{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Hjælp til nybegynder {{forumTopicSubject}}

hey jeg kunne vildt godt tænke mig og prøve og ha en nitro bil jeg har ike noget forstand på RCbiler som sådan.
men jeg ved hva jeg vil ha.
det jeg søger er
1. en nitro
2. en off road'er
3. 4x4 / 4wd
billig i dele samt indkøb
4. nem og få dele til
5. skal kunne holde til noget

hva vil i forslå som en god off road'er
jeg har kigget lidt på traxx modellerne er de gode ?

På forhånd tak.
Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til nybegynder
  • #1   23. jan 2010 HPI savage er efterhånden en klassiker der for længst har bevist at den er holdbar. Dele var lidt et problem for nogle år tilbage, men hvad jeg har hørt er det ikke tilfældet længere. de starter fra 289 pund.
    Har selv haft 2 stk savage x, var vildt glad for begge to, men larmen blev for meget til sidst, og gad ik justere længere.

    Ydermere er det en god idé at snuppe nitro bogen eller lignende litteratur med hvis du ik har erfaringer med nitro.


  • #2   23. jan 2010 hvis du ikke ved så meget om rc og nitro så hold dig fra det. find evt noget på batterier eller noget billgt benzin drevet noget... men hvis det er til vild off road og hop så skal du nok ikke tage benzin...

  • #3   23. jan 2010 Michael - hvorfor holde sig væk fra det bare fordi man er ny??
    så er der jo ingen der kører det længere.

    Det er rent og skært et spørgsmål om research, intet andet


  • #4   23. jan 2010 altså jeg har haft en off road på el engang for mnage år siden og det da sjovt nok men sys bare ike de holder ret længe desuden var den ikke så stor og kunne ike køre over alt. det vil jeg gerne prøve denne gang. en der bare kan køre over alt når det passer mig. hvad er det der gør at i siger jeg skal holde mig fra nitro.? og hva er den store forskel å nitro og benzin.

  • #5   23. jan 2010 Daniel - det michael snakker om er justering af motoren, det volder nogle mennesker problemer. og i langt de fleste tilfælde er det fordi de ikke har sat sig ordentligt ind i det.
    Det er derfor jeg anbefaler at købe f.eks nitro bogen, således at du kan få en god start på nitro verdenen.
    Benzin bilerne skal ikke justeres så meget som nitro.

    Jeg siger på ingen måder du skal holde dig fra det. Har man tiden og lysten er nitro RC rigtigt sjovt (medmindre man som mig hør høre skade hehe)


  • #6   23. jan 2010 Hej Daniel

    jeg ville anbefale dig at du Evt. tager ned i en rc klub hvor du kan få god rådgivning og få hjælp til din bil, så vil du få meget mere glæde af din "første" nitro bil.

    så skal du også gøre op med dig selv om om du vil køre for sjovt eller om du vil køre løb og den slags.

    Mvh Tim


  • #7   23. jan 2010 smiley for det første så har jeg været igang med automekaniker samt elektrikker uddennelse og jeg har skruget mine fingre rigtig på desuden laver jeg meget bil anlæg og spdan nogle ting så det der med og skal bruge tid og lidt på og få de ti og køre er ikke noget problem. men vil en benzin være et bedre valg.?
    Jeg havde tænkt mig bare og køre for sjov gider ikke køre ræs da jeg ikke kender nogen der gør det..

    nogen der evt kna komme med link til lidt forskelligt.?


  • #8   23. jan 2010 hold dig til el eller gå over til Fg har selv haft nitro er skam pisse sjovt men det er sateme noget lort og holder ikke til ret meget hvis der er træk start på så springer snoren med garanto og er der rotor start på jamen så ryger drevet med garanti der ud over skal du have gløde starter til og kunen starte den og hvergang du har fat i den skal den justeres ind ellers rykker du motoren i den og det samme når du køre tør nyt nitro på også igang med og juster ind igen sådan er det hvergang også skal den have afterrun olie hvergang den har været ude og køre ogder må ikke være nitro på da det samler vand til sig også ruster motoren indvendigt men self når de køre så køre de osse pisse godt og de er hjernedøde hurtige både på toppen og i optræk

    men en El bil kan blive lige så hurtig hvis ikke vildere f.eks en Revo eller en E-maxx ellers noget i den dur elelrs gå op i en Fg det køre bare lige noget strøm på og noget benzin og du trækker i snoren også kør du bare og de kan osse blive vilde med et bette tun sæt ligesom en knallert dog er de en smule dyre end nitro bilerne men de er til gengæld 10 gane sjovere


  • #9   23. jan 2010 om det skal være benzin eller nitro må du selv ud og undersøge. Start på youtube, og se om du hælder mere til det ene eller det andet herefter.
    Har du mulighed for det, så hop ned til en klub og se dem køre.

    Benz er generelt noget større, tungere og dyrere i anskaffelse. men billigere i brændstof. Delene ved jeg ik hvad koster.
    Nitro starter langt billigere i anskaffelse, men er dyrere i brændstof.

    HPI savage er mit bud som en god begynder nitro der vælter hen over "alt"
    (link fjernet)
    http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=Category&CategoryID=991010&ManufacturerID=18


  • #10   23. jan 2010 Hej Igen

    hvis du søger noget buggy 1/8 nitro

    http://rc-race.dk/?p=productMore&iProduct=2

    til denne bil er reservedelene også rimelig billige, han har dog ikke fået siden helt op at kører endnu. men han kan skaffe det meste.:-)

    Mvh Tim


  • #12   24. jan 2010 ves du skulle går hen til el, kan jeg godt anbefale savage flux den er fuldstændig magen til nitro savagen barge på el. og det er noget der rygger. du får: ekstrem fart (mamba monster) og du for den med holbarheden og den kan køre over alt!! den er vildere end nogle af nitro savagerne.

  • #13   24. jan 2010 ingen grund til at holde sig fra nitro, kræver bare du læser og forstår 2 sider om indstilling, og husker vedligeholdelse afer run og filter olie, revo 3.3 er vild født med bak gear og ezstart, bare hold dig væk fra biler med træk start, eller anskaf en roto start, snoretræk er fesent

  • #14   24. jan 2010 Ej, det med snoretræk ikke dur er noget f.., det er fordi folk/børn tror deres lille motor har en snor, der er lige så lang som på deres farfars Texas 5HP fræser, hvis man holder sig til korte ryk (25-30cm) holder det fint,.....
    Rotostart er også fint, dog kan man godt blive træt af det når den går ud og man ikke lige gider rende rundt med selve starteren (oftest tung) + glødestarter, traxxas (all in one)starter har det hele indbygget, så den er oki smart.......
    Hva ang indstillingerne, så skal man ha den justeret rigtigt ind, efter sit brændstof, det er her nogle af fejlene sker, 25% er forskellig fra mærke til mærke, gløderøret spiller også ind, så når bilen er justeret rigtigt og man bruger det samme brænstof/gløderør når det skal skiftes plejer man ikke og løbe ind i de helt store problemer....og hvis man lige ofre det sidste på en glødestarter med volt/amp meter slipper man også for ærgelser over man sørme ikke havde mere strøm på sin glødestarter, og det var derfor bilen ikke ville starte (alm, rotostart/snorestart)

    /Mikael


  • #15   24. jan 2010 Giver nu Lars S ret mht. trækstart det er og bliver noglet bøvl!

    Køb en Traxxas bil de de fleste har EZ-Start og de kan holde til noget.


  • #16   24. jan 2010 du kan købe min revo 3.3 rtr ?

  • #17   24. jan 2010 den ser sku fed ud. hvilken pris ligger vi i her så.? for penge e ikke dem jeg har flest af lige nu. jeg har noget bil anlæg jeg kan bytte med og evt en center højtaler til hjemme bioen. samt en LG dvd optager..

  • #18   24. jan 2010 Christian M er tydeligvis en af dem som ikke har undersøgt tingene inden han er startet og er havnet i alle de trælse ting.

    det første du gør er at købe en starterboks til din nitrobil.
    så tager du ud i en klub og får hjælp til at få den justeret ind, Husk at du skal også bruge en tempgun da den med at justerer den efter hvad man har justeret knallerter og biler ind efter ikke holder på en nitro, den bliver simpelthen for varm når man syntes den lyder rigtigt. ca. 110-130 grader skal motoren ligge på ved fuld belastning.

    og justerer du den ind en gang, så er det kun HNS skruen du skal indstille på, LNS skal faktisk kun bruges efter tilkørsel af motoren.
    Og hvis du vil undgå at justerer alt for meget, så vælg sommerperioden og kør der, jeg kører i en klub og om sommeren, jeg justerer maks 1-2 gange i løbet af en dag, du skal huske at når man bruger sådan en bil til gaderæs, så er der stor forskel på temp om den kører i græs, eller på asfalt, så juster motoren ind efter hårdeste belastning over 5 min. så vil du ramme et sikkert område. tag temp efter 2,5 min da den godt kan stige når tanken er ved at være tom. min onroad starter ud på 85-90 grader, og stiger så efter 5-7 omgange til 120-130 grader og ligger så der indtil der ikke er meget i tanken, så stiger den til 140-145 grader inden den går ud hvis du ikke når ind at tanke igen smiley

    Men hvis du justerer den ind til 110 grader ligger du sikkert på temp siden. (under fuld belastning)jo højere temp, jo mere power.

    vi prøvede på banen at smide 25% jets på en 1/10 nitro og så bare køre den varm, 190-230 grader. Den var mega hurtig, men ret hurtigt gik den ikke så godt i tomgang. (men den var også slidt inden vi gik i gang)


  • #19   24. jan 2010 evt køb en traxxas nitro sport - nem nitro bil at gå til - det var min første i hvert fald .. og som Tass siger er Nitro bogen en god ide, der står meget godt information - ikke et MUST men en rigtig god ide.

    Motoren på Nitro sport er rimelig nem og ikke så vanskelig at justere idet den ikke er så stor og voldsom - og er ret overbærende overfor brugeren.

    Ellers er der massere af guides på netop dette forum om indstilling og justering af motor -

    Held og lykke - og velkommen til RC verdenen


  • #20   24. feb 2010 Lige et link der er værd at kigge på nitromekanikeren.dk her står en masse gode guldkorn om hvordan han indstiller nitro motor.

    MEN som han selv skriver er det HANS måde at gøre det på OG det er altid en god ide at følge fabrikkens guide hvis der er en ordentlig en!


Kommentér på:
Hjælp til nybegynder

Annonce