{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  batteri type til carson modtager
  • #1   1. dec 2018 Både ja og nej.

    Elektronikken er ligeglad med hvad der levere strømmen.

    Men den kan ikke tåle for høj spænding. Så du må finde ud af hvad spænding den skal have og så finde ud af om det passer med et lipo batteri.


  • #2   1. dec 2018 det er hva der står beskrevet

    "NiMH battery from 6 V to 8.4 V can be used for the receiver. Batteries of higher voltage may damage the receiver and servos"

    så ud fra det vil jeg jo mene at der ik vil ske noget ved bruge LiPo


  • #3   1. dec 2018 Jamen så burde du kunne bruge et 2s batteri da spændingen ikke overstiger 8,4v

  • #4   2. dec 2018 Du skal også huske at batteriet skal kunne levere det som svare til max ampere


  • #5   2. dec 2018 Typisk får modtageren jo strøm fra ESC'en.
    Så når du forbinder ESC'en med modtageren får den strøm denne vej via plus og minus i ESC ledningen.
    ESC'en har så (som regel) indbygget BEC (Battery Eliminator Circuit), som giver fast 5 eller 6 volt til modtageren, uanset hvor mange celler og hvilket batteri den fødes med
    Så du skal IKKE forbinde batteriet direkte til modtageren.

    HVIS du vælger at forbinde batteriet direkte til modtageren:
    -Har din ESC BEC, så fjern plus ledningen fra stikket mellem ESC og modtager.
    -Hvis ikke den har BEC er det OK.
    MEN hvis du forbinder batteriet direkte til modtageren, og det f.eks. er 7,4 volt LiPO(som er 8,4 volt fuldt opladet) eller 6 cellet 7,2 volt NiMH (som er +9 volt fuldt opladet, altså "værre" end LiPO), så skal du samtidig sikre at alle servoer og andet tilsluttet modtageren kan klare denne høje spænding. For alle servoer osv. strømforsynes jo (normalt) fra modtageren.
    Så den sikre vej er enten at strømforsyne modtageren fra ESC'en, eller købe en BEC på 6 volt og sætte mellem batteri og modtager. For så får alle servoer og andet de 5-6 volt de er beregnet til.

    Der fås "højspændings" servoer som kan klare mere, men med 14 kanaler skal du sikkert styre rotorblik, sneskovle, flaps og landingshjul - og her er 6 volt altså altid en godt spænding, da det meste er bygget til netop 6 volt.


  • #6   2. dec 2018 Vi snakker om senderen batteri

  • #7   2. dec 2018 Ud fra overskriften "batteri type til carson modtager" antager jeg at det er modtageren han spørger til

  • #8   2. dec 2018 Hold da kæft. Det havde jeg over set.

    Godt spottet. Så er det sgu heldigt at det jeg har sagt stadig er rigtigt.



  • #9   2. dec 2018 Det kunne være endt i den sorte røg.

    Gør som supermule skriver.

    Hvad bruger du til fremdrift. El eller brændstof


  • #10   2. dec 2018 Der står jo op til 8,4 volt i manualen iflg TO


  • #11   2. dec 2018 Jeps. Og når så et friskladet 6 cellet NiMH er 9,5 volt hvad sker der så?
    Og hvad med servoerne osv? Er det helt bygget til high voltage?
    De korte forklaringer kan nemt sende røgen ud af elektronikken, og alle ved at uden røg så virker elektronik ikke. Og det er næsten umuligt at indfange alt røgen og komme den tilbage når først den er sluppet ud smiley


  • #12   2. dec 2018 hvem snakker om 6 cellet NiMH ?

    Ud fra min ringe, men voksende, viden, så burde 2S LiPo (det omtalte) ikke give anledning til problemer. Alt større skal vel bare have en BEC på 6V mellem batteri og modtager, men er det ikke lidt overkill, at smide endnu større batteri foran?


  • #14   2. dec 2018 fremdrift er en børstet motor der anbefales også ifl. brugsforvirringen at der skal anvendes esc MED indbygget bec hvis jeg forstår det rigtigt

    "Battery eliminator is installed in the receiver circuitry. The receiver gets supplied with current through the drive battery that runs the engine. NiMH battery from 6 V to 8.4 V can be used for the receiver. Batteries of higher voltage may damage the receiver and servos.
    Use only a speed controller which has the exclusive connector for the BEC system"

    og indtil videre vil jeg takke for jeres svar


  • #15   2. dec 2018 Jep der er det. Esc med bec.

    Mupersule havde ret


  • #16   3. dec 2018 Så for lige bøje det i neon så vil jeg med ro i sind kunne anvende mine nuværende 2c lipo 7,2v batterier

  • #17   3. dec 2018 Ja

  • #18   3. dec 2018 Nu håber jeg ikke at jeg skaber eller genskaber forvirring.
    Men vi er enige om at nominel spændingen på 2S LiPo er 7,4 volt (altså 3,7 pr seriekoblede celle) altså et max på 8,4 volt (4,2 volt pr. seriekoblede celle), og dermed inden for det beskrevne i manualen. Stadig safe, som der siges.

    Men hvis man så stadig er lidt øm over for sit grej, så er der vel i og for sig ikke noget i vejen med, ikke at lade batteriet op til eks. 8 volt, i stedet for max capacitet.


Kommentér på:
batteri type til carson modtager

Annonce