{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Off-Roader Axial XR-10 2010

2.559 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Off-Roader Axial XR-10

Årgang:
2010
Drivkraft:
2 x Brushless El motor – LiPo batteri
Topfart
Top hastighed, ca 5 kmt foreløbigt, skal geares til lidt højre fart.
Størrelse
Størrelse: 1/10
45,5 cm, lang.
28 cm, bred over forhjul
25,5 cm, bred over baghjul
18 cm. på højeste sted.
7 cm Frihøjde midt på og 4,5 cm lige under diff.
Vægt
2,52 kg køreklar med batteri
Ekstraudstyr
2 x Turnigy Aerodrive 2830 1000kv Brushless motorer.
2 x Motor adapter. (hjemme fusk ;-).
2 x Fartregulator Turnigy V2 (35A).
Fjernstyring Spektrum DX6i.
Savox SC-1256TG Servo Digital Coreless (15kg)
Batteri og Fartregulator holder (hjemme fusk ;-).
ESC og batteri holder (hjemme fusk ;-).
2200 mah LiPo Batteri.
2 sæt dæk ProLine Chisel 2.2 (G8) Med Memory Foam skumindlæg
Bemærkninger
Så er den nye Axial XR-10 endelig til at få fat i på det almindelig marked. Det er en jeg har ventet på i et godt stykke tid, men jeg gad dog ikke at bestille den hjem fra USA.

Hvis man tror det er en kopi af den gamle AX-10, må man tro om igen, der er stort set ikke den del i de to crawlere der ligner hinanden.
De to gearkasser der sider på XR-10´en er der gjort meget ud af, alle tandhjul er af stål, der er CVD aksler i styretøjet der giver en ret god venderadius, og styretøjet kan drejes i forhold til gearkassen.

Det er faktisk den bil jeg har haft fat i, der kan justeres mest, den kan hæves og sænkes i affjedringen i den øverste del af chassiset.
Oliestøddæmperne kan derudover flyttes rundt på samme måde som på de andre crawlere.
Der er en masse hulder til at skrue linkene fast i, og der er mulighed for at fylde flere vægtklodser ind i ydersiden af fælgen (man får ca 300g vægtklodser med til forhjulene) men også inden i de 6 huller der er i centrum af fælgen.

Hele vognen er ellers i samme høje kvalitet som de andre af Axial´s biler og virker bund solid når man stå med den i hånden og den køre fantastik godt.
Men jeg har dog et par kritiske punkter, servo hornet til styretøjet er ikke stærkt nok, der skal man ha´ et i aluminium.
Og karrosseri holderne er sat på den del af chassiset som man justere frihøjden på vognen med , så efter justering kan det være svært at få karrosseriet til at passe på vognen igen.
Lidt dumt lavet, men ellers er det en rigtig fed vogn ;-)
Kommentér på:
Off-Roader Axial XR-10
Annonce