{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  TRX Stik kan ikke skilles af.
  • #1   9. maj 2019 De er evt blevet for varme og smeltet sammen pga af varmen smiley

  • #2   10. maj 2019 Vil sige det samme at de er smeltet sammen, men da stikkene er blevet så varme, så har der enten været noget i vejen med lodningen eller selve stikket/stikkene.
    Så få dem skiftet ud, og hvis du køre store batterier så få stik af god kvalitet på. ; )


  • #3   10. maj 2019 Jep de er smeltet sammen.
    Det er nye Traxxas revo 2.0 biller og nye batterier.
    Hvis jeg skifter stikkene så mister jeg garantien på bilerne.


  • #4   10. maj 2019 Så er det eneste du efter min mening kan gøre, du tager bilen med tilbage til det sted du har købt den, og enten får en ny, eller pengene tilbage, ellers må de sætte helt nyt elektronik i esc motor nye batterier, for der har tydelighvis været noget helt galt når det er blevet så varmt at stikkene smelter sammen.
    Stik skal ikke blive varme, og slet ikke så de smelter sammen.
    Ved meget hård kørsel kan de blive en lille smule lune, men heller ikke mere end det.
    Så tilbage med den. ; )


  • #5   12. maj 2019 De er leveret tilbage for ca 3 uger siden, og jeg skulle gerne få svar i næste uge.
    Bilerne er købt i år og har ikke kørt så meget.
    Motorerne i de to af dem er byttet grundet slør i akslen, det blev ordnet på garantien.
    Efter at have kørt ca 3 sæt batt efter de nye motore er blevet sat i sker det her.
    Batterierne som der køres med er yellow rc 35c 7,4 v.


  • #6   12. maj 2019 Glemt lige at skrive at motoren i x maxxen x8 brændte af i går.
    Det har kørt mindre en mine revo biler.
    Den køre med yellow rc 35c 11.1v
    Jeg er mega skuffet ??


  • #7   12. maj 2019 Må jeg spørge hvad for biler det er, og hvor de er købt, det lyder som dårlig kvalitet, eller noget anden sortering han har solgt dig, har aldrig hørt om disse problemer, og har selv en del biler, og kender en del der også har. Aldrig hørt om det.

  • #8   12. maj 2019 3 stkTraxxas e revo 2.0 og en traxxas x maxx 8s.
    Købt i februar hos fjernsynet.dk


  • #9   12. maj 2019 Er batterier købt samme sted?
    Umiddelbart ville jeg være tilbøjelig til tænke “skod batterier”.
    35C burde teoretisk jo tække, hvis de altså leverer hvad de lover.



  • #10   12. maj 2019 Jeps det er købt samme sted.
    Det er også batterierne jeg tænker på om de kan være problemet.
    Både e revoerne og x maxxen køre med 1celle mindre end de kan .
    Vi bruger 2 cell i revo og 3 cell i x maxx, så jeg syntes sku at det er ringe at de ikke kan holde.


  • #11   12. maj 2019 batterierne har svage specifikationer, 35C giver kontinuerligt 175A, de er i burst kun opgivet til 50C. Det var ikke batterier jeg ville have valgt.
    De bliver belastet tæt på deres maksimale opgivne ydelse, og undskyld mig men kinøjser batterier holder sjældent hvad de er opgivet til.
    I 5000 mah segmentet vælger jeg altid 60C eller mere til en 1/8 bil, gerne mere.
    Samtlige Turnigy batterier jeg købte med 45C til min Agama døde hurtigt.
    De bliver varme og puster sig op. Traxxas stik er heller ikke de bedst ledende stik og bidrager batteriet med god varme, så dør baby.
    Kender ikke selv batteri mærket, men da de selv sælger det med anbefalinger til Revo ja så må de selv stå på mål det.
    Tror aldrig de batterier vil fungere til bilerne.

    Løse aksler osv. tja spørger du mig så har Traxxas aldrig kunne lave en motor eller esc. der fungerede. De render varme og rasler fra hinanden.
    At de er gået fra Castle er nok en fejl.
    Er selv lidt forundret, har for kort tid siden købt 4x4 Rustler, her er det sgu for ringe man er nødt til bruge en plovmand på blæser til esc samt motor.
    Servo holdt to batteriet, så brækkede den sig.

    Håber fjernstyret hjælper med dine problemer, jeg opgav få byttet servo ved Morfars, det kunne de hurtigt gøre besværligt.


  • #12   12. maj 2019 Jeg havede netop forstået det sådan at det ville være et godt batteri, syntes heller ikke at det er et billigt batteri.
    Stikkene kan jeg ikke bytte for så smutter garantien fra Traxxas.
    Det at de kun er på 35c, kan det være årsagen til at motore og måske esc brænder af ?


  • #13   12. maj 2019 Nu ser det ud til det er Castle der står bag motor og esc i din model, så måske burde det være ok.
    Men et batteri der bruges til yderste belastning bliver varmt.
    Herfor stik problemet. Jo varmere ledning jo varmere stik.
    Esc og motor burde jo lukke ned hvis de bliver for varme.
    Men har motor bare en gang ophedet kan der ske skader.

    Tror de batterier er fuldstændig uegnede til dit setup.
    Man vælger heller ikke en Aygo med 68 HK til dagligt pendle motorvej med 150 kmt, så bliver motoren træt.


  • #14   13. maj 2019 Hvad vil det sige at de er burst er opgivet til 50c ?

  • #15   13. maj 2019 35C kontinuerligt på et 5000 mah betyder batteri kan levere 35X5000 / 100 = 175 amp.
    Burst er kortvarigt hvad det kan levere, altså en kort spids belastning: 50x5000 / 100 = 250 amp.
    Begge dele lyder af meget, men typisk vælger man et batteri med højere ydeevne end de der. Kender dem dog ikke, men de fleste producenter er måske lidt til den gode side når de smykker sig.


  • #16   13. maj 2019 Fedt.
    Tak for god og enkel forklaring som jeg kunne forstå.


  • #17   16. maj 2019 Har lige snakket med sælger af biler og batterierne.
    Han har aldrig oplevet eller hørt om at batterierne kan være skyld i de problemer jeg har med bilerne.
    Jeg fortæller ham at jeg syntes at det er underligt at det sker med alle bilerne og at de jo køre med samme batteri frabikat.
    Han siger at de ikke kan holde til at køre i græs, sand eller på asfalt, og at de skal holde pause for hver gang der bliver skiftet batteri.
    Jeg fortæller ham at nu er motoren på x maxxen også brændt af på det første sæt batterier den dag 2x3cell kan køre med 2x4 cell , og at det kan sku ikke passe at den ikke kan køre et sæt batterier uden at blive for varm.



  • #18   16. maj 2019 Jan er der nogen måder man kan kontrollere om batterierne overholder spefiktationerne ?

  • #19   16. maj 2019 Man skal altid holde øje med temperaturen på esc og motor.
    Kender ikke rigtigt det nyerere traxxas elektronik, men på alt deres tidligere var ekstra blæsere en god ide.
    Problemet med stikket og problemer med motor behøver ikke men kan alligevel være relateret. Varme flytter sig jo.

    Grunden til stikket er smeltet er jo at det har været varmt, meget varmt.
    Den varme kommer fra under dimensionerede ledning, stik, dårlig forbindelse eller et batteri der belastes for meget.
    Man kan ikke måle om batteriet leverer hvad det er sat til, men man kan mærke på
    om det bliver varmt.
    Jeg havde eksempelvis batteriet på 5200 mah 4S med henholdsvis 45C og 70C, førstnævnte blev yderst varmt når det blev brugt i min 1/8 agama som har ca samme størrelse som en Revo.
    Kunne længere finde på købe batterier med så lav en rating.
    Mener ikke de der 35C på nogen måde er egnet til opgaven.

    Men kan din Traxxas hverken holde til køre på græs, sand eller asfalt? Tja?
    Ved ikke hvad jeg skal mene helt.
    Er ikke Traxxas fan selvom jeg har haft både Slash, Emax, Revo, Rustler.
    Har nu en 4x4 Rustler, den kører også varm på 3S som er max til den, her har jeg sat ekstra blæsere på. Holder altid øje med varmen på motor.


  • #20   18. maj 2019 Hummm, lidt mærkelig diskussion synes jeg.
    Batteriet kan måske blive varmt - men stikket sidder termisk langt fra batteriet.
    Og den varme der skal til at svejse et stik sammen kommer ikke fra batteriet. Så skulle batteriet smelte og brænde. Den kommer kun fra dårlig forbindelse i stikket.
    Jeg tror kort og godt ikke på at batterierne har noget som helst med sagen at gøre.

    Det lyder noget mystisk at alt hvad du rører ved brænder af.
    Det får mig jo til at tænke på en anden fællesnævner end batteriet - nemlig dig selv.
    En RC holder ikke til hvad som helst.
    Og så mangler jeg lidt info om de der stik.
    Er nylonen skadet smeltet?
    Har du loddet stikket af og skåret nylonen op. Er de 2 metalben så svejset sammen?
    Eller sidder de bare almindeligt godt fast sammen som stik somme tider gør - mine XT60 kan være rigtig svære at få fra hinanden hvis de har været lidt for varme under lodning og er blevet lidt skæve.


  • #21   19. maj 2019 Så læser du mit som fanden læser biblen, påstår ikke batterier er skyld i svejset stik.
    Konkluderer udelukkende at batterier er uegnede til opgaven.
    De bidrager dog også klart med varme, og det er primært gennem deres ledning.,
    Selvfølgeligt smeltet dette ikke stikket.


  • #22   20. maj 2019 Det er ikke metalbenene der er svejset sammen
    Stikkene er de originale TRX Stik.
    Det er mig selv og mine drenge på 9 og 13 år der kører med bilerne.
    Det er ikke nyt for drengene at køre RC og jeg selv har kørt meget for år tilbage og har aldrig haft disse problemer.
    Jeg kan ikke se hvad vi alle 3 skal gøre forkert, som giver disse problemer.
    Det er 4 nye traxxas biller.
    Alle batterierne er nye og er fra yellow RC.


  • #23   20. maj 2019 Jan.
    Jeg har fundet et batteri hos hobbyking - 9067000060-0 zippy compact 5000mah 2's 60 c.
    Tænker du at det ville være bedere ?


  • #24   21. maj 2019 OK, så lyder det godt nok mærkeligt.......

  • #25   21. maj 2019 Ja hvad kan man gøre forkert?
    Uanset hvordan eller hvorledes man kører skal man holde øje med temperaturen på motor, når man brænder sig på den er den alt alt for varm. Når en brushless motor har været på kogepunktet ja så er skaden sket. Prøv mærk på motor, esc. og batteri når i har kørt 5-10 minutter For afhjælpe varmen kan man: finde et mindre krævende underlag, køre mere roligt, geare bilen ned eller forsøge sig med ekstra blæser på motor.
    Det har altid været nødvendigt på det Traxxas jeg har ejet med en motor blæser.
    Et andet batteri afhjælper ikke bare dine varme problemer, det jeg skriver er bare at jeg personligt aldrig ville bruge et batteri med så svage specifikationer til den bil type.


  • #26   21. maj 2019 hvis der er maksimalt træk af power fra betteri over længere tid bliver alt varmt. som allerede foreslået tjek din temp på batteri ledninger motor og esc.
    traxxas foreskriver at når man køre med maks bateri power så skal den geares ned, om det stadig er såden ved jeg ikke, men det skader måske ikke hvis terræn er hårdt og der er meget power træk


  • #27   22. maj 2019 Der er ikke blæser på motoren, det må prøves.
    Der køres ikke med max træk på batterierne, da vi kun køre med 2x2 cell.
    Der køres på jord, kort græs, lidt i sand og grus.
    Hvad er max anbefalet temperatur på batterier og motor ?


  • #28   31. maj 2019 Nu har jeg fået de 2 motorsæt tilbage.
    Traxxas vil ikke tage dem på garantien, og sælger har fået sættene ned i en pris på 800kr pr sæt, med rabat fra Traxxas og sælger.
    Jeg venter på svar om hvorfor Traxxas ikke vil dække dem.


  • #29   31. maj 2019 Husk nu lige på! Det er Fjetnstyret .dk der har garanti forpligtelsen over for dig, IKKE Traxxas.
    Så om de afviser er sådan set fløjtende ligegyldigt for dig som forbruger.
    Bare kør på hvis de ikke er medgørlige.


  • #30   31. maj 2019 Det er egentlig også planen, syntes at det er underligt at der ingen begrundelse er for det.

  • #31   4. jun 2019 Så fik jeg svar fra forhandleren...



    The front bearing have seized and then there have been a lot of heat to melt the front cover, front motor mount and finally the rotor have taken damage.

    No warranty on bearings, the customer needs to buy a new motor and motor mounts, and keep the bearings in good condition.


    The ESC works good, and is now updated with the latest FW.




    Svaret ang. E-revoerne´s setup var også pga. for meget varme og derfra fejlstrøm/kortslutning som beskadigede ESCér.




  • #32   5. jun 2019 Hej
    Det er fjernstyret.dk der helt og holdent bærer garanti forpligtelsen over for dig.
    I Danmark er vi bedre stillet med garanti end i USA.
    Så lejerne er der også garanti på.
    Fjetnstyret.dk kan med andre ord ikke gemme sig bagved hvad Traxxas skriver.
    Så bed dem udbedre det, det har allerede taget lang tid.
    Ellers opret du en sag ved Forbrugerstyrelsen.

    Har ikke selv haft bøvl med den butik, men var det ikke på grund af retnings linjerne herinde kunne jeg hurtigt nævne et par andre butikker der skider kunder op af ryggen.

    Traxxas har i min verden aldrig kunne levere noget elektronik der duede.


  • #33   5. jun 2019 Hørt jan, kunne ikke sige det bedre selv.
    Den butik står sku for regningen, og en eller anden erstatnings ting, for al den tid du har skullet vente.


  • #34   5. jun 2019 Humm, det kommer jo an på hvorfor lejerne er kollapset.
    Hvis det skal dækkes af garantien så skal lejerne have været defekte ved leveringen af bilen, eller have haft en eller anden produktionsfejl som gjorde at de satte sig.

    Hvis man f.eks. har haft rengjort bilen med vand og blæst den tør med trykluft (som nogen gør) så kan man presse vand ind i lejerne som så ruster og sætter sig.

    HVIS det skyldes en produktionsdefekt i et leje, så kommer diskussionen om hvor meget der skal erstattes. Burde man som bruger have opdaget det, så der ikke kom følgeskader - altså man fortsætter med at køre med en bil der er defekt og foresager derved unødige følgeskader.

    Så bare at skrive at butikken skal betale er nok en noget forsimplet fremstilling af tingene. Garanti dækker hvis produktet er defekt ved leveringen - ikke hvis man selv ødelægger det efterfølgende.
    Jeg ved i sagens natur ikke hvad der er tilfældet her - gør blot opmærksom på at det ikke nødvendigvis er helt enkelt.


  • #35   5. jun 2019 Det er er ikke rigtigt, og måske skal vi egentligt kalde det reklamations ret i stedet for garanti. Går et leje så hurtigt og laver følgeskader, så må man formode at varen/bilen er leveret med denne defekt, i hvert fald inden for de første 6 måneder som der her er tale om.
    Uanset hvad den halve eller hele historie er, så er det rigtig dårlig stil at forsøge gemme sig bag ved hvad Traxxas mener! Den går altså ikke.


  • #36   5. jun 2019 Det er vel fair nok at henholde sig til producenten.
    De har tilsyneladende undersøgt sagen, og konkluderet at det skyldes dårlig vedligeholdelse af lejer.
    Hvis bilen så kun har kørt 2 gange så kan man måske med rette påpege at lejet har været defekt fra starten af.
    Men jeg påpeger bare at det er mere kompliceret end som så.
    Og ja, medmindre butikken har stillet en garanti, så er det jo reklamationsretten man skal påberåbe sig.


  • #37   5. jun 2019 Men det er vildt så god tolmodighed køber har i denne sag, jeg var godt nok gået til forhandleren og krævet det lavet, hvis han ikke vil det lige meget hvad jeg så end siger, så vil jeg oprette en sag.
    Havde ski ikke fundet mig i dette, hvis bilen er så ny.
    Har aldrig oplevet dette ved en motor, og har kørt med en del, og kender en del, og ikke alle holder dem lige godt, men der er aldrig i min omgangskreds sket noget lignende, og mange af bilerne er nogen der er købt brugt.
    Så stå kraftigt på din ret. ; ))


  • #38   5. jun 2019 Grunden til min tolmodighed er at jeg faktisk ikke helt vidste hvor jeg stod ang garanti når det er en rc bil.
    Ang vand, så har bilerne ikke kørt i vand.
    Det skal lige nævnes at jeg har fået motorerne til E revoerne tilbage, men de er ikke monteret endnu.
    Det er heller ikke biler der er blevet brugt så ofte , grundet en rygskade og arbejde, så vil ikke mene at de allerede skulle være slidte.
    Ang motor lejre, hvad gør i ang vedligehold ?
    For en del år siden kørte jeg revo V1 og hpi, dem rørte jeg aldrig ved hverken mortor eller esc på, og de blev brugt, og det var uden problemer.


  • #39   5. jun 2019 Mikael o
    Jeg gør heller ikke noget ved mine motore, og nogle af dem har da lang tid på bagen, det eneste jeg røre ved er esc når jeg skal kalibrere/stille dem.
    Jeg køre speed race, og godt over de 100.
    Og må indrømme at er der problemer med noget er det som regel et eller nogle dæk der springer og nogle batterier der bliver lidt varme.
    Bevares motorene bliver da varme, efter 20-30 min, så køre jeg en anden bil og lader den anden køle lidt ned, men har aldrig hørt om dit problem imens jeg har kørt batteri.
    Da det var nitro, kunne et stempel sætte sig, men der er vi jo slet ikke.
    Men en god ting er at have blæser på motoren, og self esc.
    Men syntes den forhandler er en ged, for at sige det pænt. smiley


  • #40   15. jun 2019 Så fik jeg endelig svar ang min motor på x maxxen.

    Ja, jeg har lidt frem/tilbage for at være helt sikker på det, samt har selv fået motoren retur i forgårs, så jeg selv kunne se/bekræfte det.



    I bund og grund er det en kombo af to ting.

    De fandt sand inde i motoren, som sammen med varme har ødelagt den. Sandet er kommet ind pga. lejet som er stået af.
    Imens lejet har stået af, har der i en periode været en lugt af plastik, og her har der været mulighed for at udskifte det, så sand og fugt ikke kunne komme ind.
    Lejet stod af, og så opstår balladen.

    Lejet er stået af pga. varme-udvikling.



    ESC´n virker fint, men motoren skal skiftes.



    De har dem pt. i rest, men de er tilbage i slutningen af måneden/start næste.

    https://fjernstyret.dk/traxxas-reservedele/trx3491-motor-velineon-1200xl-brushless-3491.html

    Jeg har ikke fået en anden pris på dem, da ”kreditten” blev brugt på E-revoerne, de er ikke helt så medgørlige når der kommer flere ting i træk.

    Så det er 1300 kr. for en ny motor.


  • #41   15. jun 2019 Butikken burde dække den under garanti!
    Havde ikke stillet mig tilfreds med den behandling.
    Når man sælger ting i Danmark skal ting kunne holde til at blive brugt.
    De gemmer sig bag deres leverandørs elendige garanti.
    Når der ingen service er, ingen garanti ja så kunne man jo ligeså godt spare 1000 vis af kronet og købe tingene hjem fra udlandet.


  • #42   15. jun 2019 1300 for en motor er det en 4bolt benzin motor. det lyder sindsygt dyrt

  • #43   17. jun 2019 Fik et nyt svar i dag.

    Hej Mikael



    Det kommer helt an på hvad er er sket om de ombytter – typisk er det 8/10 som bliver ombyttet, altså hvis der er den mindste tvivl.

    Ved fejlagtig brug (f.eks. pga. sammensmeltning efter varme eller mangel på vedligeholdelse) bytter de ikke, og det gælder ”hele verden”.



    Jeg betaler allerede halvdelen af fejlen på E-revoerne, så du kan kommme i gang igen, det er ikke sjovt her når prisen allerede var presset fra start (du fik en god rabat), og det hele så bliver ædt op i arbejdstimer, e-mails, reklamationer og forsendelser frem/tilbage til udlandet, men derfor står jeg stadig indenfor hvad jeg sælger og giver den kundeservice, som jeg selv ville håbe på (men ikke forvente) – og betaler derfor en halvdel.

    Men jeg vil ikke betale for X-Maxx´n, når det tydeligt skyldes hård behandling - din motor har fysisk mange slag og skader, og hver enkelt af dem bør lede til, at man gennemgår den og sikre, at alt er ok. Jeg bemærkede allerede dette inden den blev sendt ind.
    Ang. lugten, så mente jeg ikke at du burde have lugtet det, det ville blot have været endnu en indikator på, at den skulle til eftersyn / vedligeholdelse.



    Du kan se det som dårlig kundeservice, men når jeg som ”fagmand” og producenten selv bekræfter det, så er der desværre ikke noget at komme efter ift. reklamation eller garanti.



    profilbillede
  • #44   17. jun 2019

    profilbillede
  • #45   17. jun 2019

    profilbillede
Kommentér på:
TRX Stik kan ikke skilles af.

Annonce