{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

Kan man sætte blæserhjulet, eller hvad det hedder det hjul inde bag trækstarteren på en hpi baja 5Bss, det havde skruet sig løst under en kørsel som endte normalt, skruen faldt først af herhjemme da jeg ville starte igen {{forumTopicSubject}}

Jeg åbnede dækslet og satte det bare på og spændte det fast, mit spørgsmål er så kan det sættes på forkert. ?
Med forkert mener jeg selvfølgelig ikke at vende det forkert, men om det har nogen forskel hvordan det sættes på, for kan ikke starte bilen nu.
Og den plejer at starte rigtigt godt.
Der er fin gnist på tændrøret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man sætte blæserhjulet, eller hvad det hedder det hjul inde bag trækstarteren på en hpi baja 5Bss, det havde skruet sig løst under en kørsel som endte normalt, skruen faldt først af herhjemme da jeg ville starte igen
  • #1   10. okt 2018 Det hedder svinghjulet..

    Og ja kan man godt orintete forkert såfremt at halvmånen ikke er der. så kan svinghjulet ikke ligne op med det spor der er i krumtappen .. Og så kan den ikke starte


  • #2   10. okt 2018 hvis hjulet ikke er hoppet af burder der ikke være et problem i det
    check evt om tændspolen har rykket sig


  • #3   10. okt 2018 Det er det hjul med køleripper jeg mener, er det svinghjulet. ?
    Altså det der sidder lige inde bag trækstarter dækslet.
    Undskyld hvis jeg spørger dumt, men har aldrig skruet i en benzin bil.
    Sidder der en halvmåne på det, satte det bare på så det passede med de 2 hakker så trækstarteren virkede igen, før det faldt helt af startede den, kunne så høre at den var løs, og stoppede motoren, hvor man kunne høre den kørte lidt videre rundt, men der er ikke gået noget synligt i stykker.
    Prøver lige at skrue dækslet af igen.


  • #5   10. okt 2018 Bjørn du er den eneste der bruger caps lock smiley Lenny har bare skrevet meget af opslaget i overskiften smiley

  • #6   10. okt 2018 Sorry dumme spørgsmål, kan se at det er et svinghjul osv, var bare dum at sætte det på og skrue skruen fast, uden at tage skjoldet helt af, for så kunne jeg godt have regnet ud at det ikke var ligemeget hvor jeg satte det på igen, men nu sidder svinghjulet selvfølgelig fast. Doo.
    Så nogen der kender en god metode til at få det af, da jeg ikke har en aftrækker, det sidder nok heller ikke vildt godt fast da jeg ikke spændte det hårdt, fordi jeg ville have locktite på. Og det ser ikke ud til at tændingen har flyttet sig, og der er god gnist på, tror bare at den laver gnist nu hvor stemplet er i bund.
    Øv jeg ikke vidste det, men så kan jeg lære det.


  • #7   10. okt 2018 Må/kan man skrue to skruer ind i de 2 skrue huller der sidder over for hinanden, og løsne svinghjulet sådan. ??
    Vil ikke ødelægge noget. : )


  • #8   10. okt 2018 Korpc
    Svinghjulet nåede lige at hoppe af, da jeg trak i starteren, der kunne jeg høre det dreje videre lidt, og så kunne jeg ikke trække starteren selvfølgelig nu.


  • #10   10. okt 2018 Tak for hjælpen alle. : )
    Jeg kan google og læse mig frem til resten.
    Det var bare ren og skær dumhed/ uvidenhed at jeg bare troede det kun var et blæserhjul,
    Vh. Lenny.


  • #11   10. okt 2018 har du tabt halv månen som låser blæsehjulet/svinghjul så har du problemet der. du kan dog nogle gange tappe på svinghjulet med en lille gummi hammer og så springer det af


  • #12   10. okt 2018 Hej Lenny kan se du er fra Fyn skriv en pb så kan vi kikke på den

  • #13   11. okt 2018 du skal ikke banke på det med en hammer du ødelægger lejerne i motoren .
    når du har svinghjulet af så kik på bagsiden af det så du kan se sporet hvor halv månen passer i ?
    hvis det spor er bare en lille smule støre end det skal være så kan tændingen tænde forkert .
    og så skal der evt nyt svinghjul til .
    kan du ikke lægge billeder op af svinghjul og krumtap hvor notten skal sidde i .
    så vi kan se om det fejler noget .


Kommentér på:
Kan man sætte blæserhjulet, eller hvad det hedder det hjul inde bag trækstarteren på en hpi baja 5Bss, det havde skruet sig løst under en kørsel som endte normalt, skruen faldt først af herhjemme da jeg ville starte igen

Annonce