{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Købe brugt Nitrobuggy {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Har altid rodet med el og kunne rigtig godt tænke mig at prøve kræfter med Nitro. Har ikke villet købe nyt da jeg ikke ved om det er noget for mig og har nu set på lidt brugt. Når jeg nu skal se på bilen (Kyosho Inferno 7.5 sport3), er der så nogle faldgruber man bør have øje på? Sælger skriver at den har været forsøgt startet men aldrig kørt til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe brugt Nitrobuggy
  • #2   7. dec 2019 Tak. Bilen ser udmiddelbart ud som om den lige er pakket ud. Snoren til starter er hevet helt ud og vil ikke rulle ind. Formoder det bare er noget fjeder der skal justeres. Bunden er absolut spritny at se på. Eneste hanke i min optik er det gamle radiosystem. Men det kan der jo ændres på løbende.

  • #4   7. dec 2019 Her får du lige et par fifs


    Inferno sport 3 er uden envejs leje i trækstarten, hvis bilen har været spolet op i omdrejninger, uden smørring til den mekaniske anordning der griber ind i krumtappen, låser den sig fast og der skal ny bagplade og startanordning til.

    Tjek under kølehovedet på den model, er det blevet mørkelilla/brunt i aluen har motoren været for varm og er død.

    Forvent også at skulle bruge 1000 på startsæt, frisk brændstof og gløderør, modtager batteri og en glødestarter inden du er kørende


    Og så er det en voldsomt dårlig ide at tage et nyt radiosæt hen af vejen, med nitro biler er der ingen kære mor, svigter radioen så stikker bilen af, så hvis du tvivler på radioen så skift den med det samme.

    Pøj pøj


  • #5   7. dec 2019 Tak. Den info er værdsat. Som sagt har motoren ikke været startet op (ifølge sælger) så det burde ikke være et problem med død motor.

  • #6   7. dec 2019 Du skal virkelig træde varsomt, det er ikke noget “burde være” i nitro, motorene er uden stempel ringe så et forkert move og motoren er død, den behøves bestemt ikke at have været i gang for at være blevet dræbt =)

    Tjek om den har kompression, hvis nej så lad den stå.


  • #7   7. dec 2019 Nitro er for besværligt
    Juster juster juster
    Men en fed lyd og en dejlig lugt
    Fart kan ik måle sig med el


  • #8   7. dec 2019 Det kommer jo også an på prisen
    Snoretrækket er noget juks at lave
    Men kan købes billigt i kina


  • #9   7. dec 2019 Drop trækstarteren og monter noget rotostart istedet for hvis det fåes til den motor som sidder på bilen.
    Eller kan du også overveje en starter boks. så skal du blot have en bagplade til din motor.
    Igen hvis det er muligt til den motor.

    Kan du få enten rotostart eller bagplade til din motor vil du blive gladere i længden frem for det snor fims hvor der er bøvl med med det gang på gang.

    Håber du kan bruge det til noget.


  • #10   8. dec 2019 Der er en Thunder Tiger på DBA.dk
    Til 300 kr
    Ekstra hjul Nitro og rotorstart
    Mvh


  • #11   13. dec 2019 Husker min Kyosho Inferno 4.6.
    Jeg rev fingerne til blods på trækstarteren da den var ny.
    Gentagne gange - fik aldrig lortet i gang.
    Så købte jeg en starterbox - vupti, så spillede det.
    Min konklusion var at en motor der ikke er kørt til er meget stram, og dermed har svært ved at holde sig selv i gang.
    Med starterboxen kunne man dels får kørt nogle omdrejninger med motoren, dels nemmere står og give pulserende gas mens den drejer rundt.
    Efter tilkøring var det muligt at starte med trækstarteren, men det var ikke nemt.
    El- start er uundværligt i min verden.....


Kommentér på:
Købe brugt Nitrobuggy

Annonce