{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Tonny H
Tonny H
Tilmeldt:
3. jul 2015
Emner: 2 Svar: 7

Esc og el motor!? El-fly {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley
Jeg har købt et Electrifly g44 vandflyver, som jeg er ved at lime sammen.
Og skaffe de rigtige dele, så den kan flyve en skønne dag!

Men jeg fik nogle dele med fra dba sælgeren. Bla 2 x skywing 60A esc w/BEC. Og 4 ubrugbare servoer som ikke passer i flyet! Og 5 kanals turnigy sender og modtager!

Men har 1 rigtig godt spørgsmål!
Kan en 60A esc, gå til en 25A motor?? Eller rister den bare motoren med alt for meget strøm!?

Ifølge manualen, skal jeg have 2x Silver series ESC på 25A. Og 2x Rimfire 400 motor på 25A. ( Ikke 2x skywing 60A) smiley

Dette fly er mit første "almost ready to fly" projekt!
Så jeg aner ingenting om noget som helst! Det er ikke let, men giver ikke op, endnu smiley

Jeg glæder mig til at samle flyet færdig og vise jer mit skønne Grumman g44 widgeon seaplane!

På forhånd tak!
Mvh Tonny Henriksen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Esc og el motor!? El-fly
  • #1   11. jul 2015 En 60A ESC betyder bare at den kan klare max 60A kontinuert ikke hvad den levere til motoren, så der er ikke noget galt ved at bruge en 60A ESC.

    Nu skriver du at de er med BEC, hvis du bruger 2 af dem skal du lige huske at fjerne den røde ledning fra modtager stikket på den en af dem.


  • Tonny H
    Tonny H Tilmeldt:
    jul 2015

    Emner: 2 Svar: 7
    #2   11. jul 2015 Ok, super. Så sparer jeg da nogle penge der!
    Men skal jeg stadig tage den røde ledning ud af den ene, hvis jeg vil flyve med differental thrust! Eller skal jeg tage den røde ud, for at undgå at modtager får dobbelt strøm?

    Men tusinde tak for et godt svar, Carsten!


  • #3   11. jul 2015 Det er netop for at undgå at modtager får "dobbelt" spænding, det kan give nogen dumme problemer.


Kommentér på:
Esc og el motor!? El-fly

Annonce