{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.136 visninger | Oprettet:

Stealth X09 Brushless hakker? {{forumTopicSubject}}

Hej ville lige høre jer om i ved hvorfor min stealth hakker når jeg skal til at køre..

Når jeg giver den gas, hakker den et par gange før den kan køre, den er kun 2 uger gammel og ikke brugt særlig meget endnu.. nogle gange går bilen også ud når man kører, hvor man derefter skal slukke bilen helt og tænde den igen.

Den er købt ved morfars.dk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stealth X09 Brushless hakker?
  • #1   31. maj 2014 Der sidder typisk et sensorless motor/esc-sæt i en brushless Stealth. De hakker lidt lige når man sætter i gang fra stilstand. Ellers mærker man det stort set ikke. Det er iøvrigt helt normalt.

    Hvorfor den går ud for dig ved jeg ikke. Hvis muligt så undersøg muligheden for at programmere LiPo cut-off i esc'en. Sæt den til 3,2V pr celle hvis du kører LiPo batteri, men slå det helt fra hvis du kører NiMh.


  • #2   31. maj 2014 Har godt hørt de hakker lidt, men det her er meget.. I starten da jeg købte den gjorde den det ikke så meget som nu smiley

  • #3   31. maj 2014 Prøv at læg en video op med det- så er der sikkert mange der nemmere kan hjælpe dig

  • #4   31. maj 2014 Det lyder godtnok lidt tidligt at den begynder med det hakken, men en tanke jeg har er at differne i den bil er ret underdimensioneret, og derfor bliver slidt og bidrager til den der hakkende oplevelse.
    At den går ud kan jeg også kun tilskrive at du har lipo cut off på og evt kører med nimh batteri der ikke kan levere strøm nok.

    Har du gearet den højere end standard, er strømforbruget også højere og kan derfor forårsage cut off.


  • #5   31. maj 2014 Siden bilen har virket fint til at starte med er mit gæt at splitterne på center dogbone (den lange blå aksel) eller center outdrives (de "rør" som center dogbone går ind i) er slidt, det sker ret hurtigt, især hvis man kører hårdt. Nogle anbefaler at man skifter de dele når de begynder at blive slidt; det gider vi ikke, så vi kører bare indtil de ikke kan mere.

  • #6   31. maj 2014 Kim r,

    Først og fremmest så godt point med gering, jeg tror også at grunden til at den lukker ned er Cut off smiley

    Ta endelig ikke følgende negativt, men som en oplysning.

    En ting differne ikke er på en stealth, er underdimensioneret:-)

    Forstår godt du tænker på differne, men jeg tør godt sige at jeg kender bilen ud og ind, differne er metal og enligt lavet til en nitro bil.

    De er møg stærke.
    Jeg tvivler på der overhovedet er, nogen på rc galleri, der noglesinde har ødelagt et diff faktisk:-)


  • #7   31. maj 2014 Okaj ?? jeg taler også kun ud fra personlig erfaring med to biler jeg har haft for flere år tilbage. Den brushless havde samme hakkende "ting". Og jeg konkluderede det var fordi der var, om ikke andet, så temmelig meget slup i drivlinien. Og sammenlagt med lansu esc'ens ikke så sofistikerede motorstyring, ku det så gi den her hakkende oplevelse i motorgangen og lyd fra div gears'n gismos ??

  • #8   31. maj 2014 Hmm tror jeg tager til morfars butik og får dem til at kigge på det, den er stadig ny så den burde ikke allerede have slidt dogbone/center drives..

  • #9   31. maj 2014 #6: helt enig; differne er absolut et af de mest solide led i en Stealth; mine 2 drenge har smadret stort set alt på deres biler, men aldrig et diff.

    #8: også enig; dogbone/center outdrives _burde_ ikke slides så hurtigt, men det bliver de desværre på en Stealth hvis man kører hårdt på asfalt/græs - det tog os kun 8 dage (ca. 2-3 timers kørsel) at få slidt forreste split ned til ca. halv tykkelse, og tilsvarende slid på center outdrive. Tror det skyldes at det sidder i en ret stor vinkel foran. Morfars var flink og gav os et par reservedele (tror godt de er klar over at de slides lige lovligt hurtigt). Men man kan køre ret lang tid med dem halv nedslidt, hvis man altså kan leve med en noget hakkende start - herudover hjælper det en hel del at skrue ned for punch og brake force.


  • #10   31. maj 2014 #9 Skal man ikke bruge en "Program Card" for at kunne skrue ned for Punch og Brake?

  • #11   1. jun 2014 har du kørt med for stor batteri pakke kan motoren være futtet af... ta det fra en der har prøvet det...

  • #12   1. jun 2014 Altså ved morfars anbefaler de Lipo Batterier, og har brugt et 5400 mAh Lipo batteri.. så ville da ikke tro det er derfor?

  • #13   1. jun 2014 det har heller intet med det at gøre... men hvor mange celler? eller volt?

  • #14   1. jun 2014 #10: det er klart nemmest med et program card, men kan vist også lade sig gøre uden (noget med at sidde at tælle bip)

    #12: så længe du har holdt dig til 7,4 volt er der ingen problemer - og hvis motoren var futtet af tror jeg ikke kun at den ville hakke i starten, så ville den slet ikke køre


  • #15   1. jun 2014 Thomas G

    Det vil jeg ikke sige med sikkerhed, de sidste to motore jeg har brændt af har haft nogle mærkelige træk ind til de til sidst døde helt.. smiley


  • #16   2. jun 2014 Hej igen, lavede lige en lille video hvor i kan se den når den holder stille og man kun trykker lidt på controlleren.

    https://www.youtube.com/watch?v=D1XL6F3YEho
    Det lidt svært at filme det imens bilen kører, men der går bilen helt i stå, og ja, hakker.. (Det er kun når den er på jorden)

    Det kunne måske også være tandhjulet der er slidt? Syntes bare ikke det kan passe når jeg næsten ikke har brugt den smiley


  • #17   2. jun 2014 jamen for hulen du kunne jo bare åbne og kigge..!?!?!

  • #18   2. jun 2014 det der er fuldstændig ligesom inden mine motorer brænder helt af... bliver dine batterier og ledninger ikke varme?

  • #19   2. jun 2014 Har skam også haft åbnet derind, det sidder bare som det skal.. derfor jeg ikke forstår hvorfor smiley Og det er KUN når den kører på jorden.

  • #20   2. jun 2014 #18 Jeg har jo stortset ikke kørt med bilen, så har ikke lige lagt mærke til om den bliver varm..


  • #21   2. jun 2014 find ud af om motoren bliver hurtig varm.. så er det den... ellers er det din esc der er strøget...

  • Johnny S
    Johnny S Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #22   25. dec 2015 Fandt du nogensinde ud af hvad problemet skyldes ?

  • Malthe M
    Malthe M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 8 Følgere: 28 Svar: 31
    #23   20. sep 2016 Min traxxas bandit brushless hakker også. Det er et 1300 mah 11.1 lipo batteri. Det er et Leopard V2 brushless sæt. (Der er køler på esc'en)

  • #24   21. sep 2016 Dit batteri er nok for fesent.
    Motoren i dit sæt kan trække 51A (13t motor) og det kan dit batteri ikke levere.

    Køb et større batteri på 4-5A


  • Malthe M
    Malthe M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 8 Følgere: 28 Svar: 31
    #25   21. sep 2016 Tak for hjælpen

Kommentér på:
Stealth X09 Brushless hakker?

Annonce