{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Off-Roader Kyosho Blizzard SR 2011

2.385 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Off-Roader Kyosho Blizzard SR

Årgang:
2011
Drivkraft:
2 x 380 motore og 2 ESC’er som bliver fodret af et 5000 mah 7,4 volt 20c lipo batteri.
En motor til hvert bælte, som gør det muligt at køre bælterne i hver sin retning.
Topfart
15-20 km/t. Bælterne sidder løst på, så meget højere fart end dette vil rive bælterne af.
Størrelse
1:12
Længde: 56 cm
Bredde: 26 cm
Højde: 19 cm
Hjulbase:32 cm
Sporvidde: 22 cm
Vægt
Ifølge Kyosho så skulle den veje 2600 gram køreklar.
På min vægt står der 1300 gram uden batteri. Batteriet vejer 250 gram så køreklar må bilen veje 1550 gram.
Ekstraudstyr
16 x genopladelige AA batterier
2 x 5000 mah 7,4 volt 20c lipo batterier.
1 x Imax b6 lader
2 x Lipo buzzer med lys og lyd
Planer indenfor rækkevidde:
Lyskit
Servo til plov
Planer langt ud i fremtiden:
Sneslynge
Groomer (Fræser)
Brushless sæt af en art fra hobbyking
Sabertooth 2x12 RC speed controller (Styrer begge motorer med 1 ”pind”)
Bemærkninger
Siden jeg flyttede til et sted med sne 4 måneder hvert år og 300 meter væk fra den lokale skibakke har jeg ønsket mig sådan et bæltekøretøj. Problemet var bare at den var udgået af produktion, og var umulig at få fat i. Så jeg lagde planerne på hylden for en stund og solgte alt rc’et.
Men så skete der noget her for et på måneder siden. Jeg kiggede efter sneslynge på en online avis, og havde udmærket mig en model der hed ”Blizzard”. Så jeg søgte på dette, og der kom denne skønhed af en pistenbully jo selvfølgelig også op. Så jeg gik i gang med at kigge rundt, og fandt hurtigt ud af at den var på vej. Så jeg ventede et par måneder til den udkom, og bestilte den med det samme. Og nu står jeg her :D !
Selve bilen er utrolig simpelt opbygget. 2 motorer som via et par tandhjul går ud til en moderniseret fælg som så driver et bælte. En motor til hvert bælte, som gør at afhængig af farten på bælterne kan man køre frem og tilbage og fra side til side. Selv ”chassiet” er bare flade plastik plader som er skruet sammen. Så hvis man senere vil lave det ud af metal er dette altså muligt.
elektronikken er desværre ikke vandtæt, men Kyosho har lavet et Dust cover, og det sammen med karossen mener jeg skulle gøre at den bliver holdt fri fra sne, med den fart den har standard. Controlleren er en pinde kontrol med 4 kanaler. Begge pinde frem, så køre du fremad og den ene pind til siden kontrollerer så ploven som er forbundet med en servo.
Jeg glæder mig utrolig meget til jeg får resten af tingene hjem, så jeg kan komme ud at køre. Så skal jeg nok få lavet nogle videoer og en bedre til beskrivelse til jer!
Spørg hvis i lurer på noget!
2/1-2012
Så fik jeg prøvet Blizzarden for første gang, hvilket skulle vise sig at være en blandet oplevelse. Bilen i sig selv er stadig cool, men den skal forbedres på nogle punkter. Styringen foregår som tidligere omtalt på den måde at en motor til hvert bælte også afhængigt af hvor gas du giver på hver motor kører den så enten frem/tilbage eller til siderne. Dette fungere perfekt hvis ikke man skulle bruge ploven! Plov kører op og ned via ”side – side” på enten højre eller venstre pind (Du kan flytte stikket i modtageren afhængigt af hvilken side du bedst kan lide), men når du både skal køre fremad med begge pinde hvilket i forvejen kræver 90 % af min tilgængelige hukommelse og de sidste 10 % til at se hvor jeg skal køre, så går det ikke an at styre ploven op og ned ved at skubbe pinden til en af siderne. Dette kan dog hjælpes ved at købe en Saberbooth 2x12 RC speed controller, som mixer begge ESC’er så du kan styre retning og fart med en pind. Denne tror jeg at jeg skal have fat i, men nu må vi se. Den anden negative ting er servoen til ploven. Servoen er en eller anden skod Kyosho servo som ikke er på meget mere en 5-7 kg. Dette er upraktisk da den i praksis ikke kan løfte hele bilen (af en eller anden mærkelig grund), og som jeg gerne ville have at den kunne. For når man sider fast, så kan man lige køre ploven ned og på den måde få kørt sig fri ?
Det er nok negative ting, nu til de positive.
Bilen er utrolig god at køre med (Hvis man ser bort fra styringen). Den kommer rundt OVER alt i sne, også selvom man skulle tro det var umuligt. Sneen jeg kørte på her til aften tøsne som var frosset til i overfladen så det var delvist hårdt, klarede den helt fint at køre på. Den lavede et fint spor fra bælterne, og kunne køre op af de vildeste bakker! Jeg fik ikke testet ploven, fordi at sneen var for hård i overfladen.
Videre update kommer når jeg får min lader hjem. Hygge så længe.
Kommentér på:
Off-Roader Kyosho Blizzard SR
Annonce