{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
501 visninger | Oprettet:

SCT turnering i DK ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har søgt højt og lavt efter en eller anden form for konkurrence/liga-lignende i Danmark vedr Short Course Trucks... Men har ikke haft held til at finde noget endnu ...

Er der overhoved noget det ligner - eller er det hele buggy-relateret ?

Der er tæppebaner og andre OFF-Road baner spredt ud over hele landet i mere eller mindre god stand, så det burde ikke være helt umuligt at finde et sted at køre.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på at der må være en lille skare som gerne ville være med til det.
Så nu prøver jeg lige at lufte tanken her på forummet, det kunne jo være der var nogen som gik rundt med samme ide.

Jeg er selv den lykkelige ejer i af to stk. SCT trucks, en 4x4 og en 2WD, og kunne da godt tænke mig at få prøvet dem lidt af ... smiley

Giv lyd! ... Så ser vi hvad der sker smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SCT turnering i DK ?
  • #1   19. jul 2016 SC klassen døde for nogle år siden, det er ikke nok til at få en klasse ordenligt op at stå, der køres lidt for sjov med SC biler på banerne på sjælland,

    Men vi du gerne køre race med dine SC biler, er de ganske velkommen i begynder klassen, du skal nok få kamp til stregen der, det "kræver" dog du montere en lovlig motor i din bil ( 13.5 motor ) som kan findes brugt til et par hundrede.

    Er du helt ny og har aldrig kørt race, så tror jeg sagtens du kan køre med, med dit std. elektronik, folk er ikke så pernippen


    Ud over overstående, er det et ufravigeligt krav at hvis du køre LIPO at det er i hardcase, grundet sikkerhed og reglen er BTW max 7,4 volt

    1:10 offroad løb køres primært i jylland og på fyn,


  • #2   19. jul 2016 Hej Wingman

    Lækkert med et dejlig konkret svar smiley

    13,5T og LiPO hardcase, det kan jeg forstå har noget med ROAR-reglerne at gøre.
    Til at starte med ville jeg bare evt. lave en åben turnering, hvor alle kunne komme og prøve deres grej af imod hinanden.
    Bare nogen sjovt ræs uden det bliver til en bashing-session hvor alle bare buldrer rundt imellem hinanden.
    Så kan man jo altid lave en "PRO" klasse, hvis der er stemning for det.

    Bilerne "SCT" er jo et eller andet sted lavet til at køre på bane med, det er jo bare så heldigt for os, at de også kan bruges som bashere.

    Hvor kommer du fra i landet ? - er selv fra O'ense, hvor jeg har hørt der er nogen andre som har luftet tanken om at lave noget SCT-ræs for ikke så frygteligt længe siden. Jeg kan bare ikke finde gutten som skrev forslaget.



  • #3   28. jul 2016 Vi har sct klasse i vores klubnesterskab i grc

  • #4   28. jul 2016 Vi er Ca 6-8 der kører klassen du skal være mere end velkommen

  • #5   28. jul 2016 Hej Kant76

    Jeg er ikke bekendt med GRC, hvor kører i henne ?


  • #6   2. aug 2016 Har lige købt to bil ingen forstand på noget af det men vil gerne lege så hvor i Odense Fyn mødes i for søn vil sikkert gerne køre også dog er bil et 1-18 og to er 1-10 de har ca samme fart men kunne være sjovt at få det teste og få det brugt og den 1-10 køre 12 v hvad er forskel søger lidt viden

  • #7   2. aug 2016 Hej Grc er i glostrup

  • #8   2. aug 2016 Der er nok lidt langt da vi Boer på fyn

  • #9   2. aug 2016 Hej Benny

    Har du læst hvad det her indlæg i forummet handler om ?
    Det er ikke fordi du ikke må snakke med, slet ikke, men indlægget er omkring ræs med "Short Course Truck" som f.eks. Traxxas Slash eller Losi SCTE ...
    Jeg forsøger at finde ud af om der er andre med samme slags biler, som vil være med til at starte noget op.
    Har du sådan en SCT så er du mere end velkommen til at være med.
    Jeg søger selv, ligesom dig, gode steder at "bashe" og køre stunts med bilerne.. Og folk som gider ud og lege med vores fælles hobby.

    Du kunne jo evt. starte dit eget indlæg med forslag og ideer til mødesteder og arrangementer .. smiley

    Mvh
    PungaA


Kommentér på:
SCT turnering i DK ?

Annonce