{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Turnigy Trackstar esc - virker ikke? {{forumTopicSubject}}

Var ude at køre lidt med en bil med et Turnigy Trackstar 1/10 esc+motor combo i dag - efter ca. 15. mins vil bilen ikke køre mere, men kan godt dreje.
Der lugter ikke brændt, hverken esc eller motor er mere end håndlune, alt ser ud som det plejer.
Har undersøgt disse ting:
1) prøvet andet batteri - kan stadig dreje, men ingen reaktion på frem/bak
2) har checket batterier i sender
3) har prøvet at sætte esc over på en anden bil - virker fint, dvs. både sender og modtager må virke
4) har sat programkort til esc - virker fint
5) har prøvet at calibrere sender igen, men esc reagerer overhovedet ikke på frem/bak

Forstår ingenting? hvis esc var brændt af ville den vel ikke kunne levere strøm til servo og snakke med programkort?
Hvis det var motoren som var brændt af ville esc'en vel godt reagere når jeg prøvede at kalibrere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turnigy Trackstar esc - virker ikke?
  • #1   1. sep 2014 Død esc.

  • #2   1. sep 2014 Kan en død esc godt levere strøm til servo, og godt snakke med programkort? - den lyser også fint med lamperne og bipper som den plejer når man tænder den?

  • #3   2. sep 2014 Hvis esc virker 100% i den anden bil, så tyder det på motoren er død. Er den testet med en anden esc?

    Tjek om lodninger også er i orden.


  • #4   2. sep 2014 Jeps. Det er set før de brænder af på den måde.
    Men for at være 100% sikker kan du jo smide escen i en anden bil og teste.


  • #5   2. sep 2014 Hvis du læser tråden, burde du kunne se at han har testet den i en anden bil, hvor den virkede...

  • #6   2. sep 2014 Hov, skrev forkert i pkt. 3 - det er receiveren jeg har prøvet i en anden bil, ikke esc'en (fordi jeg havde en mistanke om at det var det ene stik i receiveren som var i stykker)
    Jeg må prøve esc'en i en anden bil, hvis det heller ikke virker må jeg skrive til hobbyking i håb om at de vil dække på garantien


  • #7   2. sep 2014 "skrive til hobbyking i håb om at de vil dække på garantien" smiley
    Hahahaha, undskyld, men tror det er ca samme reaktion de får hver gang folk smider sådan en mail til dem. Så skal de have dokumentation i hoved og røv og så kører den procedure lidt i loop smiley
    Men hvad faen hvis du har tid og tålmodighed til det, så go for it.
    Meld gerne ud herinde hvad du finder ud af, men ja tjek lige esc i en anden bil

    Best of luck!
    Mvh k


  • #8   2. sep 2014 Hvis du sender en reklamation ind til HobbyKing, lave en video, upload den til YT og send en link med din forklaring. Har selv gjort det og fik "pengene" ind på min HK konto indenfor få dage, men det var også en radio jeg havde modtaget og testet indenfor få dage efter modtagelse.

    Held og lykke med det...ja, det er sgu en smiley procedure...


  • #9   2. sep 2014 Har selv et motorsæt af samme mærke og har været ude for det sammen men der har jeg bare ladet bilen stå og køle af og der efter kørte det igen

  • #10   2. sep 2014 Har prøvet esc'en i en anden bil nu; virker stadig ikke.
    Hehe, ja, har godt hørt at HK ikke giver sig så let, men man kan vel altid prøve, så nu har jeg lavet en video og skrevet til dem.
    - problemet er også lidt at man kun kan købe den waterproof esc i combo med en motor, og motoren virker jo fint, så jeg gider ikke rigtig købe et helt nyt sæt.
    Herudover er jeg noget overrasket over hvor dyrt det vil være hvis jeg skal sende den retur til dem, kan det virkelig passe at sådan en lille pakke koster omkring 200,- (eller 140,- hos GLS) - det virker da helt ude af proportioner...


  • #11   2. sep 2014 Benjamin H: ja, det tænkte jeg også først, men som sagt var hverken esc eller motor mere end håndlune - og her dagen efter burde den være kølet af smiley men den virker stadig ikke smiley

  • #12   3. sep 2014 Hvis de acceptere den er defekt skal den ikke sendes retur smiley

  • #13   3. sep 2014 Jeg har haft et vandtæt trackstar sæt der ikke virkede da jeg fik det. der skulle jeg lave en video. og da de fik den fik jeg pengene (efter eget valg) sat ind på min konto til at købe nyt for.
    så nu har jeg en ekstra motor liggende som ikke fejler noget smiley


  • #14   15. sep 2014 update: Hobbyking har netop meddelt mig at jeg kan vælge mellem at de sender mig en ny eller at få beløbet refunderet som Store Points smiley
    Jeg behøver ikke engang at sende den defekte retur.
    Det er sgu' service! (måske det antal ordrer jeg har smidt hos dem også hjælper lidt på det)


  • #15   16. sep 2014 De gjorde det samme med mig smiley

Kommentér på:
Turnigy Trackstar esc - virker ikke?

Annonce