{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Hvad plejer I at gi for hjul? {{forumTopicSubject}}

Som opfølgning på mit spørgsmål i går, har jeg netop bestilt 4 nye hjul til min RC. Jeg skal slippe 65 kr. inkl. forsendelse, fra en kinesisk leverandør som har fået super gode anmeldelser.

Hvad plejer I at give?

Som tidligere nævnt, vil mine originale hjul, koste 249 kr. hos Morfars.dk...

Det kan købes for dyrt, ikke? ... eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad plejer I at gi for hjul?
  • #1   23. okt 2014 Hvis disse 65kr hjul er noget skod, så har du givet 65kr for meget? Håber det ikke.

    Er det kun hjul eller er der også dæk og indlæg med?
    Hvad størrelse er de?
    Hvad størrelse hex er de med?
    Hvem er forhandleren?
    Onroad/offroad?
    Sort eller pink?
    Er de med beadlocks?
    Mini-pin? Badlands mønster? Regndæk? Sne pigdæk? Super swamper stil?

    Kom nuuuuu....jeg er ved at dø af spænding her - giv os lidt flere detaljer...


  • #2   23. okt 2014 Alt er jo et sats.
    Jeg har stor respekt for penge, men jeg har dog "råd" til at miste 65 kr.
    - og så har jeg lært en lektie. Helt tabt vil de aldrig blive.

    Summa Summarum, jeg importerer meget fra Kina, og ved hvordan det hænger sammen. "Shoppen" har fået gode anmeldelser.

    Any way, de hjul der koster 250 kr. i Danmark, er alligevel fabrikeret i Kina.

    Butikken har alle slags dæk. Nu har jeg kun bestilt 1 sæt, og hvis de er gode, bestiller jeg måske lidt flere.

    - både hjul og dæk....
    - 75 mm. (udv. mål), 30 mm. brede.
    - Hex.... Et sats...
    - Forhandleren er... En kineser!
    - Både - og.?
    - Sort..
    - Beadlocks?
    - ??


    Jeg har vedhæftet et printscreen.

    Morten


    profilbillede
  • #3   23. okt 2014 Hvad med et link? Eller vil du have ham for dig selv...

  • #5   23. okt 2014 Søren var hurtigst. smiley Naturligvis må I få et link. Som linket viser, hedder siden Aliexpress. For dem der ikke kender den, kan jeg fortælle at man på den kan erhverve sig "millioner" af ting. - også til RC. Man skal dog kende rutinerne lidt. Ikke alt er lige godt. Jeg skal nok opdatere jer, når mine hjul er kommet hjem.. Og forhåbentligt monteret. smiley

  • #6   23. okt 2014 Jeg har også købt nogle billige hjul fra Kina; dæk og skum virker som rigtig god kvalitet. Fælgene derimod virker noget skrøbelige; har flækket en på en hård landing. Så måske ikke det bedste i verden, men til 1/3 pris er de fine til lidt bashing.

  • #7   23. okt 2014 De skriver på siden, at fælge og dæk ikke er limet sammen. Hvad bruger man typisk til det - silikone?

  • #8   23. okt 2014 Jeg ville prøve med dæklim smiley
    Som forhandles i dvs rc butikker

    Mikael


  • #9   23. okt 2014 Got It.. Jeg har begrænset dæk-sammensætningserfaring... smiley

  • #10   23. okt 2014 Ej, det er bedst med rigtigt dæklim, gern tynd da det trænger bedre ind mellem dæk og fælg,.......
    Husk a rense begge dele af for fedt/snavs (rensebenzin/bremserens) evt lige slibe fælgen lidt hvor dækket ligger an på fælgen,....
    Man plejer også a bruge "dækbånd" når man har limet/monteret dækket (en side af gangen) som trykker dækket mod fælgen indtil limen er tør, man kan dog bruge post-elastikker (de brede) eller elektrikker tape, lad lige hjulet hvile en 20-30min inden du vender og laver anden side og gi dig go tid ellers kan man stå med et skidt resultat,...

    Måske en lille fremgangs måde:

    Slib fælg let der hvor dæk og fælg mødes
    Rens begge dele af inden montering
    Træk dækket på fælgen(sørg for skum indlæg ikke sidder i klemme, INDEN DU LIMER)
    Læg hjulet på noget fladt og bøj dækkets side ganske lidt ud og kom lidt lim i (sprække på2-3cm) gentag dette hele vejen rundt og så på med bånd /tape
    Brug gerne limtutten (lang tynd spids) når du limer da det er nemmere a styrer, brug ikke sec lim, da det tørre al for hurtigt, dæklim har du lige lidt tid a løbe på,....
    Håber du/andre evt kan bruge dette, der er sikkert også film på youtube som viser dette,...

    /Mikael


  • #11   24. okt 2014 Til 65 Kr. kan det aldrig gå helt galt og til dem som ikke lige har kigget på linket så er det 12mm Hex som hjulene har og de skulle passe på de fleste 1/10,1/16 og nogle 1/18 modeller.

    Skulle fælgene vise sig at være skrøbelige men dækkene viser sig at være helt fine ja såh kunne man evt sætte dem over på nogle bedre fælge hvis de passer også har man stadig gjort en okay handel da dæk alene til 65 Kr. ikke er så galt eller hvad mener i?


  • #12   24. okt 2014 Jeg synes også de ser fine ud. Sælgeren har dog lige skrevet, at den model ikke passer til offroad. Hvad mener I? Jeg bruger mest bilen på grus og asfalt. Aldrig egentligt "offroad". Skal jeg gå videre med den model her?

  • #13   24. okt 2014 De kalder dækkene (og på billederne ser det ud til at passe) for rally dæk. Dvs de kan bruges til grus og f.eks skov stier. Jeg tror de vil være ok til dit behov. Naturligvis kan du køre overalt med dem på, men det er måske begrænset hvor greb de så har afhængig af underlaget.

    Fedt du gad dele din info med os andre - de ser interessant ud, specielt for min 3 årigs mini truggy så han ikke "spilder" de dyrere dæk de p.t. har på.

    Når du har testet dem, må du gerne give besked igen om din mening og om de f.eks er bløde eller medium eller hårde.

    Ps. de forskellige ting jeg skrev som f.eks mini-pin er dæk mønster typer. Der er mange at vælge imellem og du skal nok finde ud af flere.


  • #14   24. okt 2014 Det er helt fint, det er jo det rigtige forum at dele det i. smiley
    Ser også frem til at se dem.

    Man kan også få batterier. Fx 5200 mAh 11,1 v. til noget der svarer til 250 kr.

    Det er satme billigt, men ved sgu ikke om jeg "tør.."

    Jeg smider en besked når jeg har testet dem lidt.


  • #15   24. okt 2014 Mht batterier, så tjek hobbyking.com og husk at vælge EU Warehouse så du undgår told som du nok får lov til at betale hvis du bestiller via aliexpress da tingene kommer fra HongKong/resten af Kina.

  • #16   24. okt 2014 Tak for info!
    Ja, der er nogle marginalregler for bestilling i Kina.
    Der findes dog tricks, men lad det ligge.

    Grænsen er vist nok ca. 12 USD., så mine hjul går nok igennem uden for meget vrøvl. smiley

    Jeg vil prøve Hobbyking.


  • #17   24. okt 2014 - hobbyking er jo sygt billigt. 165 kr. for et 5200 mAh S3.
    Er det et sted du har erfaring med at bestille fra? Er det godt, kvalitet osv.?


  • #18   24. okt 2014 Nærmest alle herinde har erfaring med HK - køb du bare derfra, men som skrevet før. Vælg EU warehouse for at undgå moms/told. Og siden det er din første gang derinde, vælg en vare du vil købe, så lad den stå på skærmen i 5-10 minutter - du får sikkert en lille rabat tilbudt på varen.

  • #19   24. okt 2014 Fedt, tak for hjælpen. smiley

  • #20   24. okt 2014 20 Euro for det her?
    Det virker billigt...



    profilbillede
  • #21   24. okt 2014 Tjah, det er forholdsvis lave C tal den yder, så afhængig af dine behov, kan det være den passer som den skal.

    Husk at se om den kan passe i din bil og evt købe ekstra stik hvis ikke du kører med disse 4mm stik.


  • #22   24. okt 2014 Du ved nok meget mere om det, end mig! Kan du ikke linke et godt batteri (hvis du har tid)... 11.1 v. (Helst). Jeg har en HBX Buggy, den bruger lidt "flade" stik. Har i forvejen et 4000 mAh 7,4 V., og og ideen er at der skal lidt mere knald på. Ved sgu ikke om det viste batteri gør det?

  • #23   24. okt 2014 Kan se i din profil at du har deans-stik på - det har de (så vidt jeg ved) ikke hos hobbyking, så det kræver at du selv lodder et deans-stik på batteriet. Alternativt lodder andet stik på din esc (det har jeg gjort; er ikke så glad for deans)
    Men er kan din esc overhovedet tåle 11,1v? - synes den ligner meget den som sidder i mins søns HBX Stealth, og den ville jeg i hvert fald ikke turde at smide 11,1v i...


  • #24   24. okt 2014 Men hvis du skal have et nyt 7,4v batteri vil jeg for det første klart anbefale at du køber et hardcase - der er ikke meget beskyttelse af batteriet i din bil, så hvis det ikke er hardcase risikerer du at f.eks. en sten slå hul på dit batteri -> lige til genbrugspladsen.
    Har selv super gode erfaringer med deres nanotech, f.eks. dette:
    http://hobbyking.com/hobbyking/store/__32707__Turnigy_nano_tech_5600mah_2S2P_50_100C_Hardcase_Lipo_Pack_ROAR_APPROVED_EU_Warehouse_.htm En anelse dyrere end deres normale, men holder meget længere.


  • #25   24. okt 2014 Jeg har faktisk forhørt mig hos Morfars, hvor den er købt. Og de anbefaler, at man ikke køber et 11,1 V batteri, da bilen ikke kan holde.

    Jeg kan tilkøbe et kit, som gør at det fungerer. Men det koster 1300 kr.
    Det er måske lige i overkanten, så dyr var bilen jo heller ikke.


  • #26   24. okt 2014 Sådan et "kit" altså motorsæt, kan du også købe hos HK til det halve af morfars. Spm er bare om resten af bilen kan holde til det

  • #27   24. okt 2014 Ja køber heller ikke noget hos dem, medmindre det skal bruges nu-og-her. Jeps, et motorsæt. Det er spørgsmål om den generelle drivlinje kan holde. Hvad får jeg ud af at opgradere bilens batteri ift. mAh? Nogen siger der kommer mere knald på, andre siger det modsatte.

  • #28   24. okt 2014 Med et lipo contra nimh batteri kommer der helt sikkert mere knald på. Desværre er de HBX biler kendt for at være...ja, ikke særlig gode og ved lipo kørsel er de meget mere tilbøjelig for at knække osv.

    Blot et 2S batteri vil give mere fart på og køretiden vil nok være lidt længere.

    Hvis du nu allerede søger en hurtigere bil, kan det være du skal overveje at sælge din nuværende og købe en bedre brugt bil som kan klare op til 3S lipo'er.

    Sidste ting...du skal have en lipo lader til disse batterier, lad være med at købe en af dem uden skærm - brug lidt flere penge på noget der kan balancere batterierne ordentligt og hurtigt.


  • #29   24. okt 2014 Mine sønner har nu haft stor glæde af lipo i deres HBX Stealth i næsten 2 år (både i en brushed og en brushless) - det er rigtigt at outdrives + center dogbone slides hurtigere, men deciderede skader pga. lipo har vi ikke haft - og fordelene i.f.t. NiMH er kæmpe smiley
    Den ene bil har også kørt med et 3520kv sæt fra hobbyking i noget tid uden problemer.
    Så min erfaring er at en Stealth faktisk godt kan holde til en del kræfter - at den så ikke er så solid ved crashes er en helt anden snak smiley


  • #30   24. okt 2014 Du har ret Mark, jeg købte min buggy brugt, for at se om RC var mig. Synes det er meget sjovt, og har også lært, selv at skifte reservedele osv. Men kvaliteten er sgu ikke i top. Min svoger har lige købt en ny Axial Yeti. Det er noget helt andet, både i samling og struktur. Men synes prisen er for høj, kontra hvad jeg bruger den til...

  • #31   24. okt 2014 Du behøver ikke købe nyt smiley Så en Mugen MBX6 buggy til salg herinde for en tusse - med el og batterier har du nok en køreklar bil med motor, esc, servo, 2-3 batterier og en lipo lader for under 3000kr. En Mugen skulle holde til næsten alt, inklusiv atom krig.

Kommentér på:
Hvad plejer I at gi for hjul?

Annonce