{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
392 visninger | Oprettet:

lipoer {{forumTopicSubject}}

Hej rcg, har disse to lipo, 6s har kørt med dem til lipo cut off, i min kyosho scorpio xxl, er der nogen der har en logisk forklaring på hvorfor det gule er blevet lidt pustet, det burde jo kunne klare noget mere, det grønne fejler intet. vh Bo??

Kommentarer på:  lipoer
  • #1   8. jul C rating på det gule?
    Det grønne burde være dødt eller på vej 10C er ikke nok til en rc bil.
    10x5200 /1000 så det kan ikke levere mere end 52A hvilket er alt for lidt

• #2   8. jul Spør, fordi det gule er nyere,og større c rate, kørt 5 gange,Undrer mig meget over det grønne, for som du skriver,det ik til bil, men har brugt det et par gange,og det fejler intet.vh Bo

• #3   8. jul Byt til nyt virker underligt at det er det gule der er oppustet 40C burde da være mere en nok til det meste

• #4   8. jul Ja, mener jeg også,syntes bare det underligt,for de har fået lige meget,op og ned af fodboldbanen til lipo cut off???

• #5   8. jul Held/uheld. Det ene har måske fået lidt lettere ture eller lidt mindre varme. Eller der var en lille fejl i det gule. Det er store belastninger de bliver udsat for med det store amperetræk fra en RC bil. Eller måske har det gule haft en celle tæt på nedre grænse på et tidspunkt i sin levetid.

• #6   8. jul Når der køres 1:8 GTE, så køre de med 2*2s batterier og de køre alle på minimum 110c batterier og af god kvali. De ligner ALLE er eller andet ballondyr fra Tivoli efter 5 min kørsel.

Tror næppe du finder nogle batterier der ikke puster op med sådan en bil.

• #7   8. jul Nu kører jeg heldigvis kun mine gamle nitrobiler synes satme da det bliver pebret i batterier med de biler eller? Tør slet ikke begynde at rode med el havde ellers overvejet at konvertere min savage xl 5,9 men det er jo en jungle og dyrt

• #8   8. jul Jeg har også altid kørt nitrobiler, men er begyndt på el i slutningen af sidste sommer.
    Jeg valgte meget hurtig at købe en dyr brugt oplader. En graupner ultra duo 60
    Og jeg har 7-9-13 ikke haft et eneste batteri der har pustet sig op endnu.
    Men min lader har også opladet alle celler lige meget op, der er måske højst o,01-2 i forskel.
    Ved ikke om det har noget med det at gøre, eller om jeg bare har været heldig.
    Køre med nano-tec 2*2s og 4's i boks fra turnigy. Og så har jeg lige købt 2 stk 6s zippy til min losi.
    Ved ikke om det har noget med esc'erne at gøre. Som er toro 8 og det der sidder i hpi troophy truggy originalt. Men har da 13 batterier der overhoved ikke er pustet op.
    Men er ikke expert på området. : )

• #9   8. jul Nogle af dem der køre 1:8 GTE putter deres batterier i fryseren natten over.

Nok ikke lige det jeg selv ville gøre. Men det har andre haft held med. Så faldet det lige så stille sammen igen.

• #10   9. jul De fleste ESC lukker vel ned, eller drosler ned når de ved 6s ikke får leveret 18-19V.. Et 40c batt på 6200 mah lukker /drosler ikke ned ved den bil er mit gæt.. Når der trækkes ampere bliver batteriet varmt. især i somertiden. "Det grønne" kan bare ikke levere nok til at blive varme / oppustede..Men nok til at det bliver overbelastede..og derfor nok ikke holder længe..Et gæt..

• #11   9. jul Kvalificeret gæt S.E.L. Det kræver dog at det grønne batteri lettere tåler at blive overbelastet wnd det gule tåler at blive nominelt belastet.

To spørgsmål Bo: for det første er det 2wd eller 4wd udgave? Og kunne du mærke forskel i fart eller acceleration med de to batteripakker.

• #12   9. jul Nominelt belasted er der ingen batterier der holder til ret længe eller særlig mange gange. Det grønne har kørt 2 gange..så lad os se 3 og 5 gang...Det er om andet ikke blevet trukket mange ampere igennem ..Et gæt..

• #13   9. jul Arh OK så subnominelt. Under grænsen. Især hvis det er 2wd udgaven er den næppe kommet i nærheden af 240A, og mon ikke batteriet er rated til mere i peak.

• #14   9. jul Mener jeg engang linkede en 1.8 4wd som nappede +300A...Så en 1:7 2 wd ??... Men man kan vel kun gå 3 veje: Mange mah..så batteriets overflade bliver større = bedre varmeafgivelse. højere c...Men når overfladen bliver for lille i forhold til den nødvendige varmeafgivlse bliver det for varmt alligevel. Flere celler så man kan holde ampere-træket nede og optimere batteriernes overflade areal, ( bedre varme afgivelse).

• #15   9. jul Mener at ved den bil ligger lipoerne center uden meget fartvind /køling over dem ?

• #16   9. jul S.E.L
    Dvs at det godt ville kunne betale sig at sætte/lave en blæser der kølede batteriet/batterierne,
    Havde man så både på motor og batteri, ville en extern strøm/batteri selvfølgelig være at foretrække.
    Tænker det kunne laves smart, med 2 blæser på batteriet/ batterierne.
    Bare en tanke og måske et foreslag, der måske kunne løse dem der døjer med batterier der puster sig op. : )

• #17   9. jul Takker for alle input,??Bilen er 2 wd, og har ik lagt mærke til, om det grønne giver lidt mindre,når jeg kører med dem, men nu lader jeg dem op,og udsætter dem for den samme tur,så skal jeg nok give en melding tilbage,??

Kommentér på:
lipoer