{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Hurtigere bil... {{forumTopicSubject}}

Hej!

Sker der noget "vildt" ved at jeg opgraderer min bils batteri. Mit "normale" batteri er et 4000 mAH Lipo 7,4 V.
Jeg har ladet mig fortælle, at jeg kan øge topfarten og "vildskaben" ved at sætte et 11,1 v på i stedet for. Fx 5000 mAH 11,1 V.

Vil det give mig noget?

Det kan være mine "sliddele" skal opgraderes, men det må jeg tage til den tid.


Tak for jeres hjælp. smiley


VH Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtigere bil...
  • #2   17. okt 2014 En større batterikapacitet giver batteriet lidt ekstra evne til at aflevere strøm. Alt andet lige.
    Et 3S5000 kan teoretisk set aflevere 25% mere strøm end et 3S4000. Det er nok som regel kun af akademisk betydning, men hvis man nærmer sig batteriets grænse kan det have en betydning.
    I min baja 5b flux fik jeg nogle ret små batterier med. Bare ved at skifte til større batterier med samme spænding gav det en markant forøgelse af effekten.

    Mvh Nicolai


  • #3   17. okt 2014 Som Phønix skriver, tjek om Motor og ESC kan håndtere 3 cell LiPo.

    Nicolai - LiPo batteriets evne til afgive strøm er angivet som Cxx.
    Og har ikke nødvendigvis noget med batteriets kapacitet at gøre.


  • #4   17. okt 2014 Super. Hvordan ser jeg om min motor samt ESC kan holde? Min motor er en 3600 KV. brushless. Ift. batteri, har jeg også et alm. 2000 mAh (ikke Lipo), og jeg kan tydeligt mærke forskel på topfarten batterierne i mellem. Min søsters mand har lige købt en ny Triax-bil hos Holte Hobby.. Det var dem der fortalte om batteri-opgraderingen.

  • #5   17. okt 2014 Hej dennis.

    Jeg ved godt hvad du mener, men C-værdien angiver ikke hvor meget strøm batteriet kan afgive. Det er først når du ganger med batteriets kapacitet at du får strømkapaciteten. Og derfor som jeg skriver, alt andet lige (altså samme c-værdi slid osv) vil et større batteri kunne afgive mere strøm. Eller vi kan vel lande på at det der angivet er c OG kapaciteten.

    Mht om esc og motor kan holde. Jeg ville slå op i specs i manualen. Hvis du ikke har den eller ikke kan finde det med google ville jeg sammenligne med tilsvarende (vægt og kv) systemer. Fx traxxas velineon som er på 3500kv. Den er, i mine øjne, bedst på 2S, men tager op til 3S, som rigtig mange foretrækker. Hvis du er i tvivl som gå stille frem og tjek temp undervejs.
    Mvh Nicolai


  • #6   17. okt 2014 Ja, bare vi er enige om at C værdien er ganske vigtig.
    Man kan købe højkapacitets batterier med lav C værdi, eks. til flyvning, og udfra din første rådgivning, med kun mAH for øje, kunne det være en skuffende oplevelse at købe et nyt batteri.


  • #7   17. okt 2014 Jeg er gansk enig om at værdien er vigtig, og det var ikke min mening at give indtryk af at kapaciteten var eneste parameter, men netop at begge dele har betydning. smiley
    I min flyver ligger der 12S6000 60-90C. Den kan trække lidt strøm... smiley

    Mvh Nicolai


Kommentér på:
Hurtigere bil...

Annonce