{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Fly Focke-Wulf Fw 190A-8 2011

1.871 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Homer S
Mand | 93 år | Oprettet: 28. feb 2007


Fly Focke-Wulf Fw 190A-8

Årgang:
2011
Drivkraft:
BL Motor MP JET 28/7-35
18 Amp Eco
HS-81 Servo højde
Tower Pro 9 gr til krængeror
9 x 6 Malet skala prop
Radio Spectrum 6200
Topfart
Ikke målt
Nok power mere end 1:1
Vil skyde på omkring 100 km/t
Størrelse
Spændvidde 850 mm
Længde 740 mm
Areal 12,9 dm2
Vægt
Flyvevægt ca. 360-420 gram
Flyver med 1300 mAmp 3 cell
Ekstraudstyr
Ingen ting
er helt std
Bemærkninger
Efter min Messerschmitt Bf-109F dødede kunne ikke tåle at møde en TWS i luften ville jeg prøve en' af de flotte Alfa modeler, er flot lavet alt passede sammen og selve bygge tiden var utrolig hurtig.
Ja der er en' på nettet der skriver :
Vil sige at bygge tiden for denne model er 2 kopper kaffe og et par smøger..
Kan kun give ham ret er utrolig nem at bygge.
Det der var lidt besvær med var mærkerne fra dekorationsark, de skulle lige i vand inden de skulle på det var lidt nyt for mig, men når først man var i gang gik det okay.
Der var en meget udførlig bygge- og monteringsvejledning på engelsk med illustrationer med i sættet.
Denne model er lavet til en 300 motor med gear men syntes der er mere power i den bl motor, og den passede 100% på motorspantet der var endda lavet huller til den. Nice.
Venter kun på at komme ud at prøve den, ser frem til det.
Info vil komme når den har været i luften, jeg regner med at den flyver tæt på samme måde som den Messerschmitt Bf-109F jeg engang havde i min "fly flåde"

Lidt om Focke-Wulf FW 190
Focke Wulf 190 er udstyret med en BMW stjernemotor og blev udviklet som et supplement til Messerschmitt 109, idet hele den forventede produktion af Daimler Benz motorer skulle gå til Me 109. Da de første FW 190 blev taget i brug på Vestfronten i sommeren 1941, havde RAF lige opnået en vis overlegenhed over Messerschmitt 109E og 109F med Spitfire Mk.V. Denne overlegenhed forsvandt nu total, og først med indførelsen af Spitfire Mk.IX
I juli 1942 kom man igen på lige fod med Luftwaffe.
FW 190 blev brugt på alle fronter med stor succes, først som jager i version FW190A og sener også som jagerbombere FW 190F og G
I 1943 blev specielt panserede og svært bevæbnede FW 190A-5 indsat mod de allierede bombere. Disse fly foretog frontale angreb på bomberformationerne for at splitte dem op, så man senere kunne angribe bombeflyene enkeltvis.
Den eneste export var 100 stk, som blev leveret til det tyrkiske luftvåben. Under krigen blev FW 190 også produceret på fabrikker i det besatte Frankrig, hvilket medførte, at det franske luftvåben brugte flyet i 1945-1946.
Bemaling.
Ude i enhederne blev flyene ofte udsmykkede med mærker af forskellig art for at angive, hvilken enhed flyet tilhørte, dets position i enheden o.s.v Ofte var der også tilføjet piloternes private kendingsmærker.
På Østfronten blev alle fly mærket med gule felter på undersiden af snuden og på undersiden af vingetipperne samt med et gult bånd om bagkroppen. Om vinteren blev større eller mindre dele af flyvene ofte malet hvide.
I Nordafrika og Italien bar flyene hvide vingetipper og et hvidt bånd om bagkroppen. De var ofte bemalet i italienske stil med oversiden, incl. kropsider og finne/sideror, i sandfarve, overmalet med uregelmæssige klatter i brunt eller gråt.




Kommentér på:
Fly Focke-Wulf Fw 190A-8
Annonce