{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

HPI WR8 Rally trækker til højre {{forumTopicSubject}}

Hej experter!
Jeg har købt mig en brugt WR8 Rally, som er i fin stand, den originale motor er dog skiftet med en HPI Flux Scream 1965 kV, og esc'en er skiftet med en 150A Turnigy Track Star Gen. 2.
Når jeg kører pænt og accelerer langsomt, ja så kører den flot ligeud. Men når jeg så lukker lidt op for den, ja så trækker den voldsomt til højre....!

Indtil videre har jeg kigget i det forreste differentiale, men det fejler ikke noget. Jeg har endnu ikke kigget i center- og bagerste differentiale.

Er der nogen som har forslag til hvad jeg kan gøre eller hvad jeg skal tjekke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HPI WR8 Rally trækker til højre
  • #1   6. aug 2018 Nu kender jeg ikke sådan en vogn men kun andet 1/8.
    Er der i manual en tegning eller settings af hvordan forhjul skal pege?
    Indad / udad ?
    Hvordan med vinkel på hjul toe in / out er der noget anbefalet?

    Så er der justering af dæmber, bagenden dykker jo sikkert en del.

    Sidst men ikke også mindst olie i front + bag diff. samt center hvis den har et sådant.

    Har HPI ikke noget forum? Ofte plejer ejere dele ud af erfaringer og setup sådanne steder.

    Hele setuppet af ovenstående er også afhængig af om der skal køres asfalt, jord osv. eller et kompromis til lidt af hvert.


  • #2   7. aug 2018 Tjek evt at dækkene er ordentligt limet.

  • #3   7. aug 2018 Tak for jeres forslag!
    Dækkene er nye originale og er fint limet.
    Bilen er sat op, som jeg sætter mine andre biler op, "toe-in" både foran og bagpå, samt en smule negativ camber på alle fire hjul.
    Differentialerne indeholder det anbefalede olie/fedt
    Jeg mangler dog at skifte olie i de bagerste dæmpere...


  • #4   7. aug 2018 Det kan også være sender modtager
    Prøv at binde dem igen


  • #5   7. aug 2018 Ja, det er en mulighed. Har dog lige testet med 2 forskellige modtagere...

  • #6   8. aug 2018 Hej det er min gamle bil lyder det til ud fra beskrivelse , 2 ting der kan være skyld i problemet, 1 bilen er sidetung alt efter hvilket batteri du har i den så den har bedre greb i den ene side , 2 drop skruer i ophængsarmene er ujævn justeret så den ikke trykker lige hårdt på alle hjul , held og lykke med den du har fået dig en jævn underholdende stykke legetøj , skynd dig at få bestilt nogle dæk de har ikke så lang en levetid på den smiley

  • #7   8. aug 2018 Jamen det er det da, Henrik. Den er mega sjov! Jeg har allerede justeret bærearmene, så måske vægten er problemet? Kører du med "toe-out" på din, på forhjulene?

  • #8   8. aug 2018 En lille smule toeout tror dog alt giver sig under acceleration så det ender i neutral ? Mit alu kuglelejestyretøj er ikke dukket op endnu kun fjederståls Camber og styretøjs links fra gpm så venter lige med st opgradere til alle delene er dukket op , det skulle gerne stive styretøjet en del af så jeg bedre kan mærke effekten af antal graders toeout for med bløde plastikdele og sådan en effekt går alt alligevel bare op i hat og briller .

Kommentér på:
HPI WR8 Rally trækker til højre

Annonce