{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Hustler extended wheelbase

3.931 visninger | Oprettet:

Er gået igang med et projekt som bunder i en traxxas rustler/bandit. planen er at chassis skal kunne udvides til at have to bagtøj. der er plads til 2stks 6cells 5000mah lipos i serie til 12celler. i starten bliver der kun 1 bagtøj men stadig 2x6cells hvor jeg så kan vælge mellem kun et batt i eller to i. motoren bliver en af de store Kb motorer på mellem 400-600g. den lille kb kan fodres med 10cells i serie og ved blot 60A er det 3500watt. håber på at presse den til 80+A :) så det bliver over de 4000watt.. så burde den kunne gå over de 160kmt..
verdensrekorden er sat med "svagere" bl end hvad jeg har af mulighed for at putte i. og har da også en 1:8 onroad på vej som skal have turen for at prøve at komme over de 240kmt he he
kun et billede da jeg ik er nået så langt endnu.

kristian l
Mand | 49 år | Oprettet: 26. nov 2005


Kommentér på:
Hustler extended wheelbase
  •   15. sep 2008 tror nok det holder til en motor men var mere nervøs for en stor tung mt med to stks af de gearkasser med grande bl motor i hehe. men tror den næste som skal bygges af hjemmebiks skal være direkte kædetræk til fast bagaksel evt med spool i den ene side så den kan drejes den ene vej rundt når man skal vende

  •   11. sep 2008 det hele er en smule større smiley men den er godt nok lækker den gearkasse. sådan en skal jeg klart have en til af.
    du ved ikke om der er nogle som har opgraderet alle de indvendige gear ? hvis nu ikke det holder i 48mm pitch selvom det er stål. jeg vil jo vildt gerne lave en traxxas stampede extended edition som har 4wd via en geakasse bagi og en foran. den skulle så laves med revobærearme og uprights hele vejen rundt og 5mm alu bund. og 2 stks af de store blå motorer en i hver ende med hver deres esc som dog skulle trækkes via samme lipo smiley


  •   10. sep 2008 den el scooter skal jeg se om ikke skal have en bl motor på og så ryger regulatoren fra den over i mit el løbehjul som så kan klare 3 gange så meget smiley flere projekter. for hver gang jeg har 1 projekt færdigt der har jeg samtidigt started 3 nye :S

  •   10. sep 2008 fedt el scooter i baggrunden! =)

  •   10. sep 2008 den kunne lige klemmes ind. der skulle files 2mm i top og i bund af de skrå kanter som går ned fra oven og i bunden.
    motoren har kontakt med siden af gearkassen ind mod gearene. dog skal jeg have større pinion på end 25t hvis der skal 36t spurgear på. pt er det 38/25 gearing.. 35 spur kan købes hjem samt omkring 28-29t pinion og så skal nr større motor i smiley
    vil prøve at smide lidt flere pics ind idag men skal på konens bærbare for at smide pics ind.
    men ja de er for nice de skumsutter. 61mm brede baghjul og den del mere lowprofile end proline road rage og så nada ballong hjul. glæder mig til at have en helt bullet proff drivlinie og så åbne op fra start af med de skumhjul og se noget seriøst optræk hehe


  •   9. sep 2008 Jeg ville også bare hør smiley

  •   9. sep 2008 det er grp 1:8 skum hjul
    http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMWW4&P=SM
    og så forhjul :
    http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMWW0&P=SM
    men der skal laves fusk for at få dem på. da de passer til 8mm aksel og ikke 12mm hex. så det er meget nemmere at bruge den metode jan h skal igang med. han køber skum donuts som passer på 2,2" fælge og limer dem på selv.
    han linker til dem i vxl gruppen


  •   9. sep 2008 Kan du give link til hvad for nogen hjul det er ?

  •   11. aug 2008 det er helt korrekt hvad benjamin siger

  •   9. aug 2008 Det er jo fordi det er 1/10 onroad hjul og fordi banditten er blevet meget længere så ser hjulene mindre ud.

  •   9. aug 2008 den ligger pisse godt på vejen også smiley

  •   8. aug 2008 fuck den er nice.. jeg har lige set dine film den er for vild....

    Hansen


  •   3. jul 2008 hvad?

  •   3. jul 2008 de har none da er meg menter det var bar for de du skulle se von dett viker

  •   3. jul 2008 hold da op tænk på hvor stort det er det kan man da ikke probbe i en rc bil.....

  •   3. jul 2008 nej men her er en høle plage som en blæser
    det er noget som det her da bliver vane køle af en blæser
    http://www.coolerkit.dk/product.asp?product=657&sub=91&page=1


  •   3. jul 2008 jo i en bil gør den som jeg skriver men i en båd gør den jo ikke fordi den tager noget af vandet op som den sejler i hvilket en bil jo ikke lige kan

  •   3. jul 2008 du har vist alti motorvandkøler og den bliver ikke varm

  •   3. jul 2008 kæft den bliver da fuldstændig syg! men så du skrev noget til en der havde lavet en motorvandkøler der skrev du noget med at lave vandkøling på dine biler. Men lav hellere luftkøling ligesom på en kyosho giga crusher lav et luftintag af en slags da vandkøling bare vil holde varmen på dine biler hvilket den ikke gør ved en båd pga. den samler koldt vand ind hele tiden.

  •   2. jul 2008 ja jeg har godt set alle de modds smiley
    der skal klart laves nogle på min. tror bare jeg punker min kones storebror som er lidt af en rainman til at modde min he he


  •   28. jun 2008 kan være de kommer med på vognen efterhånden med det sensor bl.. ville dog stadig hellere se et sæt fra novak med mindst dobbelte specs dvs mulighed for 8cells lipo opsæt
    umiddelbart ser motoren fesen ud til det fra linket, men skal se nogle data på det før jeg kan skyde den ned.. alt under 1000watt er til bilka biler smiley
    prøv at goolge verdens hurtigeste rc'er så finder i ikke noget5 sensorstyret smiley hahahaha de er nemlig for svage.. kan være der kommer et nyt med 2000watt plus men indtil det sker så er alt med under 1000watt bare svagt og uintressant i min verden. arh jeg kan faktisk godt leve med omkring 600-700watt i en 1:18 så mon ikke jeg kunne få lidt spas med en sensor styret 2,5turns i en xray 1:18t så ville den da næsten være lige så hurtig som med mine egne små micro motorer smiley


  •   27. jun 2008 her kan du begynde at oveveje at smide vild bl i samt du har en onroader - http://www.racerc.dk/modules/news/article.php?storyid=1081

  •   25. jun 2008 Det kommer da an på hvilken buggy vi snakker om. Se nu den nye Shcumacher CAT SX, den er næsten bygget op som en forhøjet TC, så den ka man da i hvert fald sagtens få der op i mod. Det er noget andet hvis man kører med kardantræk, så er det pludselig et led mere end i en remtrukket bil.

  •   25. jun 2008 jeg tror så ikke på du kan få et sensor styret bl sæt til at rende 130kmt i en 4wd buggy 1:10 ? tager jeg fejl ? en ting er jo 1:10 tc biler. de kan jo køre stærkt med nada watt pga let løbende drivlinie..
    er ved at få fixet så jeg kan teste yokomoen med 26t på og så skal du bare se hvad der sker med top fart+ optræk!
    med 16t er den som sagt under gearet og har dårligere optræk end hvis den har fra 20t og opad


  •   24. jun 2008 Jeg tror skam på du ka få den op på 130 km/t. Med 5 celler nimh burde man sagtens med sensorbrushless få den op på samme fart og måske mere, så hvis du ik ka få din 5 celle lipo bil op på det så er der jo nok noget i vejen med sensorløst bl smiley

  •   24. jun 2008 men du må også forstå at yokomoen har 16T på hvor den kan trække 34T pinion.. stiller gerne op mod en yokomo magen til min bare med sensor crap i. selvf når jeg har fået 26t på istedet for he he så får den endnu hurtigere optræk end den har med 16t pga den får noget at slæbe på og ikke som i videoen er UNDERGEARET!!! bare svært at opdrive pinion i 48mm pitch til 5mm aksel. men jeg sværger i lukker når i ser en af de motorer med 26t-34t pinion på i en traxxas rustler eller bandit.. så er det 130kmt++ mindst og det vædder jeg gerne kasser øl på.

  •   24. jun 2008 skal jeg være helt ærlig så syntes jeg der er mere skub i denne bil end din Yokomo ..
    http://www.rcgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=4693
    Det er så sensor bl og næppe mere end 6 celler.. IKKE lipo


  •   23. jun 2008 ligeså snart de kommer ud med et sæt som har 2000watt så skal jeg nok teste det smiley

  •   23. jun 2008 Faktisk så er sensorbrushless på vej der op af mod 1000 watt. Ved bare 7,2 volt producerer en LRP 3.0t motor 745 w (og 2,5t motorer findes også, men ka bare ik finde tal på dem, men de producere jo endnu mere end 3.0 motorer) , og det er vel og mærke en motor der bare er bygget til raw power ved "lave" volt. Men er det ikke bare et spørgsmål om tid nu, før sensorbrushless når op på samme watt som sensorløst, sådan som udviklingen fortsætter (men gad nu godt at se hvor mange watt sensorløse motorer trækker ved 7,2 v, og effektiviteten gad jeg også at se)

  •   23. jun 2008 ikke nogle sø forklaringer.. holder fuld og fast på at sensorløst ikke er noget for mig så længe der ikke er lavet noget på over 1000watt.. jeg leger med motorer som er på mindst 700watt og opad og de store motorer er det mellem 2000watt og op til 7000watt. så fuck jeres sensor crap til dragrace eller til rekordforsøg.. jeg sagde bare at sensorløst var fint nok til bane, men denne tråd er om dragrace og lige ud og så hurtigt som muligt så der dur sensorløst ikke, jo måske novak hv max kunne være med helt nede i bunden. men det ville være det mildeste og svageste entry level sæt i forhold til feks en simpel feigao 8xl... mener det er 750watt novak hv max er rated til smiley hahahahahaha så p.. nu af med jeres crap eller opret en egen tråd med sensorløs hvor i prøver at få 3500watt ud eller mere smiley mine 3500watt som skal hives ud kommer til at være indefor motorens og esc specs limit uden at smide mere volt efter det. det er jo dumt at gøre når nu man kan få noget som er bygget til at tage 37volt eller 50volt ? sådan noget som jeg har smiley som er kraftigt nok til at du kunne smide det i din scooter.. men det tror i ikke på fordi i har ikke læst og læst og studeret bl udviklingen de sidste 3-4år..

  •   22. jun 2008 Kristian jeg morer mig gevaldigt over dine søforklaringer på at du lige pludselig også mener at sensorløst er bedre til løb. Det sjove er at det bedste sensorløse lort der har været brugt ved, ik har været i nærheden af sensored bl.
    Men som du jo selv så smukt siger og faktisk selv har bragt på banen, så det HV Maxx sæt du snakker om, viser faktisk at vores sensor "crap" ka klare de belastninger du fabler om vores sensorsystemer ik ka. Det fortæller vel egentlig bare de fleste producenter ik har set nogen grund til at lave deres sensorbl sådan at de ka klare så meget belastning som dine ka, men gået efter noget der udnytter strømmen bedre end dine, sådan de ka bruges til konkurrence.
    Jeg hentyder ik til at du overvolter, men bare du propper mere strøm igennem den end vi gør, men under samme forhold ville sensorbl være hurtigst.
    Men lige en sidste ting, nu hvor du siger det er for udfordringens skyld du vælger offroaders, hentyder du så til det er ville være for nemt at slå fartrekorder med onroad? Hvorfor bliver rekorderne så ik brudt konstant, hvis der ik er udfordring i det?


  •   22. jun 2008 og en meget mere sveden motor..

  •   22. jun 2008 det gir mang fler rpm

  •   22. jun 2008 ja større pinion på end spur

  •   22. jun 2008 det har jeg haft. er vxl så sensoret?

  •   22. jun 2008 det er Bl som har en sensor ledning på for at kunne køre.. meget hurtig forklaring..

  •   22. jun 2008 er sensor styret?? smiley

  •   22. jun 2008 du vil altså ha en større pinion på end spur? ..

  •   22. jun 2008 bar vent til jeg få mit bl som ikke er sensor styret bl ¨så skal jeg nok vose hvad bl kan da ikke er sensor styret


    og den bliver gear meg højd pion 47 28 spur det kan en sensor styret ikke træke


  •   22. jun 2008 flueknepperi. men jeg har min holdning ang sensorstyret og det bygger på at det er for svagt til hvad jeg vil have ud af et sæt.. givet levere det ganske fint i en tc som skal køre main på mellem 3-12minutter og max topfart på 110kmt. så der er det måske endnu bedre en sensorløst pga det skulle giver en mere fin føling af hvor rotoren er og ene mere "kulmotoragtig" fornemmelse.. men du kan aldrig få en 1:8 bil op og rykke hverken optræk eller topfart med andet sensorstyret end hv maxx.. så kys jeres små nimh bl sæt godbye i en tråd som hanlder om dragracing

  •   22. jun 2008 Christian Rc-Team-slagelse..
    Du mener måske selv du ved meget mere? ..
    det tror jeg ikke efter alle de mærkelige spørgsmål som du har sendt i en pm til mig ..

    Kristian - forstår ikke du sidder og kalder sensor styret bl for crap..
    Der må være en grund til at man bruger sensor bl til konkurrance brug...


  •   22. jun 2008 vå nå kommer da en video

  •   22. jun 2008 hæ hæ de ved bar ikke hvad vild bl kan gør

  •   22. jun 2008 næppe in your face.. men det var det vistnok hvis nogen tog verdens rekorden med sensorstyret CRAP smiley
    og grunden til jeg vælger off istedet for onroad til speedrun er fordi der er mere udfordring i det.. men det er jo sådan noget jer der køber plug and play el udstyr ikke aner noget om..
    og i bliver ved med at snakke om overvolt af mine ting ? højeste jeg nogenside har overvolten en motor det er med 1cells lipo og det var en motor til 5celler som fik 6celler.. og ja den kan snildt klare det fordi den er ikke på så mange kv..
    jeg har nu bestilt en radargun til at måle nogle af mine biler. så kan i også sætte jer lidt ind i hele ideen med flere volt og lavere A træk. fordelen ved at vælge en motor med få rpm er at den kan køres med feks 3-5celler lipo eller feks 8-12celler i serie og når rpm alligvel svinger fra 40.000rpm og helt op til over 100.000rpm så kan 5hk hentes ved sølle 60A.. det i snakker om med jeres Crap motor systemer er at i villle smide flere volt i dem og ha ha så kunne jeg gøre det samme og slippe bedre afsted med det med mine ûber bl motorer.. og forresten gutter så kan min far tæve jeres far smiley


  •   21. jun 2008 in your face Kristian.....

  •   21. jun 2008 Så er den onroad vist ik sat rigtigt op hvis den går på baghjul. Så skal den jo sænkes.
    Men kristian, hvis du så gerne vil have en dragbil, hvorfor så vælge offroadere? De har alt for nemt ved vælte bagover, men buggyes har måske sværere ved det end trucks. Men almindelige onroadere har da mindre rullemodstand og vægt, så hvorfor ligge kræfter i at ligge alt det ornlisyge crap i dine buggyes? Jeg følger ik din tankegang.
    Men hvem siger ik også vi ka pumpe vores sensormotorer til op mod den fart i nærheden af 200. Vores egen Søren Boy Holst har Europarekorden i fart på en lukket bane, og farten var på ca. 160 med en 12 turns kulmotor og 6 celler. Og de sensorbrushless vi kører med nu er altså langt hurtigere end 12 turns kulmotore, men kun pga. restriktioner i antal af celler, så ka vi ik slå den rekord lige foreløbigt. Og dette var på en lukket bane hvor bilen mindst ska holde 5 min. I speedchallenges ka vi proppe vores ESC'er med mindst 7,4 volt, hvis altså de ska holde i mindst 5 min. Hvis de bare bliver pumpet med strøm du gør så har vi lige pludselig en del mere at lege med. På et lige stræk og den rette gearing og bare et par gange op og ned ad vejen så ska du se løjer.
    Men hvis jeg absolut ska indrømme noget om senserløst brushless, så er det ikke hurtigere end sensor, men fordi det kan pumpes på den måde har det en fordel, og det er pumpningen der gør det hurtigere. Under de samme omstændigheder ville sensor være det hurtigste. Men en af grundene til man nok ik har gjort så meget ud af pumpningen på sensor er fordi de er lavet til konkurrence og her er der restriktioner.
    Men det at du kalder vores sensor for noget crap, er vidst lige at overdrive det. Fordi det er da lige præcis dit sensorløse der er noget crap. Det har kun en fordel, som er det ka trække mere strøm uden at brænde sammen, ellers er der da ik en eneste fordel ved det sensorløse stas.
    Men ka godt li dit eksempel med bilerne og hestekræfterne, da det tydeligvis minder om ældre amerikanerbiler vs. europæiske biler. Og det gør det fordi amerikaner havde en mega motor der bare slugte benzin, og de europæiske har langt mere finesse. Det er muligt at amerikanerbilerne var hurtigere den gang, men hvem er det nu der griner? Din ide om bare at proppe en masse strøm igennem dine ting er der jo ingen fremtid i og lige pludselig står du altså i fremtiden. Lige pludselig er der grænser for hvor meget strøm dine ting ka klare, og du vil se hvordan udviklingen i sensorbl har betalt sig.


  •   21. jun 2008 en onroad kan godt gå på beg hjuld

  •   21. jun 2008 stampede laver slet ikke wheelies mere. Da chassisét er blevet 8 cm længere ca

  •   21. jun 2008 altså hvis du gerne vil køre ligeud hurtigt i dragrace, hvorfor køber du så ikke en onroad? .. hvorfor vælger du en offroader med store dæk som for det første sænker farten, plus den vil lave wheelies.. ?

  •   21. jun 2008 .

  •   21. jun 2008 med front bumper på der er den over 600mm hvis jeg hitter et karros bliver den også lidt længere smiley
    det fedeste er alt det plads jeg har til rådighed nu.. lavede den så lang som mulig sm start og så kan jeg altid korte den ned i længden


  •   21. jun 2008 nu er den jo lige så lang som min smiley
    Bare noget være møg at escens motorledning knækkede da jeg skulle sætte den på! Bliver bare så sur af sådan noget!
    smiley
    smiley


  •   21. jun 2008 synes det er grineren at i ikke kan se logik i det. endnu et eksempel er de nye diesel le man biler.. de rutter med 5000-6000rpm som max men underligt nok tager de benzinerne som har meget højere rpm ?
    looooool
    så tænker i ja ja men det er jo ikke et godt sammenlignings eksempel ? hvordan skal jeg ellers skære det ud i pap ?
    jeg er heldigvis ikke den eneste som tænker de baner.. dem som sidder på verdens rekorderne er heldigvis af samme overbevisning.. ellers sad de næppe på nogle speed rekorder..


  •   21. jun 2008 den motor jeg smider 10celler i er rated til max37volt så det er skam ikke noget med at jeg smider mere i end den er bygget til. med hensyn til yokomoen, så giver det sig selv at hvis jeg smider et større tandhjul på end 16T så vil den kører endnu hurtigere.. end traxxas vxl med 16T pinion vil ikke løbe mere end 60kmt med 3cells lipo..
    hvad snakker i om med sving ???? hvorfor heldevede skulle man køre speedrun eller drag racing med sving ?? det er da komplet latterligt. drag race foregår på en lang lige strækning!
    enig twinforcen var bedre tjent med 6celler pga den ligger elendigt så jeg fik intet ekstra ud af de 4celler mere.
    men bygger bedre og bedre biler som bedre kan overføre kræfterne så vent bare at se smiley
    husk nu 1:1 bil med 250hk vs 1:1 bil med 1100hk på en lang lige vej hvilken er så hurtigest ??? smiley
    hvis du kun kan finde ikke sensorstyrede bl motorer på max 7700kv så er du helt tabt bag en vogn..
    men igen. 40.000rpm er fint nok til at trække en bil til 200kmt hvis den har den rette gearing og HK nok


  •   21. jun 2008 er du sikker på det kun var et 2-cellet lipo? .. syntes da bestemt Morten sagde det var er 4?

  •   21. jun 2008 Ville nu sige at Lipo er okay, og der ligger stadig en stor fremtid for det. Problemet er bare stabilteten. De sprænger kraftedeme hele tiden og det er også kun derfor det eneste land, som er dumme nok til at tillade dem til løb, er USA. Men Nicolai jeg går ud fra at at det er mig du hentyder er ham vennen der har kørt med Lipo i Vejle. Det var nu kun 2 celler men volten sku stadig være 1,4v højere end Nimh, og der kunne mærkes lidt forskel, men stadig ik så meget, som jeg havde forventet. Alt i alt synes jeg kun at lipo har en fordel, som er vægten, men hva hjælper det når du først og fremmest vælger et tungt buggychassis og derefter propper den med overflødig batterivægt?

  •   21. jun 2008 nu er dette nok et dumt indput i jeres diskution, men Søren boy holst har Europa rekorden i højeste hastighed ned af langsiden på en bane som jeg dog ikke husker hvad var for en.
    Hans bil blev målt til 160 km/t med 5 celler Nimh! og langsiden på sådanne løbs baner bliver aldrig rigtig over 40-50 meter lang, så tænk hvis bilen fik lov at fortsætte? .. så snakker vi 180-190 stykker..

    og ja det VAR med sensor styret brushless og 5 celler ikke lipo ..
    jeg har sagt det og siger det igen, Lipo min bare røv smiley


  •   21. jun 2008 Hvorfor så give din twinforce 10 celler hvis du ik ta styre det?
    Det kan godt være de er hurtigere men kun af den grund at du tvinger strøm igennem dem. Det er jo ik ligefrem udvikling det du gør, det er bare at skrue op for ladetrykket.
    Men pak nu det sensorløse møg væk. Kv'en på det vildeste sensørløse jeg ka finde er på sølle 7700 Kv, hvor at noget af det kraftigste sensor ligger på 11400 Kv. Men er det ikke lige netop RPM man går efter når man vil have topfart? Nogen (som dig) siger man kan geare sig ud af problemet, men det ville stadig ikke give samme resultat. Nu har der længe været en diskussion i gang om indførelse af brushless i racing, hvor at kul motorer har haft høje RPM's og BL har haft godt optræk, og ligegyldigt hva man gør ved det, så ville BL'en ikke kunne nå samme RPM's som kulmotoren uden at miste en masse kræft, men bare tække unødvændigt strøm.
    Desuden er effektiviten lavere på sensorløse, og netop af den grund bliver det ALDRIG brugt i konkurrencesammenhæng Kun til at nå topfart når der ikke er restriktioner på antal celler.
    Men du skriver endda selv at du ikke ka lukke helt op for din yokomo med 5 celler pga. cutoff, jamen så ka din bil jo heller ik holde til det, som du jo anklager sensormotorer for ik at kunne. Det værste er endda at det sker med en sølle 3300 Kv motor, som jo netop ik trækker lige så meget strøm som 7700 Kv motoren jeg snakkede om.
    Prøv lige at tænk igen, er der nogen fremtid i at du propper en masse strøm igennem dine motorer, hvis lortet alligevel ik ka holde til så meget som du siger? Nej, det er der lige så lidt fremtid i som at lade en alm. bil køre på lattergas. Den er hurtig i nu'et men efter nu'et er der altså ik noget at komme efter. Det var så det filosofiske i det.
    Og en sidste ting, så med alt den vægt fra batterier så ka bilen jo knapt nok dreje og hvis den kommer ud i et for skarpt sving, så vælter den da med det samme og med et brag


  •   20. jun 2008 mads b, det vildeste jeg har prøvet er 10cells setup i twinforce. der kan jeg kun give op til ca 15% gas før den går bagover. og jo der er stor forskel på lipo og så på nimh.. det er facts og det gider jeg ikke diskutere.. tro mig jeg har testet motorer med meget høj kv og max 3cells lipo. og der er ikke så meget fart i det som med en med mange watt. kræver bare at man kan geare sig ud af det. yokomoen feks den har et micro tandhjul på 16T hvor den samme motor kan trække 34T.. siger lidt om hvor meget mere fart det giver.. der er bare kun plads til det 34T på banditten og den kræver en lidt grande esc som kan smide seriøse A ud ved 6celler lipo. yokomoen der bestiller jeg et 20t pinion istedet for det på 16T og så får den lige 1 cells lipo ekstra. så er der ikke nogle af jeres sensor crap bl motorer der kan følge med i en buggy 4wd.
    skaf nogle data på hvor meget watt det vildeste sensor styrede bl har og lad os få en god griner smiley
    ved kun 3celler lipo skal jeg også have omkring 4400mah 20/30c men jo højere volt jo mindre A sådan er reglerne.. og har desuden måleudstyr til rådighed så jeg kan holde øje med data. ingen af de bl sæt i snakker om kan feks smides i en 1:8 mt simpelt hen fordi der ikke er kræfter nok i det..
    så lad os prøve at skære det ud i pap engang.. vi leger at det er 1:1 biler og i vil have en motor som tager 16.000rpm og yder 250hk.. jeg derimod vil have en motor som tager 10.000rpm og har 1100hk.. hvilken bil vil køre hurtigst ? hahaha.. sry kunne ikke lade være.. men det er da noget så indlysende ? tjek evt verdens hurtigste rc.. det er jo også noget stort bl motor og en masse volt


  •   20. jun 2008 Jeg ved ik om du har overvejet at i stedet for at smide 18,5 volt igennem dine motorer, så at prøve makse din motor i stedet for volten. Jeg har siddet og kigget lidt af dine videoer igennem og når jeg sammeligner med 3,0t sensormotorer med 6,0v så er der altså ik mere skub i dine biler selvom selvom du propper dem med strøm. Med de hurtigste 5 celle NiMH (1,2 volt pr. celle) biler topper på 110 km/t på store baner, og hvis de får frit løb og en høj nok gearing så er det altså et godt sted oppe i mod 140-150 km/t med 6,0 volt. Desuden kan man altid sætte flere celler på så volten kommer op på 9,6 volt, men så bare ik køre alle 4600 mah ud af dem. Nu ved jeg ik hvor længe du kører med dine biler ad gangen, men som jeg ka se det kører du 2300 mah til rådighed ad gangen, hvilket ik er ret lang køretid. Så ka man jo altid proppe motor og esc med volt og ampere uden at det rigtigt når at blive varmt.

  •   20. jun 2008 Lipo min bare røv.
    Kan konstatere at da en af mine venner prøvede et 4 cellet lipo batt i vejle kunne han kun mærke MEGET Lidt forskel..
    og de batterier han kørte på før var meget gamle og meget nedslidte LRP v-tec batterier..


  •   20. jun 2008 eneste sensorstyrede bl som er ok i min vernden det er novak hv max men de er også lavet til 4celler lipo smiley når de kommer ud med et sæt der tager 6celler så snakker vi. ikke før. folk der har kørt med både novak hv max og så en stor bl esc og feks begynder motorene feigao 6-7-8-9xl de ved også det er noget helt andet power

  •   20. jun 2008 nicolai nej har ikke testet sensorløst da man ikke kan få nogle der som dækker mine behov = 3000watt+
    de fleste sensorløse kan kun klare 6-8nimh celler og levere aldrig over 1500watt, så kan ikke rigtigt se hvad jeg skulle med det ?
    jan, jeg håber på at den kan blive klar til imorgen smiley


  •   20. jun 2008 nu hvor du siger at sensor brushless sæt stinker så vold meget og at sensorløse bare er det vildeste har du så overhovedet prøvet et ordentligt sæt ordentligt sensor brushless sæt og 5(!!!!) celler? ..
    eller i såfald sensor løs og 5 celler nimh ? ..


  •   20. jun 2008 den ville nu ikke lave wheelie alligevel smiley det gør en traxxas hellers ikke hvis den kommer ned på vejen med en god wheeliebar

  •   20. jun 2008 men hold fast hvor ser den grim ud smiley

  •   20. jun 2008 Det er lidt ligesom det jeg vil lave idag. Tage et stampede chassis og save over og tage en alu plade under så den får længere hjulbase.

    NU kommer den vidst ikke til at lave mere wheelies?
    Den er jo nærmest ligeså stor som en savage xl!
    2 cm fra (i længden)


  •   20. jun 2008 bunden er 470mm lang og med bagtøj og fortøj monteret måler den hele 550mm i længden. wheelbase er oppe på 442mm..

  •   20. jun 2008 skal lige have fundet nogle afstands stykker til fronten. (stand off mounts) så det bliver ordentlig foran, og så skal der nok noget vinkel alu til at støtte gearkasse og dæmpertårn bagi.
    bliver fedt at se hvad din t2 kommer til at prestere smiley


  •   20. jun 2008 jeg er jo også i gan med noget bl i min xray t2 008 6 celler lipo motor gear er 47 og det ande bliver 28/30/34/36/38 så da skal nok komme knal på

  •   20. jun 2008 Skriv nå du kommer hvider

  •   20. jun 2008 jeg vil se mere;)

  •   20. jun 2008 Glæder mig til flere bilede smiley

Annonce