{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suspect eXpert charger - erfaringer?
  • #1   16. dec 2020 Kender ikke præcist denne lader. Suspect er Morfars eget re-branding, så du kan måske finde samme lader med et andet navn. Jeg har den billige 3A Suspect lader og den er helt fint men meget simpel. Det er en god pris for en 10A lader, så jeg ville ikke være bange for at købe den.

  • #2   16. dec 2020 Jeg tænker også de er gode. Prisen er helt skarp og så kan den mere end min 15 år gamle ;o)

    Er mest bange for støjniveauet. Morfars svarede mig at når den lader en stor batteripakke på 4 amp og 5 celler, så vil blæseren kører for fuld drøn.

    Men tænker stadig den er meget fed?

    Gider ikke at have en blæserstation hvor man ik kan holde ud at sidde i rummet.

    -> Hvad tænker du så Claus?


  • #3   16. dec 2020 Tjah, mine ladere står i garagen så støj er ikke noget problem. Hvis jeg aflader et batteri så kan en lader godt støje lidt da den jo brænder al strømmen af internt. Men har ikke oplevet at en lader støjer under alm opladning. Men jeg kender heller ikke denne oplader, om ikke andet så er prisen så god at du vil kunne sælge laderen igen hvis du syntes den larmer for meget. Stopper Morfar med at sælge den eller sætter prisen op igen burde du kunne få de fleste penge igen hvis du sælger den.

  • #4   16. dec 2020 Godt ord igen Claus smiley

    Jeg tror jeg snupper den! Alt andet lige mere fix end min store PSU fra en PC plus diverse... Vil godt have en mere fix og avanceret løsning end mit ældre setup smiley

    Glædelig Jul og tak for hjælpen!


  • #5   16. dec 2020 Selv tak, skriv lidt om hvordan laderen er når du får den prøvet

  • #6   22. dec 2020 Har haft den startet og synes den virker god - en rigtig test kommer senere, vil bare sikre mig den duede

    Meget lille og fix sag - smart er den! Fede indstillingsmuligheder, som jeg har savnet!


  • #7   15. jan 2021 # Claus J

    Laderen er faktisk ret fornuftig, med prisen taget i betragtning!

    Godt:
    Displayet fungerer godt
    Størrelse med indbygget PSU
    Kan lade ALLE typer
    USB udgang med 2,1 Amp.
    Graf over opladningscyklisen med Volt og Ampære linjer i hver sin farve
    Nem Celle monitor, plug in og se direkte fra skærmen.

    Info:
    Balanceren gør ikke alle celler ved storage mode 100% ens, de kan godt varierer med 0,05 volt når den er færdig ifølge displayet. Det kan godt ske, det er LiPo'ets "slid" der er skyld i dette også...

    Tester jeg på extern balancer jeg har, er det ca. 0,03 volt til forskel. Så absolut småting.

    Når cellerne er fuldt opladt på 4,20 volt, passer de 100%

    Afladning sker med 0,8 amp. ca. kan ikke være højere, selvom det indstilles på et 3S batteri.

    Jeg savner en Cyclus mode for LiPo ladeprogrammet. Så man kan give dem en tur uden at skulle Discharge, Charge, Storage manuelt.


    Mindre godt:
    Den støjer ret højlydt, som vist er ret normalt for disse computer ladere. Har haft andre, hvor blæseren har været højere og disse er returneret grundet denne gene.
    Jeg finder nok ikke andre ladere, som ikke kan larme, men jeg savner at kunne sidde på kontoret og lade den oplade uden at være generet af blæser støj.

    For 399 kr er laderen et GODT KØB, helt afgjort!
    Kompakt, enkel og stærk pris.

    Mvh Kjøller


  • #8   15. jan 2021 Super fedt at du vender tilbage med dine erfaringer. Tre af mine ladere kan cykle NiMH batterier, men de to kan ikke med Lipo. Den sidste tror jeg kan men er ikke helt sikker.

    Der er nogle af de små skærme man kan få til at checke batteri status som kan aflade batterier, jeg tvivler på at de har en blæser. Men om de aflader så langsomt at det ikke duer i praksis ved jeg ikke.


  • #9   18. jan 2021 Det var jo en aftale Claus smiley

    Jeg tror også at det kun gælder NIMH og NICD at kunne cykle ladningen. Men LiPo programmet burde også have en funktion, så man lige kan få tørret støvet af cellerne indeni smiley

    Jeg har en lille extern balacner og discharger, det tager meget lang tid at aflade på dem... men godt til at få volten til at stå 100% ens smiley

    Hvilken lader har du som kan cykle lipo?


Kommentér på:
Suspect eXpert charger - erfaringer?

Annonce