Ekstremt konverterings projekt
728 visninger
|
Oprettet:
Hej.
Jeg har i lang tid gået og rodet med en godt brugt trophy 3.5, det er dog den gamle version som hot bodies dengang lavede ved navn lightning series 2.
Jeg har kigget på en masse konverterings kit som kostede 399 nogle var lidt dyre.
Jeg fandt ved hjælp af en ven det mest ultimative koverterings kit ved navn Tekno Rc Conversion Kit for D8.
Jeg købte kit'et og begyndte at samle alle disse ting da jeg også købte ny bund osv så den bare ville srå snorre lige ;-)
Jeg har stødt på en masse problemer blandt andet:
andet servo saver system, andet diff indmad, adnre chassis stivere osv.
Det eneste jeg mangler nu er de sidste dele til det nye HB D8 servo saver system og nyt diif husforan og til sidst skal jeg have skiftet til noget MEGET tykkere diff olie i center diff , og så skulle mit projekt gerne være færdigt!
Jeg håber I kan lide det for det kan jeg! Jeg er blevet rigtig trilfreds med det indtil videre ;-)
Sorry for den ringe kvalitet! Det vil der blive rettet op på hvis jeg bliver færdig i denne uge ;-)
Skriv endelig hvis der er sprøgssmål.
Her er listen af indtil videre indkøbte ting:
- Tekno Rc Conversion kit for HB D8
- HB D8 Servo saver crank set 67397
- Steering posts 67392 (håber snart jeg får det hjem)
- HPI Vorza. Basher front bumper. T-Bone.
- HPI Vorza. Wide Basher rear bumper. T-Bone.
- 6x10x3 Rubber sealing ABEC 5 kuglelejer
- 43t bevel gear (med skæve tænder) HBC9010
- Spiral Pinion Gear 10 Tooth 67499
Jeg mangler sikkert noget men det kommer løbende i denne uge :-)
Tak for hjælpen Chris N!
EDIT D. 9-01-2013:
Jeg er idag blevet færdig med at samle bilen færdig.
Bilen har fået monteret nyt diff hus foran, center diff olie skiftet til noget 10000 olie og sidst men ikke mindst servo saver samlet fædig med de nye dele der ankom idag.
Jeg havde et problem med at bilen ikke kunne køre... Det var ligesom om forhjulene kæmpede imod, som den også gjorde da de kørte modsat af baghjulene, så problemet var at for diff var vendt forkert...
Hvis vejrudsigten holder hvad den lover til imorgen ( D. 10-01-2013 ) så vil bilen blive testet og der vil blive optaget en masse film osv.
Jeg har i lang tid gået og rodet med en godt brugt trophy 3.5, det er dog den gamle version som hot bodies dengang lavede ved navn lightning series 2.
Jeg har kigget på en masse konverterings kit som kostede 399 nogle var lidt dyre.
Jeg fandt ved hjælp af en ven det mest ultimative koverterings kit ved navn Tekno Rc Conversion Kit for D8.
Jeg købte kit'et og begyndte at samle alle disse ting da jeg også købte ny bund osv så den bare ville srå snorre lige ;-)
Jeg har stødt på en masse problemer blandt andet:
andet servo saver system, andet diff indmad, adnre chassis stivere osv.
Det eneste jeg mangler nu er de sidste dele til det nye HB D8 servo saver system og nyt diif husforan og til sidst skal jeg have skiftet til noget MEGET tykkere diff olie i center diff , og så skulle mit projekt gerne være færdigt!
Jeg håber I kan lide det for det kan jeg! Jeg er blevet rigtig trilfreds med det indtil videre ;-)
Sorry for den ringe kvalitet! Det vil der blive rettet op på hvis jeg bliver færdig i denne uge ;-)
Skriv endelig hvis der er sprøgssmål.
Her er listen af indtil videre indkøbte ting:
- Tekno Rc Conversion kit for HB D8
- HB D8 Servo saver crank set 67397
- Steering posts 67392 (håber snart jeg får det hjem)
- HPI Vorza. Basher front bumper. T-Bone.
- HPI Vorza. Wide Basher rear bumper. T-Bone.
- 6x10x3 Rubber sealing ABEC 5 kuglelejer
- 43t bevel gear (med skæve tænder) HBC9010
- Spiral Pinion Gear 10 Tooth 67499
Jeg mangler sikkert noget men det kommer løbende i denne uge :-)
Tak for hjælpen Chris N!
EDIT D. 9-01-2013:
Jeg er idag blevet færdig med at samle bilen færdig.
Bilen har fået monteret nyt diff hus foran, center diff olie skiftet til noget 10000 olie og sidst men ikke mindst servo saver samlet fædig med de nye dele der ankom idag.
Jeg havde et problem med at bilen ikke kunne køre... Det var ligesom om forhjulene kæmpede imod, som den også gjorde da de kørte modsat af baghjulene, så problemet var at for diff var vendt forkert...
Hvis vejrudsigten holder hvad den lover til imorgen ( D. 10-01-2013 ) så vil bilen blive testet og der vil blive optaget en masse film osv.

Ekstremt konverterings projekt
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 997
jan 2010
Følger: 32 Følgere: 31 RC-enheder: 10 Emner: 61 Svar: 584
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 5 Emner: 65 Svar: 997
jan 2009
Følger: 11 Følgere: 8 RC-enheder: 4 Emner: 1 Svar: 5