{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Tak for kaffe. Det her må være RC hobbyens boss monster. {{forumTopicSubject}}

Det her er så tæt på at være den fedeste RC jeg nogensinde har set. Jeg er rigtigt meget til de store benzin biler men efter at have set den her, har jeg mest lyst til at tage hele lortet og smide ud af vinduet i ren misundelse over hans talent.

https://www.youtube.com/watch?v=8cnUvbcvQ3Q


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tak for kaffe. Det her må være RC hobbyens boss monster.
  • #1   17. sep 2018 Nice. Toppen af poppen. Får jo mine Rc biler til at ligne 1 hjulet cykler.

  • #2   17. sep 2018 Tror nok at den der 1:4 V8 motor han har siddende deri koster på den kedelige side af 50kg.

  • #3   17. sep 2018 Jov jov, men man skal ikk gå ned på udstyr. Kender du nogen der vil købe min kone og børn, så skal jeg ha den bil

  • #4   17. sep 2018 Jeg ved hvad du mener. Jeg er inde på et par russiske hjemmesider, skal nok vende tilbage. Så må vi sparke klods om bilen når det er.

  • #5   17. sep 2018 Aftale

  • #6   17. sep 2018 Der er også lidt her det må være den samme smiley https://youtu.be/aGfM7I9kCeE?t=2m8s
    dragsteren til sidst er også fed men den motor står til $8,257.75 for den uden supercharger.... og den står til 2,457.75...
    og når man bestiller den kan man da lige så godt smide deres 34 Roadster i kurven også smiley til $22,500 er det da en kanon pris smiley http://www.conleyprecision.com/34.htm


  • #7   17. sep 2018 Smiley:: hva farve køber du den i, bare så jeg ikk får samme farve.

    Ha ha ha


  • #8   17. sep 2018 Det er en mega fed motor ihvertfald, men når man tager med i betragtningen at det er en færdigkøbt motor er resten af bilen bestemt super fed, men slet slet ikke i nærheden af de bedste ting jeg har set på youtube.

    Når motoren er igang og karossen rasler rundt når den kører rundt i indkørslen, er jeg faktisk ikke specielt godt underholdt.


  • #9   17. sep 2018 Der var jo en italiener der for mange år siden byggede en ferrari med fungerende v12 motor hvor alt virkede , for 15 + år siden så jeg i et amerikansk modelflyve blad der var en der havde bygget en spitfire i alu profiler og plade som var nittet sammen lige som den rigtige , og prikken over ièt var hans hjemmelavede merlin v12 motor , men conley er vist den eneste producent som har haft nok succes til at holde liv i en butik med det kørende i flere år , for newera models som vist var en af de første butikker som udkom med en linje af rigtige quarterscale biler og dragstere/funnycars monstertrucks men de gik fra det igen og deres modeller er ikke til at opdrive for menneske penge , bare se frankenstein udgaven her på ebay af forskellige umatchede dele
    https://www.ebay.com/itm/NEW-ERA-1-4-SCALE-MONSTER-TRUCK-Quickchange-Gas-Motor-4-Wheel-Drive-/192086800956
    Jeg er med på et tysk forum hovedsagligt for metalbyggere indenfor hobbyen , der var en unimog fanatikker jeg fulgte lidt , de originale unimog chassier er lavet i fjederstål hvor den lodrette del af chassi vangen er kraftigere i godstykkelse en de 2 vandrette dele , den eneste måde man kan opnå den rette fjederståls effekt med diffenrecierede godsdimensionerer ved at formpresse fjederstålsplade i den ønskede form og dimensioner , så han fræste og hærdede lige 2 stk form værktøjer til at gøre det for at alt skulle være perfekt ,mener han brugte omkring et år på udvikling af chassiet og fremstillingsmetoder , mener han lavede 10 chassier og solgte de ekstra fra for 1000 + euro pr stk hvis jeg husker korrekt ?
    Så enten har man evner og tålmodighed eller en dyyyb baglomme , der er også ham tyskeren på youtube som har lavet en forretning ud af det , hans hobby er at lave fungerende entrepenør maskiner vist skala 1/3 ? Men han lejer sig selv ud som havemand da hans maskiner kan udføre tungt arbejde men pågrund af deres mindre dimensioner og vægt kan de køre i have og lave mindre skader på feks græsplæner en rigtige maskiner , han har også været med i et af hobby programmerne fra tyske glasshause , mener dog der er 2 tyskere som gør i den genre ?
    https://www.youtube.com/watch?v=pSwAU7rK8fY
    Der ligger flere film med dem på tube


  • #10   18. sep 2018 Flot lavet, men kedeligt at den lyder som en tunet VGA knallert fra T-Hansen med defekte krumtaplejer smiley

  • #11   18. sep 2018 "Misundelse over hans talent"? Opgaven må da bare være at overgå ham...

    smiley


  • #12   19. sep 2018 Husk lige at han selv har sculptet hatten. Jeg har set mange der har lavet deres egne karosser men jeg har ikke set ret mange gode.

  • #13   21. sep 2018 Henrikorg. Nu har jeg brugt lidt tid på at følge op på de ting du har smidt ind i debatten. Det er jo ikke legetøj længere. Den jeg stener over er et stykke imponerende legetøj. Dem du linker til at er jo reel tung hardware i mini udgave. Ok, så de har smidt en modtager i den, men det kunne de sådanset have gjort i en normal størrelse gummiged også. Imponerende er det ihvertfald. "Jeg keder mig, jeg tror squ lige at jeg bygger en gummiged".

  • #14   21. sep 2018 Nogle mennesker har bare en anden indgangsvinkel til tingene en vi har kombineret med en økonomi muligheder forbindelser osv der har gjort de har kunne gøre tingene anderledes , der har jo også altid været nogen som har lavet tingene mindre , idag er mikro rc ikke den store udfordring da man kan købe det meste mikro elektronik og uhyggelig små batterier mm , men i min ungdom var den slags også vanvittig fascinerende og følge , en af de ting jeg aldrig har kunne begribe hvordan der kunne laves ok var bimetal servoer , de fungerer på samme måde som en mekanisk termostat , du tager og laver et stykke bimetal altså forskellige typer metal og føjer dem sammen på forskellig vis , når du så laver en svag kortslutning gennem dem bøjer de da forskellige metaller udvider sig forskelligt under varme påvirkning som i dette tilfælde er en svag kortslutning , når metallet bøjer sig kan det feks styre en rorflade på en flyver eller en tog bom mikro gravemaskine på en togbane osv , dette var dengang drevet af knapcelle ur batterier da det var det de havde da lipo batterier med høje spændinger og afladnings c tal ikke engang var en våd plet på lagenet.
    Tyskerne for mange år siden eksperimenterede med redningsfaldskærme til 1:1 fly og svævefly der kunne udløses hvis noget gik galt oppe i luften , men af sikkerheds hensyn kunne de ikke udføre tests med mennesker ombord så de byggede nogle 1:1 fly svævefly om til fjernstyret med hjælp fra rc nørder , dette blev apporteret i det tyske forlags FMT modelflyverblad , dengang var sådan noget vildt vanvittigt og forbeholdt militæret og et par af de store amerikanske universiteter som arbejder for bla den amerikanske hær.
    Det tyske firma volocopter startede for mange år siden med at hente hjælp og inspiration på youtube da de var en flok model entusiaster som var mellem de første der lavede en fjernstyret drone som kunne bære et menneske , rammen bestod af tynde alu profiler med hobbyking motorer lipoer osv med en tynd plastik havestol i midten med en hoppebold under sædet som affjedring hvis det skulle gå galt , idag har de i årevis modtaget millioner af euro i tilskud og var mellem de første der udviklede droner til person befordring , men det har jo ikke været noget nyt de sidste år da flere har deltaget i det kapløb , men de første som laver noget nyt er altid spændende og følge for de gange de overvinder hvad man tidligere har troet var umuligt er det der gør det inspirerende.
    For 20-25 år siden byggede vi fjernstyrede raketslæder men kunne ikke rigtigt opnå de effekter/hastigheder som vi ønskede , så efter en dags test endte vi ved en gammel kammerat , mens de tågede videre med modelraket motorer sad jeg og legede med hans computer , dengang var internettet altså ikke så udviklet som idag med milliarder af info om alt , så da de kom ind efter at have gjort klart til et par testture mere opdagede han at jeg sad ved hans computer og kiggede på motor tegningerne til den franske ariane 5 raketmotor , de var ikke lige direkte offentlig tilgængelig dengang så han flåede stikkontakten til computeren ud af væggen og blev lidt højlydt , men har man en drøm om at opfylde et ønske som ikke skader nogen så go for it , jeg ville jo bare gerne opnår at komme over 250 km/t på vandkraftsøen ved holstebro når den frøs til om vinteren på 3 hobbybladsklinger som meder på en raketslæde , så de vildeste ideer kan opstå fra de simpleste ting.
    Der er masser af den slags eksempler gennem tiderne på hvordan nogle har taget almindelige ting til ekstremer i forsøget på at opnå noget andre ikke har ,spørgsmålet er bare er man intelligent nok til at kunne fange de ekstraordinere menneskers opstart på at tage tingene ud i ekstremer , så får man lov til at følge et eventyr der er langt mere inspirerende en noget H.C.Andersen historie.
    Ud på nettet find det næste spæde start på den næste store opfindelser , for der er så meget der er langt mere spændende indenfor dit interresse felt end en som har smidt en motor og karosseri på en bil chassi , det gælder bare om at finde det smiley


Kommentér på:
Tak for kaffe. Det her må være RC hobbyens boss monster.

Annonce