{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Nicklas N
Nicklas N
Tilmeldt:
24. jan 2013
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 16

Thunder Tiger mta4 s50 hjelp med affjedring.. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har for noget tid siden købt min fjernstyret bil brugt..
Men her i vinteren (Hvor jeg er begyndt at køre lidt igen) har jeg lagt mærke til at affjedringen er ekstremt dårlig.. altså, hvis jeg skubber bagenden af bilen ned så den rammer jorden, så når jeg slipper ryger den næsten ikke op igen? så spørgsmålet er:
Skal jeg skifte fvedrene eller shock olie?
Eller er det noget helt tredje?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thunder Tiger mta4 s50 hjelp med affjedring..
  • #1   24. jan 2013 Tjek om dine støddæmpere er "våde"

    Men ellers, så skru toppen af støddæmperen af, og fyr noget olie i smiley (Husk at der ikke skal være luft i smiley )


  • #2   24. jan 2013 Servicer dine dæmpere, så skal du bare se smiley
    Hvis du er uerfaren i at ordne dæmpere, så find en guide på youtube fra en af de kendte navne fra feks urc.


  • Nicklas N
    Nicklas N Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 2 Emner: 7 Svar: 16
    #3   24. jan 2013 Der er bare lige et problem.. jeg har lige prøvet at skrue låget af den ene og den er sindsyg stram, jeg har prøvet at holde fast med en tang og den vil bare ikke af.. den er svær at holde fat i fordi der sidder en lille ting på siden.. ved ikke hvad det er men det ligner en slags beholder.

  • #4   24. jan 2013 Ja du skal helt klart til at renovere dine dämpere!

    Der er pakninger i dem, de pakninger skal väre 100% i orden. Der skal väre olie i dem, og hvis der ikke er skiftet olie i lang tid, saa er det fyldt med skidt...

    Saa faa dem pillet fra hinanden, og gaaet grundigt igennem. skift slidte pakninger osv.
    Fyld dem med olie igen.. (Som Kristian skriver, find en guide paa tuben. For meget olie er skidt, for lidt olie er skidt)
    Saa skal du bare se löjer smiley er som at faa en ny bil....



  • #5   24. jan 2013 Den gør sikkert sådan her.

    http://www.youtube.com/watch?v=Be-f-8_6E2U

    Jeg havde samme problem med min gamle mta...Smid noget madolie i dine dæmpere smiley Det er så tykt at olien ikke bliver smidt så hurtigt..det er jo dæmpere med overløb. Giv fjedrene et godt hiv! Det hjælper også i et stykke tid.
    Det bedste er faktisk at skifte dæmperne ud med noget kraftigere. Eks. dæmperne fra en wolkswagon polo haha. Det er jo en tung mother of load.......


  • Nicklas N
    Nicklas N Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 2 Emner: 7 Svar: 16
    #6   24. jan 2013 Tak! smiley Jeg søgt og søgt og søgt.... jeg kunne ikke finde nået om S50 modellen :C Men tusinde tak for hjælpen! men jeg ved bare ikke hvordan jeg får åbnet dæmperen?..

  • #7   24. jan 2013 Den der har lavet den video har jo tyxeligvis IKKE forstaaet hvad en dämper gör og hvad fjederen gör!!!
    Og madolie i dämperne, hvad er det for et raad??? Undskyld min direkte "tale"
    Hvis din tynde olie löber ud, saa har du jo nok et problem med nogle pakninger!

    Madolie er vegetabilsk olie, det er ikke godt for pakningerne, det bliver harsk...
    Brug dämper olie, hvis madolie var lösningen havde nogle producenter nok brugt det. Jeg har endnu ALDRIG hört en producent anbefale madolie!

    Dämperen er IKKE den del der bestemmer höjden paa din bil, det er fjederen. (ellers forspändingen af den)

    Start nu ud med at faa de dämpere renset og renoveret. Hänger den stadig, saa er det kraftigere fjedre der skal til. Eller bare en forspänding, hvis det er muligt..


  • #8   25. jan 2013 Der er ikke forskel på dæmperne på en MTA4 s50 og MTA4 s28 jeg har haft dem begge. (se min profil)
    Gør nu som Lars A skriver


  • #9   25. jan 2013 Hehehe smiley Hvad er det som stinker sådan ?? Nåå det er bilens dæmpere der er lidt rådne smiley

  • #10   25. jan 2013 Og så skal dæmperne jo ikke skyde bæreamene i højste frihøjde stilling.
    Jeg plejer at få dem til at stoppe omkring vandret. Så kan man justere derudfra.


  • #11   25. jan 2013 Lars A, Det er netop dæmperne der er problemet ikke olien :o) Bilen er for tung til dæmperne. Jeg måtte skifte dæmperne for at få frihøjde og ordenlig dæmpning. Så når jeg skriver at den stakkels ejer kan bruge madoile så er det får at han ikke skal smide dyr olie og PRO-Fjedre efter dem, men bare få dem til at virke på billigst mulig måde. Uanset hvad han gør kommer de aldrig til at virke godt! Men han kan jo også smutte til den nærmeste forhandler og købe for 800-1200 kr dæmpere istedet for at køre med sin bil. Og madolie virker faktisk fint i en håndvending. Det hedder "Tænk ud af boksen" Jeg gætter på han kan komme ud og bashe på ca. 30 min....Det virkede fint på min Mta. Indtil jeg købte nye dæmpere til den. (Det behøver sgu ikke altid at være jeg er klogere end alle andre løsningen Lars A). Mine biler har kørt fint med alverdens nødløsninger jeg har haft ved hånden jeg vil køre med mine biler.

  • #12   25. jan 2013 Forresten så passer Wolkswagon Polo dæmpere kke på mtaen. Så lad hellere være med at købe dem hos Mekonomen.

  • #13   25. jan 2013 Du kan jo få diff olie som er tykkere end madolie.

    Hvis der skal nye dæmpere på så har nanda nogle fede bigbore til billige penge hos moffes.


  • #14   25. jan 2013 Saa siger vi det Henrik P.......
    Det er jo ikke et spörgsmaal om hvem der ved bedre, men pröver saadan set bare at hjälpe manden...

    Gider ikke at diskutere om madolie er godt eller ej...
    Eller om dämperne holder bilen oppe... (Pröv evt at läse lidt om emnet)


Kommentér på:
Thunder Tiger mta4 s50 hjelp med affjedring..

Annonce