god at holde på er den heller ikke rigtig, men den gør jobbet, og reagere hurtigt nok til mit brug, så der er ikke så meget fiflen..

    ang. justeringsmuligheder, så har de osse kun de mest basale ting, men de er der, og for en begynder er det nok meget rart at have lidt at lege med men osse så lidt, at det ikke forvirre smiley

    Men i forhold til min DX2L, som osse er en RTR sender, så er den klart de gamle overlegen på rækkevidden.. var lige i brugsen før, og gav den lidt lang snor, og det endte med jeg ikke ku se den på stien mere, så den må være lige skridtet længere, men syntes ikke de gamle er så ringe endda..
    men at bruge penge på at købe en løst, ja, så sku den være rigtig rigtig billig, men ellers ikk smiley


  • #22   25. mar 2014 Dobbeltklæbende tape er en god ide! smiley
    Har nu fået bundet bil og sender sammen og kørt den ESC fuld fart/bremse test.
    Jeg testede lige rækkevidden her til eftermiddag, sammen med en nabo. Vi bestilte en Losi Mini 8ight hver. Vi skridtede os frem til, at begge biler uden karosse og med ledningen væk fra øvrige ledninger, ESC mm godt kunne reagere cirka 100 meter væk. Vi prøvede ikke længere end det. Vi havde desværre ikke tid til en ekstra test med karosse på og hvor ledningen bare ligger løs, men det vil vi prøve i morgen.
    Hvis jeg tænder min bil uden at tænde servoen, så begynder bilen bare at køre. Med det samme jeg tænder senderen stopper den med at køre. Slukker jeg senderen igen begynder den atter at køre. Noget bud på hvorfor? Det må vel hænge sammen med det problem jeg havde i aftes, hvor den mistede forbindelsen, og derefter begyndte at køre...


  • #23   25. mar 2014 Du skriver "Hvis jeg tænder min bil uden at tænde servoen" går ud fra du mener "senderen" og ikke "servoen"? smiley på f.eks. Sanwa MT-4 kan du kode hvad bilen skal gøre hvis den mister forbindelsen til senderen..... Det kan du med garanti ikke på den fjernbetjening der fulgte med RTR.

  • #24   25. mar 2014 tjoo Redbull, jeg mener at den nulstiller hver gang man slukker og tænder for senderen.. så finder den selv nulpunktet...

    det det samme med steering rate osv...




  • #25   25. mar 2014 Også hvis du slukker mens den kører med fuld fart?

  • #26   25. mar 2014 Re-bind, med gassen i neutral og recalibrer din ESC.
    Så står den stille når der ikke er signal.

    Failsafe positionen er der hvor gassen står når man binder serder og modtager sammen. (Sådan fungerer det i hvert fald på alle de 2.4 GHz anlæg jeg har været i nærheden af)


  • #27   25. mar 2014 nej, så når den jo at slå fra, men hvis du gir gas på senderen når du tænder den og tænder bilen, for derefter at gi gas og slukke for senderen, så fortsætte bilen smiley

  • #28   25. mar 2014 #26 Tak, det var lige det der skulle til. Det lykkedes ikke 1. gang, men 2. gang ville bilen som jeg ville. Nu kører den ikke når jeg slukker senderen smiley
    Nu glæder jeg mig bare til at modtage reservedele og lidt opgraderingsdele til bilen, så den atter kan komme ud og køre. Tak for hjælpen alle sammen!


  • #29   26. mar 2014 God fornøjelse.
    Det er bare så vigtigt altid at teste og sikre af failsafen er sat rigtigt op inden man begynder at køre.
    Men det ved du nu smiley


  • #30   26. mar 2014 Haha ja, det har jeg lært på den hårde måde. Det betaler sig ikke altid at have travlt med at komme ud og have det sjovt - nogle gange er den manual slet ikke så dum at få læst... smiley

  • #31   26. mar 2014 Lige til øjentering, så levere kullagergrossiten fra dag til dag smiley

  • #32   26. mar 2014 Jeg havde næsten kun problemer med min Mini 8ight. Alt plast knækkede, alu bukkede og så knækkede motorakslen også. Og ja, jeg havde også problemer med rækkevidden!
    Den eneste mini bil jeg virkelig har syntes var pengene værd, er min tidligere Traxxas Mini E-Revo (MERV).


  • #33   26. mar 2014 Mærkeligt Chris, for mange har det lige omvendt? .

    Hvad har du brugt den til og hvor mange celler?


  • #34   26. mar 2014 Så er der lavet en større bestilling hos kullagergrossiten. Både de knækkede dele, lidt reservedele, Tbone, beskyttelse bag og beskyttelse af støddæmpere. Og så et sæt gadedæk. Og har 3 sæt Lipo batterier på vej, så nu skulle det gerne spille smiley

  • #35   26. mar 2014 feeedt fedt.. regn med at have det fredag, medmindre de når at skyde det afsted idag, så har du det imorgen..

    Ang. T-bone, bestilte du så Racer2? og hvad med chock guards?
    det mere fordi T-bone har livstids garanti og shock guards er billigere end de der gpm..


  • #36   26. mar 2014 Jeg kørte 3S på vejen så det er ikke fordi den har lidt overlast. Jeg kørte også 3S med min E-revo VXL og der brækkede jeg ikke en eneste del, hvor jeg udsatte den for langt mere. Jeg er på ingen måde fan af Losi's Mini 8ight for den splittede simpelthen ad. Jeg skulle udskifte følgende:
    1x front shocktower (bukket)
    3x shockends
    3x shock caps
    1x bumper
    1x motor (knækket aksel) - jeg fik dog en ny fra Horizonhobby
    1x rear shocktower (bukket)
    1x front A-arm
    + min sender havde en elendig rækkevidde, netop som Martin D oplever.


  • #37   26. mar 2014 På hvor lang tid?

    Syntes 3s lyder som lige overkill nok til den, men af de ting du nævner, så syntes jeg kun motoraksel lyder slemt..

    de andre dele er hvad jeg tænker er meget normalt at ødelægge i takt med brugen.. ?


  • #38   26. mar 2014 Jeg kørte næsten ikke med den. Nu er det snart halvandet år siden, men jeg havde den vidst kun kørende 5-6 gange på de 3 uger jeg havde den. Søger du på nettet, vil du se at shocktowers, A-arms og plastdelene til dæmperne er meget skrøbelige :0
    Men plastdelene er virkelig en kendt svaghed på bilen og det samme gør sig gældende for nogle af alu-delene. Efter min mening går det nemmere i stykker end det "burde". Jeg kunne virkelig tæske min E-revo VXL rundt på 3S og der skete intet!
    Jeg siger bare, at jeg ikke er overrasket over, at Martin D har problemer med senderen (og nu også bilen).


  • #39   26. mar 2014 oka.. nu tør jeg næsten ikk mishandle min så smiley
    Aj, så det godt delene er så billige, at det er sjovt smiley


  • #40   26. mar 2014 Tag ikke fejl af bilens køreegenskaber, for den kører skræmmende meget som en 1:8 buggy (det er et synonym for godt). Jeg synes bare ikke at holdbarheden følger med både designet og køregenskaberne, desværre smiley

  • #41   26. mar 2014 Hej!

    Jeg har også købt en Losi Mini 8ight sammen med Martin (trådstarter) smiley

    Jeg 'testede' min for første gang i dag - efter at have kalibreret og bind'et med ESC/Remote.

    Min kunne dog række lidt længere men mistede derefter kontakten. Pludselig begyndte den køre selv, uden jeg rørte ved noget - men stoppede heldigvis ret hurtigt efter?

    Hvad går galt? Hvorfor begynder den at køre selv, når jeg ikke trykker på noget?
    Er det servoen eller de strømførende ledninger ned til brushless motoren der forstyrrer? smiley


  • #42   26. mar 2014 Den har sikkert ikke failsafe, hvilket betyder at den opfører sig mærkeligt når den mister signalet. Det er/var meget kendt på nitrobiler, hvor de lavede deres famøse "runaway".

  • #43   27. mar 2014 Jeg tror vi fik løst problemet i aftes. Bilerne havde tydeligt bedre rækkevidde uden karosse på, og noget krympeflex rundt om antennen gjorde ingen negativ forskel. For at få rækkevidde med karosse på, har vi derfor boret et hul til antennen, som stritter fint op. Nu har vi 100m+ rækkevidde, og det er tilstrækkeligt - og ikke mindst betryggende. Så slipper vi forhåbentlig for runaways smiley

  • #44   27. mar 2014 Mærkeligt der er den foreskel fra Losis til en DX2L ?

    Iøvrigt,,husker i at rette antenne på senderen,,så den står lodret??


  • #45   27. mar 2014 Ja, den virker helt sikkert til at være lige på det svageste. Antennen står fint lodret nu, og det har helt sikkert gjort en stor forskel, i forhold til at den ligger fladt under karossen, og i alt for tæt kontakt med øvrige ledninger og elektriske ting.

  • #46   27. mar 2014 Hov - læste dit spørgsmål forkert. Antennen på senderen har hele tiden stået lodret.
    Bumperen er i øvrigt RPM jeg har bestilt, og chok guards er fra T-bone. Regner med at have tingene i morgen, og glæder mig vildt meget til at prøve den af med alt udstyret på smiley

    1 x T-Caps Shock Guards. Front. Losi Mini Eight. T-Bone. (37157) = 49.00Kr
    2 x Däck/fälg. 10-ekrad chrome. 1/10. Nanda. (WA1019) = 65.00Kr
    1 x Great Grease. 8cc. Losi (TLR77001) = 59.00Kr
    1 x Suspension Mount. Front. Aluminum. Svarta. Mini Eight. GPM (M8008-BK) = 65.00Kr
    1 x Bumper. Främre. Bred. Losi Mini Eight. RPM. (RPM73022) = 110.00Kr
    1 x Växelhus. F/R. Mini Eight. (LOSB1921) = 69.00Kr
    1 x Låsmuttrar m/fläns. Lättvikts. 3mm. Ljusblå. (56398lb) = 19.00Kr
    1 x Losi Mini Eight. Bakre Skid. T-Bone. (37156/rear) = 59.00Kr


  • #47   27. mar 2014 hvor er det du har bestilt det ??

  • #48   27. mar 2014 Det er alt sammen fra kullagergrossiten.

  • #49   27. mar 2014 oka, de der dæk/fælge, er du sikker på de passer på ?

  • #50   27. mar 2014 Synes jeg har set alle 1:10 onroad dæk med 12mm hex skulle passe, så det går jeg da ud fra...?

  • #51   27. mar 2014 når oka. læste bare herinde forleden, at man sku bruge de der widener halløj, så dem bestilte jeg smiley hmm. får jeg vel at se imorgen

  • #52   28. mar 2014 Martin, 1/10 hjul skal nok passe på 12mm, men det er tykkelsen på hex der er et problem. Når jeg har brugt 1/10 onroad så har jeg bar smidt nogle ca. 1-2mm spændskiver i mellem hjul og hex. Problemet er at hjulet når ind og låser på hub'en.

    Bar lig vær opmærksom på det inden du køre...


  • #53   28. mar 2014 Tak for rådet Emil, det skal jeg nok være opmærksom på inden jeg giver den gas på de nye hjul.
    Vil en widener alternativt løse problemerne?


  • #54   28. mar 2014 Ja, det burde det jo. Os give mere kontaktflade i hex.
    Jeg gad bar godt høre fra nogen der har prøvet dem, som kan bekræfte at det ikke giver en masse slør...
    Er lidt mistroisk....


  • #55   28. mar 2014 Så må vi lige få Vegas til at vende tilbage hen over weekenden når han har prøvet med de widener smiley Jeg skal nok melde tilbage når jeg har tjekket om mine hjul passer direkte på.

  • #56   28. mar 2014 Jaah.... min bekymring går mest på at det ser ud som om hjulet skal fastspændes med en skrue(?). Her så jeg heller der var gevind støbt i så man stadig brugte en møtrik.
    Men jeg kan jo tage fejl...


  • #57   28. mar 2014 Jeg har widener på min 8ight, giver intet slør overhovedet....

  • #58   28. mar 2014 Emil - det problem du nævner, kan løses med Losi´s egne alu hex, som jeg osse bestilte i første omgang, og der skal du ikke være bekymret for at den låser, da den er lavet med pinden igennem hex´en og ikke hvor hexen går ind i..

    Ang. widener, så har jeg først modtaget dem idag, og de funker på samme måde som losi´s men har ikke monteret dem endnu, da de ikke var nødvendige for at kunne sætte driftfælgene på, men skal lige lade høre fra mig når de er testet..

    Iøvrigt er part. nr. på ovennævne alu hex: LOSB1933

    og de virker super godt smiley


Kommentér på:
Losi M8 lav rækkevidde - kører selv!

Annonce