{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Projekt Land Rover Defender 90

3.479 visninger | Oprettet:

Så er der igen et par grumme ting fra Saurons dystre krypter.
Denne gang er det en gammel Tamiya Mitsubishi Pajero som jeg bygger om til en trial bil.
Jeg lægger billeder ud af de dele jeg ombygger, efterhånden som projektet skrider frem.

Differentiale lås
Differentiale lås er noget der er blevet snakket om her på siden.
Nogen bruger lim, andre vat til at låse differentialet med, det har jeg selvfølgelig også gjort.
Man da jeg lige pludselig stod med 3 stk. 4 wd. biler der skulle ha´ låst differentialet.
Kunne jeg lige så godt gøre det rigtigt denne gang, så her er resultatet.

Jeg startede med at pensle kronhjulet, diff krydset og det indvendige af differentiale huset med slipmiddel.

Efter kronhjulet og diff krydset var blevet lagt ned i differentiale huset, fylde jeg epoxy (med lidt brunt farve pulver i) ned i differentiale huset, indtil at halvdelen af diff krydset var dækket.

Efter epoxy´en var hærdet, pillede jeg epoxy klodsen ud og sleb den til i form, så den blev til den lille mørkebrune diff. Klods der ligger under støbeformen.

Så var der kun tilbage at lave en støbeform i gummi og mangfoldiggøre min lille Differentiale lås

Denne Differentiale lås passer på de fleste Tamiya og HBX biler.

Styretøj.
Styretøjet på Mitsubishi Pajero er for at sige det mildt, elendigt.
Det værste ved styretøjet er den plastik del der går ned igennem chassiset, der sætter sig hurtigt sand og grus i klæmme, så styretøjet nærmest er bloketret.
Her er min løsning på problemet.
Jeg har skiftet plastik delen ud med en af messing, stål og en arm af alu.
Et 10mm rør (ikke vist på billedet) er sat ned igennem chassiset til at holde lejerne, så armen faktisk har de samme mål som den oprindelige del.
En stødstang fra ”chassis armen” direkte ned til den gennemgående stødstang imellem Styrespindlene og man har et meget letløbende og stabilt styretøj.

Bagophæng.
Bagophænget er det gammel kendte 4 link ophæng, men til forskel fra de normale måder at lave den slags på, har jeg brugt ”gummi muffer” i stedet for kuglehoveder.
Det give godt nok et lidt slattent Bagophæng, man med den hastighed den kommer til at køre med, gør det ikke noget.
Det er et billigt og slidstærkt system.

Akselen imellem gearkassen og bagakslen er lavet af et sæt ”Differential Output Yokes” og en enkelt ”Driveshaft” fra en ”Traxxas Stampede”.
Dog er det blevet forlænget med et messing rør så bilen får en aksel afstand på 28 cm.

Karrosseri holderne er drejet ud i alu, simpelt nok ;-)

25/2 2008 opdatering..
Jeg har endelig fået mine hjul hjem, Traxxas fælge ”All star 2,8” (Black Chrome) og Pro-line Dirt Hawg Dæk (jeg syndes det ser ok ud).
Jeg har og lavet en kofanger i stål, da jeg er ved at lave en ”Guide” om det, vel jeg ikke fordybe mig i det.
Holderen til stål kofangeren i lavet i aluminium hvor jeg har trykket/formet fordybninger til skruerne så de ikke hænger fast i underlaget når det går vildt til ;-)


Sølv Slaglodnings guide til kofanger
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3324

12/4 2008 opdatering.
Så er der kommet vinduesviskere, sidespejle og kaleche på dyret.
Hvordan jeg har lavet det kan i læse i de to guider jeg har lavet

Sølv Slaglodnings guide 2
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3666

Kaleche guide.
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3796

Kommentér på:
Projekt Land Rover Defender 90
Annonce