{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

banebil? nitro vs el? {{forumTopicSubject}}

hej jeg skal ud og prøve at kører på bane (offroad ) men skal have anskaffet mig en brushless eller nitro, men er fandme i tvivl hvad jeg skal vælge... har kigget på de her :

http://holte-modelhobby.dk/biler-fjernstyret-braendstof-biler-buggy-nitro-trophy-buggy-24ghz-p-34121.html

http://holte-modelhobby.dk/biler-fjernstyret-elektrobiler-road-trophy-buggy-flux-p-34112.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  banebil? nitro vs el?
  • #1   4. apr 2017 Nitro = meget justering

    El = kortere køretid

    Det er en smags sag, personligt synes jeg at el er vejen frem da det er let at gå til. Men måden en nitro bil opfører sig på, specielt i luften over hop, er federe end el. Men stod jeg og skulle starte op med buggy ræs havde jeg nok taget en ellert.


  • #2   4. apr 2017 Husk at finde ud af om man må køre med nitro på den bane du skal køre på

  • #3   5. apr 2017 Hvis det var mig ville jeg tage el og ik dem du linker til den øverste er ik så holdbare ved så ik med den anden du linker til

  • #4   5. apr 2017 Tag ud i den klub du vil kører i.
    Og se hvad de andre kører med.
    SOS i bjæverskov ligger nok nærmest dig på Vestsjælland.


  • #5   5. apr 2017 Helt klart el det er meget nemmere lige at gå til.. Kan så godt være det kræver et par ekstra batterier og en hurtig lader..

  • #6   5. apr 2017 En Trophy er absolut ikke nogen god bane bil.
    Den har flere skrøbelige dele og koster kassen i dele.
    RB, Losi eller Agama er imho meget mere ved.
    Men find ud af hvor du vil køre og kig derud til en snak.

    Det er lidt sjovere, lærerigt og praktisk at have noget ala de andre.


  • #7   10. apr 2017 Tag ud i den nærmest klub og se det. Jeg køre løb med begge dele og personligt kan jeg langt bedre lide at køre nitro. Og det er hverken på grund af lyd eller "hyggen" ved at justere motor. Men fordi den simpelthen er meget mere "lækker" at køre måden gassen kommer på og måden den bremser på.
    Folk her inde kæfter også om hvor meget man skal justere dette er noget være fis og kommer ofte fra folk som ikke har kørt nitro. Ja man skal lære at justere men køre man bane er nitro folk utrolige venlige med at lære fra sig. Hvis vi går ud fra at man har en motor som er 100% iorden så tager det 2min på en køre dag når man har lidt rutine.
    Langt langt de fleste der køre løb som køre begge dele kan fortælle at nitro er sjovest. Faktisk har el løb mistet mange køre de sidste par år da folk hopper over på nitro truggy istedet. Da man kan køre 2 klasser så vælger de det, ofte døjer folk med el til løb lige så meget som med nitro der er arbejde i begge dele.
    Selvfølgelig er el også sjovt og kan sagtens være det du personligt vil finde sjovest. Men glem de her kommentare de kommer fra folk som ingen forstand har på bane kørsel. Ud i klubben som jeg sage og snak med folk..


Kommentér på:
banebil? nitro vs el?

Annonce