{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

Jan R
Jan R
Tilmeldt:
18. dec 2022
Følgere: 11 Emner: 6 Svar: 11

Servoproblem {{forumTopicSubject}}

Jeg har en RC-båd, hvor jeg er i gang med at installere et Flysky anlæg, så min fjernbetjening kan styre flere modeller. Det er jo ikke til at kunne mange fjernbetjeninger udenad??. Hidtil har anlægget fungeret fint i en anden model med en anden servo. Men nu er problemet, at ”Trottle” fungerer fint, men at ”steering” aktiverer rorservoen hele tiden, både i neutral stilling og under bevægelse af roret, mod styrbord og bagbord. Det er tydeligt at høre, og man kan se, at servoarmen bevæger sig ubetydeligt frem og tilbage, ca. ½ mm. Så servoen får konstant signaler. Jeg har fjernet alle ledninger i nærheden af recieveren og servoen, og "binded" igen uden resultat. Først når jeg prøvede at ændre servofrekvensen fra standardindstillingen (250 hz) til position "digital sensor" forsvandt fejlen.
Så, er der nogen i dette forum, der kan forklare sammenhængen ved indstillingen?"??


Kommentarer på:  Servoproblem
  • #1   3. mar 2023 Jeg har prøvet at rode lidt rundt efter en forklaring men der findes ikke meget info omkring det.
    Jeg fandt dog denne tråd på HeliFreaks debatforum.

    https://www.helifreak.com/showthread.php?t=577724

    Det jeg kan læse mig frem til er at jo højere Hz jo mere stabilitet giver det. Men der er også en grænse for hvor mange Hz man bør sende ind i sin servo, Det maksimale anbefalet er 270Hz så der er du jo inden for.

    Du kan lige selv læse tråden igennem på HeliFreak forumsiden. Det kan være du får mere ud af det en jeg har skrevet her.

    Håber du kan bruge det til noget trods alt.


  • Jan R
    Jan R Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 11 Emner: 6 Svar: 11
    #2   3. mar 2023 Jeg takker mange gange for forklaringen. Så ved jeg i hvert fald, hvad det drejer sig om.

  • #3   3. mar 2023 Glad for jeg kunne hjælpe lidt.

    Dog skal du huske på at stabiliteten ikke har noget med centrering/nulstilling at gøre det er deadband width som styre den proces.
    Jeg ved ikke om jeg lige forvirrede dig mere end hjalp lige der.

    Men håber det giver mening.


  • #4   22. apr 2023 nervøse og sitrene servoer er ofte fejl i selve servoen, check den evt. på en anden kanal, eller på et andet rc-anlæg eller på en servotester, har nogle gange reddet dem med kontaktspray i potmeter.

Kommentér på:
Servoproblem

Annonce