{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Kraton pinion og spur problemer!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Jeg har nu i 4 mdr været den lykkelige ejer af kraton v4??.

Har dog problemer med at få centerdiff, pinion og spur til at holde.
Jeg er sikker på at afstanden mellem pinion og spur er korrekt.
Jeg har skiftet diff huset til alu, da jeg har slidt hul i siden af disse pga småsten . Derudover har jeg ødelagt 3 pinion og nu også spur.
Min teori er at det er sten den samler op mellem tandhjulene. Når de kører rundt drejer de den vej, hvor de ligesom "samler op fra bundpladen ".

Andre der oplever det ? (kører en del på grus).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kraton pinion og spur problemer!!!!
  • #1   2. aug 2019 Hej. Har en del andre biler med samme issue. Tror der kommer småsten ind fra siden som komme med ind i pinion og spur og dermed slider/ødelægger tandhjulene. Hvis du har hul i bundpladen ved spur tror jeg faktisk at det er bedre end et lukket chassis. Tror ikke den samler stenene op fra bunden af. Jeg tænker du skal købe et dustcover til bilen, så der ikke kommer sten ind i bilen fra siden. Det virker fint på mine biler.
    Mvh Martin


  • #2   2. aug 2019 Hvordan er adgang til bilen, samt køling af motor og esc? Er det hurtigt og nemt at montere/afmontere?
    Dem jeg har set er kun til v3, men måske passer de også på v4?


  • #3   2. aug 2019 Er de ikk lavet af stål på den......

  • #4   2. aug 2019 Jo. Derfor er min teori også at der går sten i klemme. Altså sten på størrelse med perlegrus.

    profilbillede
  • #5   3. aug 2019 Den burde bare æde/knuse dem... har aldrig haft nogle problemer på mine Losi 8ight 1/8...
    Der er spur/pinion helt blottet og det vælter ind med sten og grus i dem.....

    Det lyder mærkeligt smiley


  • #6   3. aug 2019 Måske. Men jeg kan ikke se, hvad der ellers kan være galt. Jeg har som sagt også slidt hul i to diffhuse pga der har lagt en sten i klemme mellem bund og diffet.
    Så nu prøver jeg om ikke et dust cover kan løse problemet.
    Martin G skriver det har virket for ham, så må jeg bare holde lidt øje med temp efter det er monteret ??


  • Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    aug 2006

    RC-enheder: 1 Svar: 42
    #7   3. aug 2019 Dustcover er ok, men problemet er udformning af spurgear, der er formentligt for bredt så snavs og småsten ikke naturligt skubbes væk. Den gang jeg kørte HPI el offroader i sluthalvfemserne var det også et problem, små sten kom ind forbi dustcover og smadrede spur gear da det var af fiberplast. Prøv at se på Serpent cobra, den har ikke det problem du har, måske kan du finde et lignende spurgear der passer til din bil.

  • #8   3. aug 2019 Dustcover vil klart hjælpe smiley smiley

    Kører ikk 1/8 buggy mer, er skiftet til 1/14 efter jeg byggede bane i baghaven..
    De 1/14 kører med plast Spurgear, som dog er lukket inde i et cover, med der kan stadig komme støv og micro sten derind og langsomt smadre det..
    Jeg har løst problemet med et tæt siddende buggy karosse med velcro i bunden/kanten.
    Ja temperaturen stiger derinde men ikk kritisk, og nu kan jeg race for evigt med samme plast Spurgear smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Kraton pinion og spur problemer!!!!

Annonce