{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Off-Roader Tamiya Midnight Pumpkin

Golden oldies ;-)

Buggy Tamiya Thunder Dragon (58073)

Originale Tamiya Vintages 😃
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Årgang:
1988
Årgang:
1989
Drivkraft:
Silvercan og Tamiya ESC TEU101bk. Orange modtager og Lipo batteri, 7,4v Savox servo. SC0252.
Drivkraft:
Motor; Den klassiske Dynatech 01R (19 turns) Esc: Hobbyking X-45 Servo: Standard Acoms AC-11 Modtager: Acoms Sender: Acoms Technisport 27 mHz Batteri: Orion Rocketpack 3000 mAh LiPo.
Topfart:
Ca 20-30 kmt. Det er en monster så det er ikke så vigtigt :-)
Topfart:
ca. 45
Størrelse:
1/12
Størrelse:
1:10
Vægt:
ca 2 kg. Det er karossen der vejer mest sammen med hjul'ne.
Vægt:
1485 g helt køreklar
Ekstraudstyr:
18t pinion og special motor mount. Tamiya CVA olie dæmpere og en gammel Falcon dæmper til 5 dæmper conversion. Ellers er der vidst ikke meget der kan gøre gavn på den model.
Ekstraudstyr:
Kuglelejer ( :-) ) CVDs i alle 4 hjul Dobbeltdæmpere foran Krængningsstabilisator
Bemærkninger:
Min gamle hygge bil fra firserne. Den var på bane i Glostrup til et enkelt ræs hvor det ikke gik så godt. Dengang var den vidst gul. Hermed bevist at den var på banen. Se billedet. Ville faktisk helst have haft Lunchbox men den havde forhandleren ikke hjemme så det blev denne i stedet for. Sjov bil at trille med og faktisk ok stand taget i betragtning at den har ligget i kælderen siden '92 ca.
Bemærkninger:
Året er 1989, og vi er en lille gruppe venner, der har kørt rundt med vores RC biler i et par år. Vi har bygget vores egen lille bane, bag ved den folkeskole vi går på. Vi er nu nået til at se efter nye udfordringer, og er klar til at køre rigtige løb. Der er dog ikke meget gang i 2WD på det tidspunkt - alle kører 4WD. Og da jeg har en Wild One, som er 2WD må jeg ud og købe ny bil. Det bliver denne Thunder Dragon, som netop er udkommet her i 1989. Den er efterfølgende tunet med de midler jeg nu havde, og jeg fik nogle fine ræs ud af den, omend det var tydeligt, at den ikke ligefrem var det bedste man kunne købe, hvis man kørte løb. Her 26 år senere er den nu igen blevet samlet, efter at have været gemt væk i stort set siden 1991, hvor jeg købte min første rigtige konkurrence bil (en Schumacher Cougar). Den er helt original, dvs. alle de dele der er på bilen, er også dem der sad på den, da jeg lagde den fra mig. Selv elektronikken er den samme. Dengang kørte jeg dog med en mekanisk fartregulato, men det kunne jeg nu ikke få mig selv til, så der er blevet opgraderet på esc og batteri-fronten (kører kun LiPo nu). Min plan er at jeg skal køre med den, helst sammen med andre "Vintage"-kørere. Jeg har altid store planer når jeg har en ny bil klar, men det er sjældent jeg får dem opfyldt - så om ikke andet står den nu og pynter i skabet, sammen med alle de andre biler.
Annonce