{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvad bestemmer om jeg kan kører med 6s eller kun 3s eller 2s.
  • #2   16. sep 2018 Hvor længe har du kørt

  • #3   16. sep 2018 Har altid elsket RC biler, fik en "rigtig" en for et par år siden, men har ikke kørt med den i langt tid, så jeg er vel ny, har ikke kørte længe.

  • #4   16. sep 2018 Var ikk grimt ment, men så er 70-100 kmt altså rigtig hurtigt. Så ville jeg nok kigge efter noget lidt langsommere . Men bare et råd.

  • #5   16. sep 2018 Forstår godt hvad du mener, men hvis jeg ødelægger det eller skader mig selv, så er det bare sådan det er, så må jeg tage konsekvenserne smiley

  • #6   16. sep 2018 Til dit spørgsmål: det er BÅDE ESC og motor der skal kunne køre med enten 2, 4, 6 S eller noget andet. Det står på motor og ESC, i hvert fald hvis man leder i manual eller salgsopstilling. Generelt bruger du KUN 2-3S til 1/10 biler, og 4-6S til 1/8 biler. Det er ikke så vigtigt hvor mange celler batteriet har for farten (jo 3s giver mere fart end 2S, men 4-6S er helt unødvendigt til 1/10), det justeres primært ved at købe en hurtig motor, og geare den som du vil have den.

    Den motor du har på nu er på 3000KV, dvs 3000 omdrejninger per volt. Hvis du finder en motor på 4500 KV så vil den køre 50% hurtigere ved samme batteri som den motor du har i nu. Hvis det ikke er nok, så sætter man et motortandhjul med 1 eller 2 tænder mere på motoren, og så kører den endnu hurtigere.

    Den motorstørrelse du skal have hedder en "540" motor, eller en "3650" (sidste står for 36mm i diameter, 50mm længde) motor. Den skal have en aksel med en diameter på 3,175mm. Langt de fleste "540" motorer eller "1/10"-motorer er i den størrelse, så søg på det først, og når du finder noget spændende så tjekker du længde, diameter, og diameter på akslen, for at være sikker.

    Eller du kan lave en købsannonce herinde på sådan en motor, med eller uden ESC. Du kunne også tage din bil med ud til Lars F i Herlev og høre om han har noget der kan få den til at flyve.


  • #7   16. sep 2018 Den bil jeg har nu er rigtigt dårligt lavet, altså chassis, og det hele, så tror bare jeg ender enten med at købe nyt chassis eller helt ny bil og bygge på den, er stadig ny så er lidt usikker.

  • #8   16. sep 2018 Helt OK, ja der er en grund til at man ikke putter alt for vilde motorer i sådan en bil. Første tip til din evt. næste bil, er at undgå Reely. De har sikkert enkelte gode biler, men også en masse der kun er OK. Samme med HBX, Maxam og mange andre.

    Relativt sikre mærker: Tamiya, Losi, Associated, Traxxas, Kyosho, ARRMA (1/8 biler), Mugen (dyre). Der er flere. Bestem dig for størrelse. 1/8 er større, tungere, vildere. Dyrere, men holder også til meget. 1/10 er relativt billigere, og elektronik er billigere.

    Og så kan du evt kigge på den bil her: Den ser godt ud, og de biler har et godt ry og er nemme at skaffe dele til. Det er ikke min bil.
    https://www.rcgalleri.dk/off-roader-traxxas-e-revo-brushless-18/id-173249


  • #9   16. sep 2018 hvad med 1/16?

  • #10   16. sep 2018 1/16 og 1/14 er en rigtig fed størrelse..
    Billige i indkøb og reservedele..
    Og lette ca 1 kg så slår ikke så hårdt når de evt rammer noget...
    Traxxas er plastik biler, de er sjove i 1/16
    Losi 1/14 er fede
    Lc Racing 1/14 har lavet en super fed truggy til ca 1500kr med alt, super på 2 celler og sindsyg hurtig på 3 celler


  • #12   16. sep 2018 Kunne måske godt tænkte mig at købe en roller, har selv dele fra min gamle bil, også sætte det i den, og opgradere hen ad vejen. Hvor er det bedst at købe fra? Ville gerne have en med meget plads så der kunne komme 2 batterier i.

  • #13   16. sep 2018 Hvis du køber en med plads til to batterier, så er det en 1/8. Ellers giver det ikke mening. Og hvis du køber en 1/8, ja så kan du bruge sender og modtager, men ikke motor og esc - de er alt for små til en 1/8.

    Hvorfor vil du have to batterier i? Enten sætter du dem i parallel. Så har du samme fart men dobbelt køretid. Det samme har du ved at køre med et batteri først, og så skifte til nr to når det går dødt.
    Ellers sætter du dem i serie. Så har du dobbelt fart, men som jeg skrev, er det ikke til 1/10 eller mindre. Du rykker alt i bilen i stykker. Det findes da derude, men er rent ud sagt tåbeligt. Ét batteri på to eller tre celler til de biler, og to batterier kun til 1/8 eller større. Det giver mening.


  • #14   16. sep 2018 Hvad mener du med sender og modtager istedet for motor og ESC? Ved du evt. hvor man kan finde 1/10 ruller så?

  • #15   16. sep 2018 Du sagde du ville bruge dele fra den gamle bil i den nye. Det vil sige elektronikken. Bærearme, gearkasser og den slags passer sikkert ikke. Støddæmpere passer formentlig ikke. Så er der elektronikken tilbage, DVS sender og modtager, ESC og motor. ESC og motor fra en 1/10 bil duer ikke i en 1/8 bil.

    1/10 kan du købe som byg-selv-bil, især pro-buggyer, og tamiya biler. F.eks hos tamico.de, eller mange hobbybutikker. Hvis du leder efter brugte biler så kig herinde. Men lad være med at lave forumopslag. Der er et marked, hvor du kan lave en købsannonce. Skriv præcist hvad du vil have. Onroad? Offroad? Buggy? Monster truck?


  • #16   16. sep 2018 Det må du undskylde så..

  • #17   16. sep 2018 Jakob k , din sure mand

  • #18   16. sep 2018 Haha sorry hvis jeg lød sur - prøvede bare at være præcis. Tag det ikke alvorligt, sådan var det ikke ment smiley

  • #19   16. sep 2018 Det var een joke, men det forstår sådan et overklasse løg vel ikk.

  • #20   16. sep 2018 Det var da til Lucas og ikke dig, din øbo-proletar. Tilbage i kutteren med dig, far her mangler kaviar og laks.

  • #21   16. sep 2018 Utroligt du har så sød een kone , når du er så egoistisk. Tykke mennesker på mors , har altså også følelser

  • #22   16. sep 2018 Ja hun var heldig at score mig.

  • #23   16. sep 2018 Troede du sov og din au pair havde puttet dig

  • #24   16. sep 2018 Hvad er det for en barnlig opførsel?

  • #26   16. sep 2018 De er 30-40 år, det er da godt nok pinligt haha.

  • #27   17. sep 2018 Ja Lars vi må hellere tie stille når de voksne snakker.

    Det er godt nok sjovt, at et forum dedikeret til legetøj til voksne, huser mennesker, der mener voksen opførsel er påkrævet. Måske man skulle gå et andet sted hen, hvis det er det, man ønsker sig.


  • #28   17. sep 2018 Ja , vi må nok ringe sammen frem over, så farmand Carsten og hans søn Lucas, ikk får smadret deres nattesøvn, over den voldsomme tone vi 2 bruger.
    Men det var jo dig, igen, der startede . Men nu er det sagt til nogle voksne.


Kommentér på:
Hvad bestemmer om jeg kan kører med 6s eller kun 3s eller 2s.

Annonce