{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  TRX Stik kan ikke skilles af.
  • #1   9. maj De er evt blevet for varme og smeltet sammen pga af varmen smiley

• #2   10. maj Vil sige det samme at de er smeltet sammen, men da stikkene er blevet så varme, så har der enten været noget i vejen med lodningen eller selve stikket/stikkene.
    Så få dem skiftet ud, og hvis du køre store batterier så få stik af god kvalitet på. ; )

• #3   10. maj Jep de er smeltet sammen.
    Det er nye Traxxas revo 2.0 biller og nye batterier.
    Hvis jeg skifter stikkene så mister jeg garantien på bilerne.

• #4   10. maj Så er det eneste du efter min mening kan gøre, du tager bilen med tilbage til det sted du har købt den, og enten får en ny, eller pengene tilbage, ellers må de sætte helt nyt elektronik i esc motor nye batterier, for der har tydelighvis været noget helt galt når det er blevet så varmt at stikkene smelter sammen.
    Stik skal ikke blive varme, og slet ikke så de smelter sammen.
    Ved meget hård kørsel kan de blive en lille smule lune, men heller ikke mere end det.
    Så tilbage med den. ; )

• #5   12. maj De er leveret tilbage for ca 3 uger siden, og jeg skulle gerne få svar i næste uge.
    Bilerne er købt i år og har ikke kørt så meget.
    Motorerne i de to af dem er byttet grundet slør i akslen, det blev ordnet på garantien.
    Efter at have kørt ca 3 sæt batt efter de nye motore er blevet sat i sker det her.
    Batterierne som der køres med er yellow rc 35c 7,4 v.

• #6   12. maj Glemt lige at skrive at motoren i x maxxen x8 brændte af i går.
    Det har kørt mindre en mine revo biler.
    Den køre med yellow rc 35c 11.1v
    Jeg er mega skuffet ??

• #7   12. maj Må jeg spørge hvad for biler det er, og hvor de er købt, det lyder som dårlig kvalitet, eller noget anden sortering han har solgt dig, har aldrig hørt om disse problemer, og har selv en del biler, og kender en del der også har. Aldrig hørt om det.

• #8   12. maj 3 stkTraxxas e revo 2.0 og en traxxas x maxx 8s.
    Købt i februar hos fjernsynet.dk

• #9   12. maj Er batterier købt samme sted?
    Umiddelbart ville jeg være tilbøjelig til tænke “skod batterier”.
    35C burde teoretisk jo tække, hvis de altså leverer hvad de lover.

• #10   12. maj Jeps det er købt samme sted.
    Det er også batterierne jeg tænker på om de kan være problemet.
    Både e revoerne og x maxxen køre med 1celle mindre end de kan .
    Vi bruger 2 cell i revo og 3 cell i x maxx, så jeg syntes sku at det er ringe at de ikke kan holde.

• #11   12. maj batterierne har svage specifikationer, 35C giver kontinuerligt 175A, de er i burst kun opgivet til 50C. Det var ikke batterier jeg ville have valgt.
    De bliver belastet tæt på deres maksimale opgivne ydelse, og undskyld mig men kinøjser batterier holder sjældent hvad de er opgivet til.
    I 5000 mah segmentet vælger jeg altid 60C eller mere til en 1/8 bil, gerne mere.
    Samtlige Turnigy batterier jeg købte med 45C til min Agama døde hurtigt.
    De bliver varme og puster sig op. Traxxas stik er heller ikke de bedst ledende stik og bidrager batteriet med god varme, så dør baby.
    Kender ikke selv batteri mærket, men da de selv sælger det med anbefalinger til Revo ja så må de selv stå på mål det.
    Tror aldrig de batterier vil fungere til bilerne.

Løse aksler osv. tja spørger du mig så har Traxxas aldrig kunne lave en motor eller esc. der fungerede. De render varme og rasler fra hinanden.
    At de er gået fra Castle er nok en fejl.
    Er selv lidt forundret, har for kort tid siden købt 4x4 Rustler, her er det sgu for ringe man er nødt til bruge en plovmand på blæser til esc samt motor.
    Servo holdt to batteriet, så brækkede den sig.

Håber fjernstyret hjælper med dine problemer, jeg opgav få byttet servo ved Morfars, det kunne de hurtigt gøre besværligt.

• #12   12. maj Jeg havede netop forstået det sådan at det ville være et godt batteri, syntes heller ikke at det er et billigt batteri.
    Stikkene kan jeg ikke bytte for så smutter garantien fra Traxxas.
    Det at de kun er på 35c, kan det være årsagen til at motore og måske esc brænder af ?

• #13   12. maj Nu ser det ud til det er Castle der står bag motor og esc i din model, så måske burde det være ok.
    Men et batteri der bruges til yderste belastning bliver varmt.
    Herfor stik problemet. Jo varmere ledning jo varmere stik.
    Esc og motor burde jo lukke ned hvis de bliver for varme.
    Men har motor bare en gang ophedet kan der ske skader.

Tror de batterier er fuldstændig uegnede til dit setup.
    Man vælger heller ikke en Aygo med 68 HK til dagligt pendle motorvej med 150 kmt, så bliver motoren træt.

• #14   13. maj Hvad vil det sige at de er burst er opgivet til 50c ?

• #15   13. maj 35C kontinuerligt på et 5000 mah betyder batteri kan levere 35X5000 / 100 = 175 amp.
    Burst er kortvarigt hvad det kan levere, altså en kort spids belastning: 50x5000 / 100 = 250 amp.
    Begge dele lyder af meget, men typisk vælger man et batteri med højere ydeevne end de der. Kender dem dog ikke, men de fleste producenter er måske lidt til den gode side når de smykker sig.

• #16   13. maj Fedt.
    Tak for god og enkel forklaring som jeg kunne forstå.

• #17   16. maj Har lige snakket med sælger af biler og batterierne.
    Han har aldrig oplevet eller hørt om at batterierne kan være skyld i de problemer jeg har med bilerne.
    Jeg fortæller ham at jeg syntes at det er underligt at det sker med alle bilerne og at de jo køre med samme batteri frabikat.
    Han siger at de ikke kan holde til at køre i græs, sand eller på asfalt, og at de skal holde pause for hver gang der bliver skiftet batteri.
    Jeg fortæller ham at nu er motoren på x maxxen også brændt af på det første sæt batterier den dag 2x3cell kan køre med 2x4 cell , og at det kan sku ikke passe at den ikke kan køre et sæt batterier uden at blive for varm.

• #18   16. maj Jan er der nogen måder man kan kontrollere om batterierne overholder spefiktationerne ?

• #19   16. maj Man skal altid holde øje med temperaturen på esc og motor.
    Kender ikke rigtigt det nyerere traxxas elektronik, men på alt deres tidligere var ekstra blæsere en god ide.
    Problemet med stikket og problemer med motor behøver ikke men kan alligevel være relateret. Varme flytter sig jo.

Grunden til stikket er smeltet er jo at det har været varmt, meget varmt.
    Den varme kommer fra under dimensionerede ledning, stik, dårlig forbindelse eller et batteri der belastes for meget.
    Man kan ikke måle om batteriet leverer hvad det er sat til, men man kan mærke på
    om det bliver varmt.
    Jeg havde eksempelvis batteriet på 5200 mah 4S med henholdsvis 45C og 70C, førstnævnte blev yderst varmt når det blev brugt i min 1/8 agama som har ca samme størrelse som en Revo.
    Kunne længere finde på købe batterier med så lav en rating.
    Mener ikke de der 35C på nogen måde er egnet til opgaven.

Men kan din Traxxas hverken holde til køre på græs, sand eller asfalt? Tja?
    Ved ikke hvad jeg skal mene helt.
    Er ikke Traxxas fan selvom jeg har haft både Slash, Emax, Revo, Rustler.
    Har nu en 4x4 Rustler, den kører også varm på 3S som er max til den, her har jeg sat ekstra blæsere på. Holder altid øje med varmen på motor.

• #20   18. maj Hummm, lidt mærkelig diskussion synes jeg.
    Batteriet kan måske blive varmt - men stikket sidder termisk langt fra batteriet.
    Og den varme der skal til at svejse et stik sammen kommer ikke fra batteriet. Så skulle batteriet smelte og brænde. Den kommer kun fra dårlig forbindelse i stikket.
    Jeg tror kort og godt ikke på at batterierne har noget som helst med sagen at gøre.

Det lyder noget mystisk at alt hvad du rører ved brænder af.
    Det får mig jo til at tænke på en anden fællesnævner end batteriet - nemlig dig selv.
    En RC holder ikke til hvad som helst.
    Og så mangler jeg lidt info om de der stik.
    Er nylonen skadet smeltet?
    Har du loddet stikket af og skåret nylonen op. Er de 2 metalben så svejset sammen?
    Eller sidder de bare almindeligt godt fast sammen som stik somme tider gør - mine XT60 kan være rigtig svære at få fra hinanden hvis de har været lidt for varme under lodning og er blevet lidt skæve.

• #21   19. maj Så læser du mit som fanden læser biblen, påstår ikke batterier er skyld i svejset stik.
    Konkluderer udelukkende at batterier er uegnede til opgaven.
    De bidrager dog også klart med varme, og det er primært gennem deres ledning.,
    Selvfølgeligt smeltet dette ikke stikket.

• #22   20. maj Det er ikke metalbenene der er svejset sammen
    Stikkene er de originale TRX Stik.
    Det er mig selv og mine drenge på 9 og 13 år der kører med bilerne.
    Det er ikke nyt for drengene at køre RC og jeg selv har kørt meget for år tilbage og har aldrig haft disse problemer.
    Jeg kan ikke se hvad vi alle 3 skal gøre forkert, som giver disse problemer.
    Det er 4 nye traxxas biller.
    Alle batterierne er nye og er fra yellow RC.

• #23   20. maj Jan.
    Jeg har fundet et batteri hos hobbyking - 9067000060-0 zippy compact 5000mah 2's 60 c.
    Tænker du at det ville være bedere ?

• #24   21. maj OK, så lyder det godt nok mærkeligt.......

• #25   21. maj Ja hvad kan man gøre forkert?
    Uanset hvordan eller hvorledes man kører skal man holde øje med temperaturen på motor, når man brænder sig på den er den alt alt for varm. Når en brushless motor har været på kogepunktet ja så er skaden sket. Prøv mærk på motor, esc. og batteri når i har kørt 5-10 minutter For afhjælpe varmen kan man: finde et mindre krævende underlag, køre mere roligt, geare bilen ned eller forsøge sig med ekstra blæser på motor.
    Det har altid været nødvendigt på det Traxxas jeg har ejet med en motor blæser.
    Et andet batteri afhjælper ikke bare dine varme problemer, det jeg skriver er bare at jeg personligt aldrig ville bruge et batteri med så svage specifikationer til den bil type.

• #26   21. maj hvis der er maksimalt træk af power fra betteri over længere tid bliver alt varmt. som allerede foreslået tjek din temp på batteri ledninger motor og esc.
    traxxas foreskriver at når man køre med maks bateri power så skal den geares ned, om det stadig er såden ved jeg ikke, men det skader måske ikke hvis terræn er hårdt og der er meget power træk

• #27   22. maj Der er ikke blæser på motoren, det må prøves.
    Der køres ikke med max træk på batterierne, da vi kun køre med 2x2 cell.
    Der køres på jord, kort græs, lidt i sand og grus.
    Hvad er max anbefalet temperatur på batterier og motor ?

Kommentér på:
TRX Stik kan ikke skilles af.