{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

Niels P
Niels P
Tilmeldt:
28. jul 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Hjul blokere {{forumTopicSubject}}

Hej
FG Baja Buggi 2wd.
Jeg har et problem med, at det ene hjul bliver blokeret en gang imellem, når man kører med bilen, også når den bare skubbes hen af gulvet. Det er som om at Differentialen blokere hjulet. Jeg har haft det skilt af, men det har ikke virket. (Jeg har ikke skilt selve differentialen helt af). Der kommer en form for en skrigende lyd fra differentialen, når bilen kører.
Nogen der ved hvad der kan være galt eller har oplevet samme problem?
Hilsen Niels


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjul blokere
  • #1   25. apr 2014 Det kan naturligvis være dit diff den er gal med, hvad har du smurt dit diff med?

    Det kan naturligvis også været noget andet, med mindre du er 100 % sikker på at lyden kommer fra selve diffet.

    Det kan være følgende: Hvis der er skivebremser på så kan det være skivebremsen der går i spænd, det kan også være et hjulleje der er røget.


  • #2   25. apr 2014 jeg har haft samme problem og det var min trækaksel der var en smule skæv smiley

  • #3   25. apr 2014 Mit bud er et leje som er defekt.

  • Niels P
    Niels P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #4   26. apr 2014 Tak for de mange gode input.

    Jeg har ikke smurt diff'en med noget. Hvad skal jeg evt. smøre den med?
    Er næsten helt sikker på at lyden kommer derfra..
    Der er ikke skivebremser på hjulene.

    Kan det godt være en hjulleje, når den ikke gør det hele tiden?

    Hvordan tjekker jeg om trækakslen er skæv?


  • #5   27. apr 2014 Hvis du tager hjulet af og skruer den øverste bærearm af kan du tage den ud. Lig den så på bordet så kan du se om den er slået skæv. Det kan sagtens være det hvis den ikke hakker heletiden smiley

Kommentér på:
Hjul blokere

Annonce