{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Paul H
Paul H
Tilmeldt:
29. jun 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hvad skal der til for at jeg kan fjernstyre mit lille sø-maskine-projekt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Jeg har en halvstor sø som jeg gerne vil kunne trimme kanter etc. fra sø-siden. Vandplanter vikler sig ind i skruer, så planen er "hjuldamper princippet" med vandhjul i siderne som jeg individuelt kan styre (slipper dermed for et ror). Jeg har en lille 12 V fingerklipper, der mont. i den ene ende og "rive" der mont. i den anden. Udgangspunktet er pontoner og hjul fra maskinen på billedet. For at give en idé om størrelsen, så er pontonerne 1,6 meter lange. Max load er 100 kg. Fingerklipperen drives af et 12 V 100 AH marinebatteri og målet er at motorerne drives af samme batteri. Vandhjulene er ca. 0,5 meter i diameter og da jeg har brug for at kunne sejle meget langsomt, skal jeg finde 12 V motorer med meget høj gearing. Beklager den lange indledning - mit spørgsmål er: hvordan får jeg hele skidtet fjernstyret og findes der noget, hvor jeg samtidig har mulighed for at 3-4 on/off switches?

På forhånd tak smiley

Paul

PS. For ca. 40 år siden var min store hobby fjernstyrede hjemmelavede glasfiberbåde med benzinmotorer med selvstarter og bakgear (er der bakgear på markedet i dag?), så jeg er ikke helt blank på alt i RC-verdenen, men meget rusten + jeg forestiller mig der er sket en revolution inden for RC... smiley


Kommentarer på:  Hvad skal der til for at jeg kan fjernstyre mit lille sø-maskine-projekt?
Kommentér på:
Hvad skal der til for at jeg kan fjernstyre mit lille sø-maskine-projekt?

Annonce