{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder søger hjælp.
  • #1   30. jun 2015 Som nybegynder skal du vide at du skal holde dig langt væk fra morfars.dk.
    Angånde bil kan jeg ikke så godt hjælpe dig da jeg køre offroad og det ser ud til at du vil have noget onroad/rally, hvilket jeg ikke har så meget forstand på.


  • #2   30. jun 2015 Mads P: jeg synes at det er meget forkert at fraråde en forhandler uden begrundelse.....

    Dan P: skriv lidt mere om dine forventninger og behov og selvfølgelig budget.

    Mvh. Christian


  • #3   30. jun 2015 Jeg har selv en off Road bil fra morfars.
    Den holder ikke til så meget, hvis man gerne vil Bashe lidt. Men med lidt mere omtanke end mig, kam det være en anden godt kan få den til ar holde længere. Se evt mit galleri Stealth.

    Jeg ved ikke med on-Road biler. Jeg tror umildbart at en bil fra morfar eller feks Holte-hobby i den kategori er nogenlunde det samme. Jeg ved ikke om bilerne får "tæv" på samme måde som en Off-Road bil gør.

    Jeg tror med lidt søgen på nettet, kan du sikkert finde et par biler der kunne matche. Og så er der vel egentlig bare at sammenligne.
    Jeg tror du får "billiger" biler hos morfar end andre steder, men husk at kvaliteten oftes følger pris. Igen det er op til dig havd du skal bruge den til?

    Personligt ville jeg finde en bil på nettet, og købe den derfra, og så husk lige at finde ud af hvor nemt det er at få reservedele/opgraderingsdele til den, da du sikkert får brug for det.


  • #4   30. jun 2015 Sniperen er ikke den dårligeste starter bil, da den passer mange dele med tamyia, så der er reserve og upgrade muligheder. Ville nok selv have købt en tamiya, evt en brugt.

  • Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #7   30. jun 2015 Har 2 biler fra morfars en pathfinder og en lille blå bil der kunne køre 50kmt i 5min og ingen hjælp hos morfars andet end køb noget dyre pathfinder har vi meget glæde af men hvor handler i dele

  • #8   30. jun 2015 Christian S: Gider ikke at skulle skrive en hel stil om morfars. Bare søg i andre forum emner her i RCG så kan du se.

  • #9   30. jun 2015 Jeg kan godt forstå, folk er imod morfars.dk. De har lidt for travlt med at sælge sælge sælge og ikke så travlt med at gå op i kundernes behov og yde service.

    Når det så er sagt. Hvis man ved, hvad man går ind til, så er det en glimrende forretning.

    Jeg har set meget værre ting fra sådan én som RC Kongen. Han har brugt det her forum lidt for åndsvagt til reklame for sig selv, og han anbefaler ofte batterier, der ikke passer og lignende ting.

    Men kort sagt, hvis man bare passer på og sørger for selv at sætte sig ind i tingene, så kan man trygt handle hos morfars (eller RC "Kongen")


  • #11   30. jun 2015 Nu har morfars en del forretninger.
    Måske i skulle skrive hvilken en der har givet jer dårlig behandling.
    Og ikke mindst hvilken anden forretning Dan skal handle hos istedet for.


  • #12   30. jun 2015 Morfars Odense (den eneste jeg har været fysisk i) har snakket nedladende til mig og min papfar som om vi var begyndere, selvom vi sagde at vi er erfaren og køre seriøst/semi seriøst på bane. De snakker MEGET dårligt om konkurrenterne

    Morfars Herlev snakker "guld om en hundelort" i deres reklamevideoer

    Du kan gå ind i hvilken som helst anden rc shop, og du vil få en bedre service.


  • Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #13   30. jun 2015 Ja hvor skal man handle

  • #14   30. jun 2015 Lige meget om det er en radio forretning eller en slagter vil de altid varmt anbefale deres egne produkter og nogen gange nedgør andres.

    Mit råd:
    1) find ud af hvad dit budget er.
    2) on/off road.
    3) klub/ikke klub
    4) ikke klub.. bilens minimum størrelse.
    5) når det er på plads så spørg til råds herinde om hvad du skal købe.
    6) når bilen er valgt så find den forretning/net butik der sælger den.
    7) husk at mange køreklar biler(RTR) kommer med kun et lille batteri (kort køretid). Så kraftigere batteri (flere mA) vil hurtigt være på ønskelisten.
    8) en bedre batteri lader giver kortere lade tid og sikre dine batterier sundere opladning.


  • #16   1. jul 2015 Mange tak for svar alle sammen! For at uddybe, vil jeg besvare den fine liste Christian sendte.
    1) find ud af hvad dit budget er.
    Tænker 2000 maksimalt, med opgradering fra standard batteri.
    2) on/off road.
    Ærlig talt så er jeg åben for begge dele, synes dog det ville være en skam at skulle køre hele vejen til aalborg for at lufte RC'en.(onroad må vel kun køre på plan bane?)

    3) klub/ikke klub
    Gerne i klub smiley

    4) ikke klub.. bilens minimum størrelse.
    Hvad menes der her?

    5) når det er på plads så spørg til råds herinde om hvad du skal købe.
    smiley

    I må meget gerne komme med evt. Links til andre sider end morfars, da det er den eneste jeg har kendskab til smiley


  • #17   1. jul 2015 1) 2000kr, så vil jeg anbefale brugt.
    2) hvis du ønsker en bil der kan begge dele så er det en buggy du skal have.
    3) klub, tag ud i den klub du vil køre i og spørg til råds der.
    4) min størrelse, hvis du vil køre off road så skal bilen have en min størrelse hvis du feks skal køre i græs eller i skoven osv.
    Jeg vil anbefale min 1/10 og gerne en monster truck eller truggy.


  • Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #19   1. jul 2015 Jeg giver kt totalt ret det er også min erfaring og syntes også du skal købe 1/10 vi køre med taxxas Slash den holder virkelig godt og stealth ved ikke hvordan den holder endnu og så ansmann truck den holder også men kan ikke få dele til den mere så det er rigtigt vigtigt at sørge for at man kan få dele og så har vi en 1/12 pathfinder den er vi rigtig glade for den er billig køre 40 kmt man kan få dele MEN ingen opgradering så det man køber er det man får

  • #20   1. jul 2015 Det kan være jeg skal kigge rundt efter en traxxas så, og se om det er til at finde smiley

  • #21   1. jul 2015 HPI kan også anbefales.

    Jeg synes også du skal kigge efter en lidt mere terræn gående bil, da de kan begge dele.

    Jeg har en HPI firestorm, fed bil synes jeg


  • Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #22   1. jul 2015 Der er en der sælger en Slash til 2000kr på Fyn

  • #23   2. jul 2015 Der er bare lidt langt fra nordjylland til fyn smiley
    Overvejer kraftigt onroad, og så at tage til aalborg rc smiley


  • #24   2. jul 2015 Tag ud i klubben og kig på hvad de har, samt tage en snak med folk deroppe. De kan hjælpe og vejlede dig til den mest optimale løsning for dig.

    Det vil du til hver en tid få mere ud af, end at søge hjælp her på galleriet...

    Håber du kommer godt igang smiley


  • #25   2. jul 2015 Gold har ret.

  • #26   2. jul 2015 Ville lidt ønske jeg havde taget forbi en klub, startede med at købe et par biler, uden at vide hvad jeg ville. Så har lavet en del byttehandler og upgrades, for at få det jeg egentligt kan bruge.

  • Patrick R
    Patrick R Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #29   4. jul 2015 køb en bil til over 2.000 kr. inden på morfars.dk hvis du vil ha en ordentlig bil der inde.
    kig også på andre hjemmesider.

    smiley


  • #30   4. jul 2015 Hvis du vil køre på bane, i klub, så glem de hobby biler der bliver forslået. Køb brugt pro bil eller ny semi pro. Synes dog budgettet er lidt lavt...

    Ålborg RC er en rigtig fin klub, hvor du får meget køretid for kontingentet. 2 gange om ugen året rundt, og mulighed for både on- og offroad. Meget flinke folk og god stemning!


  • #31   4. jul 2015 Prøv at kikke på lindinger.at de har mange spændende ting men ligger i tyskland men har en rigtig god service via mail og telefon og de kan både engelsk og tysk
    Held og lykke


  • #32   6. jul 2015 Jeg er selv nybegynder, og valgte at lede efter nogle gode handler på forummet her, fremfor købe nyt. Jeg endte med en hel del stealth biler, og et par TT-01´ere, et køb jeg har været rigitg glad for. Jeg syntes selv jeg fandt nogle virkelig gode handler her på siden, men står man som nybegynder uden dele, tror jeg det generelt er klogt at købe brugt. Du får tit flere reservedele med som er dyre fra ny, og finder man gode sælgere, har de også et godt råd eller to.

    Mine erfaringer med morfars i Odense, har iøvrigt ikke været så dårlige som de flestes her. Det er en god ide at finde en manual online og have et part nummer på det du går efter, man har men det har de været super hjælpsomme, og også solgt mig en stump fra værktøjskassen, de måske ikke lige havde hjemme.

    Sniperen du spørger til kender jeg ikke meget til, men den er jo ret nem at få dele til, da du både har morfars og TT-01 dele du kan bruge. Alle kinesiske RC biler vil få mange tæsk på RC forummer er min erfaring. Mere end de måske fortjener hvis man tager prisen i betragtning. Væn dig til rådet "bare køb noget der koster 1500 mere end dit budget" smiley


  • #33   6. jul 2015 Det er forkert på så mange måder Per.

    Vi har alle vores forskellige behov, men vil man køre på bane/klub, så kan du godt pakke din sniper, tt01, og stealth langt langt væk. Forskellen i kvalitet er indiskutabel, og de fleste folk prøver som end bare at spare nye folk for en del "dumme" lærepenge, og snakker af egen erfaring.


  • #35   6. jul 2015 "Det er forkert på så mange måder Per.

    Vi har alle vores forskellige behov, men vil man køre på bane/klub, så kan du godt pakke din sniper, tt01, og stealth langt langt væk. Forskellen i kvalitet er indiskutabel, og de fleste folk prøver som end bare at spare nye folk for en del "dumme" lærepenge, og snakker af egen erfaring."

    Ja det er forkert på så mange måder hvis du vil være champen henne i klubben, det er derimod ikke forkert, hvis du er ligeglad med om du vinder løb, men bare vil have det sjovt med nogen RC biler.... jeg er det levende bevis, jeg har det sjovt med mine. Jeg vil godt vædde med for hver nybegynder du kan finde, der har fortrudt han købte for billigt, kan jeg finde to der købte for dyrt og mistede interessen smiley ... det er et spørgsmål om hvad du leder efter


  • #36   6. jul 2015 Jeg købte for "billigt" i første omgang, (Stealth, ekstra reservedele/opgraderinger for ca 1900.-, oven i bilens pris på 1499)
    Er mega glad for min MT4 G3 til 3200kr, og der har ikke været noget alvorligt med den endnu, kun lidt Loctite her og der).
    Så i det lange løb, billig bil bliver dyrer end en dyr bil.
    Og det er en sand historie.


  • #37   6. jul 2015 Jeg giver jer ret i hvis jeg skulle købe nyt, så ville jeg også købe en kvalitetsbil. Det jeg siger er bare en brugt stealth, sniper, TT-01 kan være en super billig måde at snuse til hobbyen. Og igen er det også et spørgsmål om hvad man ender med at fatte interesse for, jeg er endt med at syntes det er sjovere at skrue, så er kineser bilen fint for der ryger altså en billig stump i ny og næ, derudover er jeg ved at lære at airbrushe og der er et TT-01 karosse præcis lige så godt som bilen til 7000

  • #38   6. jul 2015 Per N
    Det kan du have ret i,
    Jeg har skruet rigtig meget på min stealth, og syntes stadig det er sjovt.
    Man siger jo også, at man bruger mindst lige så meget tid på at skrue, som at kører. (Hvis ikke dobbelt så lang tid på at skrue)
    Så, hvis man har mod på at skrue på biler, man kan have på spisebordet, (med en kold six-pack tæt på) så siger jeg bare GO FOR IT !!!


  • #39   6. jul 2015 Per du bliver jo nød til at se bort fra dine egne præferencer, og tage de ønsker i betragtning som trådstarter har.

    At du kan lige at skrue i billig Kina lort er sagen uvedkommende her.

    Vi har alle vore egne ønsker, men vil du i klub, så gør det rigtig fra start af, også kan man altså komme rigtig langt for 2500 hvis man "bare" vil snuse til den del af hobbyen...


  • #40   6. jul 2015 Stealth er heldigvis også en god bil at skrue i smiley

    Den eneste anbefaling jeg vil komme med, er at man skal finde noget, man synes ser godt/sjovt/fedt ud. Så kan man altid google sig frem til kvaliteten bagefter.

    Så start med at lede på youtube smiley

    Og så slap dog af Gold-Edition "At du kan lige at skrue i billig Kina lort er sagen uvedkommende her," er sgu en gang respektøst vrøvl at fyre af.


  • #41   6. jul 2015 @gold edition
    Ser du bort fra din egne præferencer, når du starter med at overkskride hans max budget med 500? syntes heller ikke jeg hører ham skrive han vil have den hurtigste/bedste bil i klubben, du kan godt komme ind med en billig bil smiley


  • #42   6. jul 2015 Forskellen ligger jo i det bedre kvalitet du får for pengene... smiley

  • #43   6. jul 2015 @gold edition
    Jeg kan også sagtens forstå dit argument, finder du ud af det er super sjovt at køre løb på bane, så er din billige kineser bil hurtig uinteressant, så vidt jeg forstår på dem der kan lide det. Men syntes ikke de ser ud til at falde så frygteligt i pris, hvis du køber brugt fra starten.


  • #44   6. jul 2015 Jeg vil give gold edition ret. Der er rigtig mange som får købt for billigt og står tilbage med noget de har brugt mange penge på at opgradere, for at finde ud af at man ikke kan sælge det igen og at det stadig ikke dur på banen, i forhold til en brugt "Pro bil"

    Købte selv en brugt schumacher mi4 som kørte fantastisk og med lidt billige komponenter fra hobbyking er man hurtigt igang med en billig fin bil som rent faktisk også kan køre lige ud når man vil have den til det.

    Mærket kan være ligemeget men køb noget af det som der bliver kørt løb med. Serpent , xray, schumacher , vbc, tamiya 416 417 Etc eller lignende.

    Tidligere i tråden er der skrevet at hvis du vil køre på bane så opsøg en klub i nærheden af hvor du bor og snak med nogen der har bane erfaring ! Det er LANGT det klogeste


  • #45   6. jul 2015 Som jeg ser det har alle ret.. Problemet er at det ikke er tydeligt om trådstarter vil have en legetøjsbil der er sjov hjemme på gaden, en konkurrencebil i den bedre ende - eller en mellemting.

    Skal du have noget til lidt hjemlig hygge.. så er de billige biler (TT, Sniper, Hbx, osv) egentlig ok til prisen. Det er ikke gode rc-biler, men de kan være med til at give en idé om hvad rc-hobby'en er for noget.. Om det er noget man vil investere mere tid/energi i..

    Hvis du i forvejen ved du er bidt af dillen- så kan du lige som der nævnes købe en brugt pro-bil. Det er ligegyldigt om det er F1, Buggy, Truggy, Touring-Car eller noget andet.. En hvilken som helst pro-bil med et par år på bagen er et SERIØST sted at starte hvis du har ambitioner om at gøre dig på en bane.

    En mellemting virker næsten kun hvis du er til off-road. Jeg kan ikke forestille mig en pro-level onroader jeg uden et blødende hjerte kunne tæve rundt hjemme på gaden. Her er buggy/truggy glimrende valg


  • #46   6. jul 2015 .. og har du netop ambitioner om banekørsel.. så ud i en klub!!! for 20. gang smiley

  • #47   7. jul 2015 lurede meget på galleri i starten, hvilke biler der var populære, og hvilke opgraderinger folk lavede på dem smiley

Kommentér på:
Nybegynder søger hjælp.

Annonce