{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
399 visninger | Oprettet:

T-maxx dør under skift til 2 gear {{forumTopicSubject}}

hej kloge mennesker

Min ene t maxx, som oprindeligt er født 3.3 men tidligere ejer vuderede at det var for mange cc, så han satte en 2.5 trx på i stedet for..

når den så køre derudaf, og den får betinnabundgas og skal op på den høje klinge så dør den med det samme.. som i dør.. og den er ikke til at slæbe liv i bag efter...

har prøvet at justere skifte tidspunktet og hjælper røv og nøgler..
har skildt gearkassen af og den fejler nada..
har prøvet uden optidrive på og hjælper lige lidt...
har endda prøvet at låse den i andet gear og så køre derfra, men der er den en kende sløv til mit behov...

er der så en af jer herinde der har en go ide til hvor mit problem så er ?

Billede for opmærksomhed.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  T-maxx dør under skift til 2 gear
  • #1   13. nov 2017 Motorproblem/karburator. Står den rigtigt?? Det kolde vejr har stor indflydelse på hvordan den kører, hvis forrige ejer justerede den i sommers, kan du slet ikk regn med noget som helst...
    Sæt til grundjust, og tag den derfra...
    Mener de er. Hsn 4 turns out..lsn 1,75 turns out, og idle gap, 0,75-1 mm(papirsclips)


  • #2   13. nov 2017 tror den 2.5 er for svag til andet gear
    havde samme problem. men en mand, der arbejder i en rc butik (han har ejet den siden han var ung. nu meget gammel mand) han sagde den var for svag. så måske derfor


  • #3   13. nov 2017 Mathi. Min revo 3.3 kører snild med 2.5

  • #4   13. nov 2017 så ved jeg ikle hvad problemet er ??
    men skifter du for tidligt?


  • #5   13. nov 2017 motor og karburator køre så englene synger.. tager fint omd og tager dem rent og hurtigt op til den rammer shift point hvor den bare dør.. og har prøvet alt i dag. Har sågar prøvet med en anden motor der køre perfekt i en anden t Max og min 3.3 fra min revo. alle 3 motore dør når den skal skifte.. Så er lidt på bar bund smiley

  • #6   13. nov 2017 gearkassen står til std shift point smiley

  • #7   13. nov 2017 Hvis den kan køre, når låst i 2 gear. Så tyder det på det er skiftet som gør den dør, og er svær at starte...især hvis det er med alle motorer du smider i den... Lyder til en gearkasse der låser eller lign, ved skift og så kvæler den motor.....var der ikk noget med man kan justere både shiftpoint, og rpm grip på 1 og 2 gear.... På min gl t maxx, kunne man ihvertfald. Det var et helvede, indtil jeg fandt ud af sammenhængen.

  • #8   13. nov 2017 Er ved at samle den igen og så må den blive testet i morgen..

  • #10   13. nov 2017 Jo motorene jeg har testet med er indstillet efter alle kunstens regler og køre på helt frisk 25% nitro med friske gløderør i dem og luftfilterene er nye. og de har ingen problemer med at hive sig selv op til døds omd. uden at hverken sprutte eller noget.
    men kikker videre i morgen når jeg får tid ????????


  • #11   14. nov 2017 Hader nitro fordi jeg ikke kan finde ud af det. Men Johan har fat i et simpelt faktum - hvis flere motorer dør på samme punkt, så er det "punktet" der er noget galt med. I dette tilfælde selve skiftet. Den eneste ekstra fejlfinding jeg kan se du kunne lave er at smide en af motorerne i en anden to-gears nitrobil og se om den dør ved skift der.

    Men hvad det er der låser i skiftet, der må være et nitrohoved der har prøvet noget lignende..?


  • #12   15. nov 2017 Har fået løst problemet

    Det var fjederen inden i slyngkoblingen der var blevet træt.
    Så fik en ny en og nu virker det smiley


  • #13   15. nov 2017 Haha så kan man lære at stole på sin intuition. Tænkte på at spørge om det mon var kobling eller gearkasse når fejlen var så specifik ved skift, men når man ikke forstår nitro og ikke er en ørn i forbrændingsmotorer, kan man blive bange for at skrive noget dumt.

Kommentér på:
T-maxx dør under skift til 2 gear

Annonce