At låse et kugledifferentiale
983 visninger
|
Oprettet:
Flere og flere biler (herunder TA05) kører med kugledifferentialer, og i drifting er det godt at have låste differentialer, da bilen drifter meget nemmere, selv med relativt svage motorer.
Gør som på billedet, når du samler diffet igen, så tag alle de store kugler ud, og sæt et stykke gummi på hver side af holderen, spændt fast mellem de to pressure plates.
Byg resten af diffet som manualen siger du skal. De tynde stykker gummi gør at du kan låse differentialet uden at overspænde og derved ødelægge lejer og så videre i differentialet.
Desuden kan du altid køre guiden baglæns og lave dine kugledifferentialer som før hvis det er.
Credit for tegningen går til John Turner, D1RC UK.
Gør som på billedet, når du samler diffet igen, så tag alle de store kugler ud, og sæt et stykke gummi på hver side af holderen, spændt fast mellem de to pressure plates.
Byg resten af diffet som manualen siger du skal. De tynde stykker gummi gør at du kan låse differentialet uden at overspænde og derved ødelægge lejer og så videre i differentialet.
Desuden kan du altid køre guiden baglæns og lave dine kugledifferentialer som før hvis det er.
Credit for tegningen går til John Turner, D1RC UK.

At låse et kugledifferentiale
feb 2005
Følger: 38 Følgere: 41 RC-enheder: 2 Emner: 9 Svar: 174
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.885