{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Truck Team Losi Aftershock - Brushless Conversion 2007

2.150 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Coach-Z
Mand | 45 år | Oprettet: 2. jul 2010


Truck Team Losi Aftershock - Brushless Conversion

Årgang:
2007
Drivkraft:
trækker i alle 4 hjørner

MOTOR:
Turnigy XK4082 - 1500KV Brushless motor
URL:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17698__xk4082_1500kv_brushless_inrunner.html

ESC:
Turnigy Trackstar 150A Brushless Car Esc
URL:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32527__Turnigy_TrackStar_150A_1_8th_Scale_Brushless_Car_ESC_EU_warehouse_.html

SERVOER:
BMS-630MG Super Strong Servo 13kg / .17sec / 49g
URL:
Topfart
Ingen anelse, og det kommer jo an på gearing, antal celler på batteriet osv.

Lige nu har jeg testet den med et 2s batteri og der laver den wheelie på asfalt.

Størrelse
1:8

Længde: 59 cm.
Bredde: 44 cm.
Højde: 28 cm.
Vægt
5,2 kg. uden batterier
Ekstraudstyr
HPI 17 til 25t. mod1 pinions
TD racing brushless motormount
TD racing single speed hub
14 mm Traxxas hex
Proline Masher 3.8" (40 Series) dæk
Proline Weld Racing (40 Series) (ægte) Bead-lock hjul
FG shocks
Losi hækvinge
Losi sway-bar kit
Team Losi Racing velcro batteristropper
Imex Swamp Kong dæk og fælge
Bemærkninger
Hold da op den er stor...

Jeg vidste ikke lige hvor stor den var da jeg købte den, men dang!!!!

Jeg er vant til 1:10 TC og så min Rustler, knægtens LRP buggy osv, så det her er noget helt nyt. Jeg skal have lavet mere plads på mit arbejdsbord i hvert fald :-P.

Som jeg læser det så er jeg nu den femte ejer af denne bil. Startede hos Jesper K, så Claus L, så tilbage til Jesper K, dernæst vist nok Jesper L og så over til Mikkel L og nu hos mig..

Måske også Anton J, Thomas B og Kristian F, har haft fingrene i den, deres tidligere "RC enheder" ligner i hvert fald meget godt :D.

Samme bil, samme karosse, men med udskiftning af diverse dele, specielt motoren.

Jeg roder med den, kan nok ikke holde mig fra at opgradere lidt på den, men nu må vi se ad.

--------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: 18-10-2013
Har flyttet batterierne op foran og ESC ned bagi. Har rodet lidt med CVD's, det hele er i overraskende god stand for så gammel en slæde.

Der sidder nu tre stropper der holder batterierne fast, to på tværs og en på langs. Den på langs kunne ikke undværes når trucken leger væltepeter.

UPDATE: 19-10-2013
ESC'en er vist nok død. Den røg en tur gennem en vandpyt, fortsatte med at køre et stykke tid, men da jeg så slukkede den kort efter for at rode med et hjul og derefter forsøgte at tænde igen, var der igen reaktion fra kanal 2 (gassen).
Kanal 1 (styreservo) virker ok, det samme gør blæseren ovenpå esc'en, men selve esc'en ser ikke ud til at virke.
Bilen står til tørring i nat op ad en radiator og så må vi se ad.

UPDATE: 22-10-2013
ESC'en var død. Der sidder nu en 150A Trackstar ESC i som er købt og samtidig lavet vandtæt af Thomas b. :-)
Men vi kører stadig ikke for nu er det servoerne der er problemet, den ene servo står og twitcher, den anden kører fint.
Der er blevet bestilt nye servoer fra HK,
to stk. BMS-630MG Super Strong Servo 13kg / .17sec / 49g.
Der er samtidig bestilt et Y kabel for at samle servo til en kanal.

UPDATE: 25-10-2013
Servoer er ikke dukket op endnu, men har brugt tiden på at installere en UBEC til at levere strøm til Rx og servoer for at tage presset fra min ESC.
Den kan kun håndtere op til 3s, så lige nu kører den på sit eget batteri, men der er en anden på vej der kan håndtere op til 12s og når den kommer skal den installeres istedet og al strømmen tages direkte fra hovedbatteriet, 4- til 6s.
Næste projekt er at få gjort det hele vandtæt, inkl Rx, UBEC osv.
Jeg har yderligere ordnet og renset akslerne hele vejen rundt. De var i visse tilfælde rustet fast sammen med den inderste ring i kuglelejet. de er nu skilt ad, slebet glat igen med lidt sandpapir, fået lidt olie og installeret igen.

UPDATE: 28-10-2013

Der er kommet dele :)

mine to BMS-630MG 13kg servoer er ankommet sammen med 10 stk. Y servoledning.

De sidste 8 billeder i galleriet viser arbejdsprocessen med at få dem installeret og sat sammen med min UBEC der driver Rx og servoer via et 2200mAh 2s batteri.

Det er en procedure der involverer at tage hele "front assembly" af, bare for at kunne få plads til at få servoerne på plads i deres respektive huller.

Efter installationen af servoerne var det til til at få det hele til at spille mellem UBEC og ESC. Det nytter jo ikke hvis begge enheder sender strøm ind i Rx, så den røde "+ ledning" fra ESC'en blev frakoblet, så den nu ikke sender strøm afsted til Rx. Den løse ledning er nu gemt væk bag noget krympeflex.

De nye servoer var også lige 5mm højere end de gamle så for at få plads til batteriboksen oven over servoerne, måtte jeg installere en lille gummi manchette mellem batteriboks og chassiset.

UPDATE: 29-10-2013

Elektronikken er gemt væk i to Tupperwarebøtter, sat fat med strips. Alle huller i bøtterne er forsøgt tætnet med silikone.

Billede i 40 i galleriet

UPDATE: 31-10-2013

Så er der kommet nye dæk, Swamp Kong fra Imex, nogle absurd store 216mm høje dæk.

Fandt dem i Hobbyfly i Rødovre. De bruger en 14mm hex, så det var et direkte bytte med dem jeg har på nu.
De flopper noget rundt på akslen, den mangler i den grad shims bag ved hex på akslen, for at forhindre hjulet i at bevæge sig,
Det var lidt slemt med Masher dækkene, men med disse dæk er det jo helt vildt.
Har bare trillet rundt nede i kælderen, men den skal geares ned.
Der er et 25 pinion gear på nu, det skal ned til f.eks et 17 tror jeg.

UPDATE: 1-11-2013

Så er karossen hævet med Losi Extra Long body post og pinion skiftet til 22 tands. Jeg kan ikke komme længere ned på pinion da motor pladen ikke kan få motoren tættere på spur gearet.

Jeg skal have bestilt det andet high speed gear fra Losi på 70 tænder.

Forreste fjedre er presset ned med strips i stedet for preload clips, da jeg ikke kan finde nogen der sælger dem.

UPDATE: 1-11-2013

En ny "brugt" karosse på med lys lavet i fiberglas.

Testet ude på vejen.

YouTube video:

https://www.youtube.com/watch?v=p4QzfKC87eI
Kommentér på:
Truck Team Losi Aftershock - Brushless Conversion
Annonce