{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Bil HPI Baja Monster Energy [Tidl. RC-enhed] 2008

3.580 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Bil HPI Baja Monster Energy

Årgang:
2008
Drivkraft:
G270RC Zenoah 4 boltet - Ny pakket med nye SKF lejer og 3.leje udskiftet til pakdåse.
Walbro 813 karburator.
Den sammensætning skulle give 3,75 hk oven i det kommer 3-kammer madkassen fra en 5T så vil skyde på lidt over 4 hk.
Skiftet til Mielke Sidemount

Tidligere motor var en CY Fuelie 23 ccm. Den gjorde det nu godt.
Topfart
Så blev topfarten testet:
29/3-11 til 61,1 km/t. - Med defekt kobling og lejer åbenbart... Og på en standard 23 ccm fuelie motor. Ganske godt gået.

Nu - hurtigere på møj hidsig vis.
Kørt på 2~2,5% blanding (mixet kun til speedrun) 72,2 km/t på standard 17/57 gear målt på garmin gps :D

Målt med banebenzinen og justeret til bane i karburatoren 65,3 km/t men rent træk fra bunden :)
Størrelse
1/5
Længde: 817mm.
Bredde: 480mm.
Højde: 255mm.
Akselafstand: 570mm.
Frihøjde: 76mm.
Vægt
10,5 kg med fuld tank :)
Ekstraudstyr
*Elektronik:*
Rhino 4 Digital styre-servo med alu horn
MKD waterproof gas/bremse servo 18 kg@6,6V titanium tandhjul og kuglelejer
LiFe humpback 6.6V
Acoms Technisport 2,4Ghz konverteret til LiPo 25C ;)
Titan B6 lader med indbygget balancer til ladning af både LiPo og LiFe :)
Futterama Killswitch som slukker motoren ved for lav spænding.

*Undervogn:*
Hjemmelavet plastikbeskytter til trækakslerne
Støddæmpersokker af cykelslange ;)
RPM A-arms foran
Alubærearme neders bag
Team Chase rear shock tower
Integy Rear shock support
Integy front shock tower
KM Front Shocksaver
Kugleled modificeret så de kan strammes som på FG
Turnbuckles i rustfri stål.
SS dæmpere hele vejen rundt.
Alu bærearme bag i bunden.

*Motor:*
Krom beklædning af motor
Krom trækstarter
Stop-knap modificeret så der sidder start/stop knap på fra en motorsav.
TGN Dualstage luftfilter
5T potte
G270RC 4 boltet Zenoah motor Med SKF lejer og udskiftet 3.leje.
Monteret net for indsugningen i bunden af motoren for at forlænge levetiden på motoren.
Mielke sidemount - Går super lækkert.
Hjemmelavet gas/bremse føring så man undgår den sidder fast


*Dæk/fælge:*
Pro-line Bow-Tie Rear Tire Set på superstar fælge
Pro-line Bow-Tie Rear Tire Outlaw fælge
Pro-line Bow-Tie front Tire Outlaw fælge
Beadlocks modificeret med længere skruer og torx hoved
Badlands bagdæk på superstar fælge - spist brugs til gadedæk
Dirtbusters på superstar fælge (2 sæt).
SS - Hex bolte
Lukkede hjulmøtrikker "Gold edition"


*Kobling/Bremse:*
Ventilerede skivebremse
Nye bremseklodser NSP Design i Kobber
Custom bremsekaliber med pinolskruer for nem justering af bremsen
DDM High responds lightweight clutch - Skiftes til Elcon fra RCmotor.dk snarrest.
VP Billet Clutch carrier (Vertigo LAUST)
Nye keramiske 6901 RS/C lejer til koblingen.
Integy stål spur gear 57T
Pinion med møtrik på koblingsklokken (Vertigo lignende)


*Differentiale/gear:*
Forstærkede trækaksler (SS model som er tykkere)
Hostile Axelboots
SS alu diff hus 1000 diff olie

*Chassis:*
Rollcage i Stål (hjemmelavet) som reserve bur
Rustfri tag
Rustfri bundskjold
Sort Baja vinge
Rollcage med quick release
Alt chassis malet blank sort
Phatdad fancover saver - Tak til HPIBAJAFAN.DK
Phatdad Engine brace kit - Tak til HPIBAJAFAN.DK
Ny karosse fra RCmotor.dk KM i tykkere lexan. Desværre var resultatet at det var for hårdt. Men tak til Morten for at give det et forsøg og lade mig være testpilot.
Desert Rat Pro Line karosse
2012 - Originalt HPI Baja 5b-1 karosse denne gang.
Monster Energy mærker
WORX light weight front bumper
Monster energy ruder og roof custom made by MT ;)


*Andet:*
Arbejdsstand hjemmelavet i 3 mm dørkplade.
2 værkstedskasser med dele og værktøj
Bemærkninger
Bilen blev købt billigt og var bestemt ikke køreklar på daværende tidspunkt, men der gik ikke længe før bilen kunne køre. Der manglede bare noget sender/modtager. Der blev købt et Acoms Technisport 2,4 Ghz anlæg som gør det rigtig godt. Ligledes er der købt lidt smådele. Men bilen er forsøgt at blive holdt på lowbudget hvilket vil sige så længe man kan fikse det uden at købe nyt så bliver det fikset. - Det tror jeg godt vi kan glemme. Bilen er efterhånden opgraderet til SS versionen eller højere hvor det er muligt. Alle sliddele er skiftet til stærkere komponenter. Det er ved at være en rigtig fryd at køre ed bilen, Specielt efter den har fået nyt styretøj så den igen kan dreje lige skarpt til begge sider. I stedet for det gamle slidte styretøj som var helt i stykker.

Den 20/3-11 valgte den dog at knække styrestangen der blev købt nyt og skiftet. Men de skal igen skiftes til rustfristål stænger.


Så skulle den være køreklar.

20/3-11 fik jeg så min "jomfrutur" på bane. Det viste sig der var en del ting der ikke var i orden. Tidligere ejer havde stillet karburator og jeg havde lidt bøvl med den ikke rigtig ville trække i lave omdrejninger. Efter lidt kæmpen endte den faktisk med at gå rigtig godt. (Mangler 5T potten som er på vej). Efter ca 1½ times leg ender den i dækkene med en knækket turnbuckle. Fik skilt den ad og tjekket op i hele fronten. Opdagede så at begge øvrebærearme er knækket imellem de 2 monteringspunkter. Det fik jeg lavet og gjort klar til at samle. Ligledes opdagede jeg der manglede lejet i venstre forhjul yderst. Det forklarer slør i forhjulet samt det lidt dårlige træk der har været da hex'en er gået på sidedelen. Det skal fikses hurtigst muligt så den kan komme ud og køre igen. - Alt i alt forklarer det lidt hvorfor den har været meget løs i det samt den har trukket dårligt. Det er jeg sikker på den ikke gør næste gang den skal ud og køre.

Kommende opdateringer:
plast rollcage
Vinklet isolator fra elcon så luftfilteret kommer i bedre vinkel.
Outerwears pose til luftfilteret
5T beskyttelse omkring trækstart og spur/pinion
Kommentér på:
Bil HPI Baja Monster Energy
Annonce