Axial scx10 projekt: red en gammel hilux :)
920 visninger
|
Oprettet:
Ja jeg købte jo denne scx10 herinde og forhelved der er gået mange timer med at rette, justere, udskifte og trimme på bilen, nu begynder projektet så stille at blive rettet på ret køl igen, så jeg kan begynde at koncentrere mig om udseendet på bilen, som faktisk har været første priotet fra starten.
Da jeg kom hjem med bilen og fik liv i den, kunne jeg starte med at vende nogle poler på motoren som kørte den forkerte vej, så kunne jeg efterspænde det hele som var ved at rasle fra hinanden, dernæst kunne jeg fjerne limrester fra karros og mærke op og rette inde på hvor karros fæstnes da det sad mega grimt og skævt..
Jeg opdager hurtigt at ladet på hilux'en var mishandlet meget af lim og skævt boret huller så jeg måtte lave et aluminiums lad som erstatning til det smadrede plast lad - dette lad er jeg lidt i tvivl om jeg skal male sort eller højglans polere? I må gerne komme med ideer :)
- jeg har dog også fået et RC4WD lad ind af døren som jeg skal have smidt på en dag hvor jeg får ændret på affjedringen i bag så ladet kan komme så langt ned som muligt :)
Jeg fandt også hurtigt ud af hvor dårligt en scx10 drejer :s Holy S**T den drejer elendigt med låste spær og så lidt styreudslag...
Så jeh googlede lidt frem og tilbage og blev hurtigt klogere..
Der er 2 måder at gøre det på:
1 = XR mod. Som går ud på at sætte axler og knuckles fra en helt anden bilmodel over på, dette er den mest holdbare løsning og den vil få styreudslag på Ca. 60 grader MEN dens sporvidde vil også blive øget med ca 2 cm. Og det er jeg ikke interreseret i, DS jeg vil Beholde et så scale look som muligt..
Så jeg valgte løsning 2.
Løsning 2 er at sætte aluminiums Turn knuckles og nogle HD CVD's og en chassis monteret servo.
Her fik jeg også brugt mange timer foran pc'en og surfe efter hvad der er bedst og priserne.
Jeg endte ud med RC4WD's chassis monterede servo med panhard og 3 link ophæng. - det uden tvivl den dyreste løsning med helt klart den bedste og mest scale løsning..
Dette kit fra RC4WD er som sådan let nok at montere, men er man perfektionist som jeg, er der MANGE timers trimning og justering i dette kit..
Jeg endte ud med at bukke panhard stangen over flere omgang for at den ikke rammer differentiale huset og for at den for den forreste aksel til at gå så symmetrisk med chassiet ved affjedring, som muligt. Hvis stangen ikke bukke vil den forskyde aksel mod venstre ved stort tryk ned på forreste aksel. Og det ser dumt ud at der er mere hjul udstik på den ene side.
Jeg endte med at sætte fastrax HD cvd'er på bilen, og her stødte jeg også ind i problemer.... Cvd'ens "hoved,"fulgte ikke samme akse som mine Turn knuckles så her måtte jeg finde en masse forskelle størrelser 5x9 mm skiver på mit arbejde og shimse mig frem til det perfekte resultat.
Da jeg alligevel var igang med aksler. Valgte jeg også at skifte lejerne i disse, jeg har sat nogle Ofna lejer i.
Jeg skiftede også Servoen ud da den originale var godt træt i potentiometeret, lige nu sidder der en Stock servo fra min losi scte i, men der kommer snart Savox waterproof i.
Jeg har også ændret bagenden fra 3 link til 4 link og så 3 link med panhard foran, dette sys jeg personligt er den bedste Offroad opsætning.
Alt i alt, sys jeg efter mange mange timer at jeg har fået styr på undervognen. Den affjedre fuldstændigt sindsygt lækkert nu. Og min venderadius er blevet næsten halveret. Og er gået fra ca 32-34 grader styreudslag til 44-45 grader.
Når.. det må være nok for denne gang. I er meget velkomne med at dele erfaringer og komme med ideer.
Da jeg kom hjem med bilen og fik liv i den, kunne jeg starte med at vende nogle poler på motoren som kørte den forkerte vej, så kunne jeg efterspænde det hele som var ved at rasle fra hinanden, dernæst kunne jeg fjerne limrester fra karros og mærke op og rette inde på hvor karros fæstnes da det sad mega grimt og skævt..
Jeg opdager hurtigt at ladet på hilux'en var mishandlet meget af lim og skævt boret huller så jeg måtte lave et aluminiums lad som erstatning til det smadrede plast lad - dette lad er jeg lidt i tvivl om jeg skal male sort eller højglans polere? I må gerne komme med ideer :)
- jeg har dog også fået et RC4WD lad ind af døren som jeg skal have smidt på en dag hvor jeg får ændret på affjedringen i bag så ladet kan komme så langt ned som muligt :)
Jeg fandt også hurtigt ud af hvor dårligt en scx10 drejer :s Holy S**T den drejer elendigt med låste spær og så lidt styreudslag...
Så jeh googlede lidt frem og tilbage og blev hurtigt klogere..
Der er 2 måder at gøre det på:
1 = XR mod. Som går ud på at sætte axler og knuckles fra en helt anden bilmodel over på, dette er den mest holdbare løsning og den vil få styreudslag på Ca. 60 grader MEN dens sporvidde vil også blive øget med ca 2 cm. Og det er jeg ikke interreseret i, DS jeg vil Beholde et så scale look som muligt..
Så jeg valgte løsning 2.
Løsning 2 er at sætte aluminiums Turn knuckles og nogle HD CVD's og en chassis monteret servo.
Her fik jeg også brugt mange timer foran pc'en og surfe efter hvad der er bedst og priserne.
Jeg endte ud med RC4WD's chassis monterede servo med panhard og 3 link ophæng. - det uden tvivl den dyreste løsning med helt klart den bedste og mest scale løsning..
Dette kit fra RC4WD er som sådan let nok at montere, men er man perfektionist som jeg, er der MANGE timers trimning og justering i dette kit..
Jeg endte ud med at bukke panhard stangen over flere omgang for at den ikke rammer differentiale huset og for at den for den forreste aksel til at gå så symmetrisk med chassiet ved affjedring, som muligt. Hvis stangen ikke bukke vil den forskyde aksel mod venstre ved stort tryk ned på forreste aksel. Og det ser dumt ud at der er mere hjul udstik på den ene side.
Jeg endte med at sætte fastrax HD cvd'er på bilen, og her stødte jeg også ind i problemer.... Cvd'ens "hoved,"fulgte ikke samme akse som mine Turn knuckles så her måtte jeg finde en masse forskelle størrelser 5x9 mm skiver på mit arbejde og shimse mig frem til det perfekte resultat.
Da jeg alligevel var igang med aksler. Valgte jeg også at skifte lejerne i disse, jeg har sat nogle Ofna lejer i.
Jeg skiftede også Servoen ud da den originale var godt træt i potentiometeret, lige nu sidder der en Stock servo fra min losi scte i, men der kommer snart Savox waterproof i.
Jeg har også ændret bagenden fra 3 link til 4 link og så 3 link med panhard foran, dette sys jeg personligt er den bedste Offroad opsætning.
Alt i alt, sys jeg efter mange mange timer at jeg har fået styr på undervognen. Den affjedre fuldstændigt sindsygt lækkert nu. Og min venderadius er blevet næsten halveret. Og er gået fra ca 32-34 grader styreudslag til 44-45 grader.
Når.. det må være nok for denne gang. I er meget velkomne med at dele erfaringer og komme med ideer.

Axial scx10 projekt: red en gammel hilux :)
jul 2005
Følger: 7 Følgere: 37 RC-enheder: 19 Svar: 177
feb 2008
Følger: 23 Følgere: 20 Emner: 20 Svar: 281
jul 2005
Følger: 7 Følgere: 37 RC-enheder: 19 Svar: 177
-Jeg har ikke fået skrevet til billedet, men C-hubs med 8-16 graders hældning giver også godt på venderadius da caster vinklen gør at hjulene tilder lidt og på den måde giver endnu bedre styreudslag
feb 2008
Følger: 23 Følgere: 20 Emner: 20 Svar: 281
dec 2012
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 4 Emner: 4 Svar: 37
jul 2005
Følger: 7 Følgere: 37 RC-enheder: 19 Svar: 177
mar 2004
Følger: 25 Følgere: 26 RC-enheder: 9 Emner: 50 Svar: 384