{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sensored bl motor med esc uden Sensore
  • #1   7. feb 2010 Nej det kan man ikke.
    Sensored vil sige at der ud over de 3 "normale ledninger" som driver motoren, også er et bundt kontrol ledninger mellem ESC og motor.
    Disse ledninger går til sensorer som måler rotor position, temperator m.v. i motoren.
    Et sensored system ved altid hvor rotoren er, mens et sensor-less skal dreje rotoren hen i en given position før den ved hvor rotoren er.




  • #2   7. feb 2010 Med nogle motorer ja
    Men der er vidst nogle sensor-motorer der ikke ikke køre godt uden sensor.
    Så umiddelbart er svaret ja, det kan du godt.


  • #3   7. feb 2010 Mupersule, du har tilsyneladende ikke prøvet.

    Jeg ejer en sensor motor fra novak, hvor sensorledningen er klippet af, og den har jeg kørt med min tekin R1 pro uden sensor.


  • #4   7. feb 2010 Nej det har jeg ikke prøvet, men nu hvor du skriver det, så giver det jo god mening. For en sensorless ESC drejer jo rotoren så den ved hvor den er. Og så er den selvfølgelig ligeglad med hvad det er for en motor.

    Min fejl - jeg undskylder.

    Men man kan nok ikke bruge en sensored ESC med en sensorless motor.


  • #5   7. feb 2010 Faktisk kan de fleste sensor esc'er bruges både med og ude sensor.
    Men tror LRP's sensor esc kun virker med sensor.

    Man har efter sigende bedre kontrol og mere smooth acceleration med sensor, men så længe det er til bashing gør det ikke den store forskel.

    Men generelt så kan man regne med at alle motorer kan køre sensorløs selvom de er med sensor, men ikke alle esc'er det skal nok være angivet hvis de begge dele.


  • #6   8. feb 2010 Man ka sagtens køre sensor motor uden at ha sensor tilslutet esc, den vil bare gerne hakke i starten,
    Brian


Kommentér på:
Sensored bl motor med esc uden Sensore

Annonce