{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

Differentialer i plast/metal 1:18 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har et spørgsmål til en LRP Shark 18, som jeg håber nogen herinde kan hjælpe med. Jeg har prøvet at søge her på forum, men kunne ikke umiddelbart finde andre med lign. problemer.

Som standard leveres bilen med "normale" plast differ. Se evt. link:
http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=137_108_361&products_id=6961

Disse plast differ holder dog slet ikke til brushless... !!!

Ergo, opgrader til metal differ og problemet er løst... Næsten!
Jeg har købt metal ball differ, som holder godt. Se evt. link:
http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=137_108_361&products_id=4899

Problemet er nu at disse ball differ enten skal spændes så stramt at bilen "ikke kan dreje" (for meget retningsstabilitet) eller være så løse at man får "slip" i diffet under acceleration - heller ikke ligefrem optimalt!!!

Er der nogen der kender en god løsning til dette/har erfaringer med det?
- Ved hvor man kan købe 1:18 "normale" differ i metal?
- Ved hvordan man bedst bruger metal ball differ (tyk diff fedt el. lign.)?

Jeg håber ovenstående giver mening, og at der er nogen der lige har "løsningen". På forhånd Mange Tak for svar! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Differentialer i plast/metal 1:18
  • #2   20. jan 2015 Hej Lasse..

    Jeg og min kammerat har kørt anderson buggy 1/18 og Anderson short course 1/18 i mange år..

    Ja plast diffet holder kun i 2 min..... smiley

    Kugle diffet holder stort set evigt, jeg har kørt med mine kugle diff i flere år uden problemer...

    Kuglerne og ringene inde i diffet bliver lidt slidt med tiden og derfor kræver differ justering med tiden...

    Jeg har smurt mine med fg dif fedt, men du kan bruge stort set alt slags fedt, tykt el tyndt.....

    Hvis du justere diffet rigtigt, går det ikke stramt, og "fedter" ikke..

    Et kugle dif må faktisk ikke "fedte" da kugler og ringe bliver slidt, og så vil du netop opleve et dif der ikke virker...

    Du kan finde masser af guide*s på nettet om hvordan du justere diff og kører dem til..

    Ellers er du velkommen til at ringe til mig smiley



  • #3   20. jan 2015 Mange tak for svarene og de gode beskrivelser. Jeg vil helt klart prøve at søge lidt om justering af ball-differ på nettet - det lyder til at være vejen frem, trods alt! smiley

  • #4   20. jan 2015 Super..

    Ellers ring, så forklarer jeg hvordan, det er simpelt..

    De skal virke, som sagt så har vi ingen problemer..
    Vi kører med 4600 og 6800 kv brusless og 2 s lipo, og de går på baghjul og rigtigt hurtige, på gulvtæppe bane uden at "slippe i diffet og drejer på en tallerken smiley

    Hilsen Thomas
    60956005


  • #5   20. jan 2015 Har også kørt med Anderson / LRP bilen i mange år ( også sammen med Turbo)

    Metal diff - kugle diff er det du skal bruge.
    Og så er det ellers bare at få dem justeret som Turbo skriver


Kommentér på:
Differentialer i plast/metal 1:18

Annonce