{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro vs el banebil?
  • #1   7. jan 2017 Personligt ville jeg vælge el, uden tvivl.
    Og til bane ville jeg heller ikke vælge nogle af de to biler.
    Hvis jeg selv skulle ud og have en bil til brug på bane ville jeg gå efter følgende. Agama, Hong nor, Losi.

    Der er mange andre mærker, men det er dem jeg ville vælge. Udelukkende fordi jeg har haft, prøvet og set at det virker og holder. Og Losi er der så mange der har at det ikke kan være helt ved siden af.
    Yderligere kan dele til Agama og Hong nor fås ved RCModels.dk, hvilket jeg er stor tilhænger af. Losi kan fås ved Holte Hobby.

    Men der er selvfølgelig også andre mærker og biler.
    Jeg ville kigge på en Losi 8ight-E RTR eller Vorza'en hvis det skal være HPI. Eventuelt Losi TEN-SCTE hvis du er til Short course truck udseende. Det er 3 gode bud på noget der er RTR og til at komme igang med synes jeg. Hvis ikke budgettet er til det, ville jeg kigge på noget brugt istedet. En 1/8 buggy på 4S du kan få reservedele til, ja så er du ganske godt kørende!

    Men.. Som altid, så er det en god ide at tage kontakt til klubben. Find ud af hvad de kører, hør deres meninger og råd.


  • #2   8. jan 2017 Hvis du vil køre på bane så skal du finde noget andet end Hpi og Traxxas!

  • #3   8. jan 2017 Jeg køre derude og der bliver både kørt med El og Nitro. køre selv med Losi.

  • #4   8. jan 2017 Kør ud og snak med dem.
    Hvilken bil man kører er nærmest et religions spørgsmål.
    Med El får man gerne mere køretid, og noget mere power, men så igen, for meget power kan osse virke hæmmene, og gøre at man ikke får lavet bedre banetider.
    Selv er jeg til Team assoiated`s biler, Men det er pga holdbarheden, Team AE er det mest vindene hold i historien, Men jeg har bestemt trukket deres gennemsnit drastisk ned smiley

    mvh


  • #5   9. jan 2017 Det bedste du kan gøre.

    Kom ud til os på en klub aften og få en hygge snak med alle os flinke lege børn der er der ude smiley

    Onsdag fra 18 og frem ca.

    Jeg er temmelig sikker på der også er nogle der gerne lader dig prøve en bil.
    Min søn kører med INTECH BR-6 2,0 - buggy
    http://www.mini-bizz.dk/1506-intech-br-6-20-pro-kit-1-8-buggy-kit.html
    og Losi 8ight 4.0 truggy
    Begge nitro biler.

    Den laves også i el version
    http://www.mini-bizz.dk/1443-intech-br-6-pro-kit-1-8-buggy-kit.html


  • #6   10. jan 2017 Bilerne er der snakket om og her skal du have noget bedre end de 2.
    El og nitro er mest et spørgsmål om hvad man er til, rigtig mange bane/læbs deltagere køre begge dele og ret ofte er nitro det foretrukne. Måden den køre på er bare sjovere, man skal time hop meget mere, bremserne er bedre og den vejer mindre og så kan man bare køre i time vis uden at skulle skifte batteri og lade det hele køle ned.
    Hastigheden på en omgang er meget tæt.

    Er der så ingen fordele ved el? Jo nemmer at gå til man skal ikke lære at justere en motor. Prismæssigt tror jeg ca det er lige dyrt at holde kørende. Forskellen kan ligge i brændstof vs batterier begge dele holder kortere end man håber smiley


  • #7   10. jan 2017 Wow! en time på en tank fuld:0

    Bremserne er det samme, mange af EL kittene er præcis det samme som nitro kittene bortset fra drivkraften, vægten kommer meget an på hvilket batteri man kører med, Nogle gange er den ene tungere end den anden og vice versa.

    mvh


  • #9   11. jan 2017 Kan du se nogen steder hvor jeg skriver at man kan køre 1 time på en tank? Men mon ikke den kan fyldes op i løbet af et par sek?
    Kan el det? uanset hvad så skal man ned og skifte batteri dette kan en tilfældig i pit ikke bare lige gøre. Der ud over så kan jeg bestemt ikke anbefale ikke at lade en seriøs el bil bare køre løs uden at køle af. selv om man da sikkert godt kan bare kan gøre det, alt efter hvor glad man er for sit grej.

    Bremserne er de samme? det er de da bestemt ikke, nitro køre med 2 x skive bremser hvor el bruger motor brems. Kan man få skive til el ja, men jeg har aldrig set det blive brugt, men det ser du måske tit?, er det standard noget der følger med? bestemt ikke og det kræver en ekstra servo på el bilen hvilket giver ekstra vægt.

    Du skriver den lige frem kan veje mindre ? Hvad er din erfaring, jeg taler ud fra løb og her vejer de pt mere. Dem der har forsøgt med mindre batterier osv har fejlet. Til hygge jo jo så kan du have ret, hvis folk er villige til at betale mere for lidt vægt tab..

    Det lyder som om du tror jeg ikke kan lide el, jeg køre begge dele, på et seriøst plan og taler ud fra min erfaring. Du må jo åbenbart set noget helt andet grej på de baner du kommer på.


  • #10   11. jan 2017 Angående bremser er det vel lige fedt hvilken der bremser bedst? Begge dele kan blokere alle 4 hjul. Så handler det om trim, EPA og følelse. Jo jo, du kan stille nitro til at bremse mere for eller bag alt efter temperament.

    Man skal også tænke på behovet. Hvis der er Hpi Trophy Buggy og Slash 4x4 i tankerne, ja så er det nok ikke ligefrem løb der er planen som det første.

    Jeg synes det er trættende at se på en nitro der lige skal igang, hvor el er der 100% fra første sekund.


  • #11   11. jan 2017 Rasmus, en af grundende til jeg skiftede til El sidste år.... jeg har aldrig fået kørt så meget og skruet så lidt siden smiley jeg syntes faktisk du har flere muligheder med bremse på en El bil.

    Med hensyn til køretid kan jeg køre uafbrudt, køre 2s 6000mAh og det giver mig over en halv times køretid og der er de andre ladet imens smiley


  • #12   11. jan 2017 Rasmus du har ret i det med de biler han snakker om, men han bliver jo anbefalet noget andet hvis han ønsker at køre i SOS og det er det jeg tager udgangspunkt i. smiley

    Det med bremserne, jeg skal ikke kunne sige om folk der bare køre rundt i den lokale park kan mærke forskel, men på det plan jeg køre er der meget forskel at mærke. Du har ret i at de begge kan blokere hjulene, men det for man jo ikke så meget ud af. Forskellen er at man på en nitro netop kan stille mængden af brems for og bag, når du bremser ryger vægten op på forhjulene, På el bremser igennem center diffet, så baghjulene vil blokere meget før end forhjulene, da der er meget lidt vægt på dem.
    Med nitro justere du det som du vil have det, vil du have stabil og nem bil eller noget ala håndbremse så du kan dreje mere i sving, alt efter smag og bane.

    Ralf B køre tid ja det er så lidt forskelligt, 20min er nok mit max så har jeg brugt 6000mAh, men det er jo lidt efter hvor hårdt man køre. Men for mange er det rigeligt og så holder de pause, jeg køre ca 15min på et sæt og så pause og her har jeg ofte stået og kigget på dem med nitro bare fortsætte. men køre man mod andre med el så er det fint nok.

    Det er sådan det er for mig. Køber skal selv vurdere hvad han vægter højest. Uanset hvad så skal han nok få noget sjov ud af det, hvis han køber en ordenlig bil.



  • #13   12. jan 2017 Jeg har aldrig fået mere end 10-15 min ud af mine Nitro biler.. men igen... i med et bat og kør.... ikke så meget med hvad for et tændrør skal der i nu der er vinter osv osv....


  • #14   14. jan 2017 Ralf
    Bare det du skriver "tændrør" siger alt om at du ikke har så stor erfaring.
    Måske du skulle skære lidt ned på "erfaring og udtalelser"

    Nitro biler køre du i pit og tanker. Fra du køre ind og til du er på banen igen tager ca 8-10sek og du kan forsætte i ca 4 timer på batteri til servo
    Nitro motor slides mest pga når man koldstarter dem. Når de først er varmer. Så er der minimal slid på dem.

    El bil brænder du elektronikken af, hvis du bare køre indtog skifter og ud igen.
    Det kan 1/8 el offroad ikke holde til i længden.


  • #15   14. jan 2017 2 celler er jo så ingen ting I offroad el, der bruges normalt 4 celler

  • #16   14. jan 2017 rolig Kim, jeg er godt klar over det er et gløderør og der er kolde og varme! lange og korte osv!

  • #17   14. jan 2017 Kuno 2s er rigeligt i en 1/10 bil indendørs!

  • #18   14. jan 2017 Pssh, men indendørs er jo ikke offroad. Det er bare noget dem der kører det påstår smiley

    I Bjæverskov er det udendørs 1/8, og derfor er de der 1/10 tæppe banditter fuldstændig udelukket.


  • #19   14. jan 2017 Kim der er ingen grund til at blive negativ og smart! det er fint du elsker dit Nitro og fred være med det! Men det gør ikke ikke det ene bedre end det andet, jeg tror bare de fleste ville få mere ud af El, hvis du er ny i denne verden.



  • #20   14. jan 2017 Jeg køre da med min 1/10 i Bjæverskov udendørs og det køre da fint smiley

  • #21   14. jan 2017 Chopped..
    Vor herre bevare os og fred være med det.
    Jeg skulle i hvert fald ikke have en 1/10 sendt ud mellem 1/8'ere..


    profilbillede
  • #22   14. jan 2017 Rasmus, du skal bare ligge først, så sker der ikke noget smiley hehe

  • #23   14. jan 2017 jeg har da kørt 1/8 sammen med 1/5 kan man sagtens. det skærper koncentrationen. at man ikke kommer for tæt på dem og stadig kører fra dem

  • #24   14. jan 2017 Der er intet der hedder lange og korte, der er turbo og ikke turbo rør. Men de bruges jo ikke i samme motor. Så har man en turbo model så har man jo kun de rør. Skifte rør efter temperatur ja ja det kan man da. Men nu har jeg kørt i alt fra 35grader til minus 10 og jeg har brugt samme rør, så nok ikke et kæmpe problem som du gør det til.

  • #25   14. jan 2017 Morten, jeg gør intet til et problem, jeg siger bare at der er lidt mere arbejde i at køre Nitro og Benzin frem for El.. så hvis man ikke er typen der gider skrue og pille er det jo ikke fedt at købe en Nitro bil vel smiley

  • #26   14. jan 2017 Det er nu synd at nitrobiler har så dårligt ry. Ofte er det folk, der ikke har erfaring med nitro, det ødelægger det.

  • #27   14. jan 2017 Ralf
    Nu skriver han nitro vs el i bjæverskov.
    Så snakker vi om 1/8 biler.
    Og i 1/8 el biler dur det ikke at køre med 2 celler.
    Og køre du 1/8 el offroad kan bilerne ikke holde til at køre det ene batteri efter det andet.
    Ralf - Alle i emnet snakkede om 1/8 biler. Vist kun dig der blandede 1/10 ind i det hele.

    1/10 er noget helt andet.

    Jeg er ikke smart i en fart.
    Jeg forholder mig til emnet og det realtiske.




  • #28   14. jan 2017 Det skal også siges, at der tales om banekørsel, så Ralfs halve time hyggekørsel bliver til lige under 10 minutter med fuld gas med VXL og 2S 6000mah.

    Du kan selv regne efter.


  • #29   14. jan 2017 Du har godt nok et trist liv Don og er godt nok smart i en fart bag din skærm.. nu er det ikke alle der gider flash alt hvad de ejer på nettet!

    Kim, nej man kommer ikke langt på et 2s i en 1/8 der køre jeg med 4s. og jeg er ikke ude på at være efter Nitro savner nu selv lyden og lugten, og power fra en ordentlig indstillet motor er sgu fedt!


  • #30   14. jan 2017 Jeg har bestemt ikke et trist liv, og jeg flasher bestemt ikke alt hvad jeg ejer på nettet. Heller ikke mine balsa warbirds, hverken 2- eller 4- taktere.

    Det var dig selv, der skrev 2S og 6000mah tidligere. Jeg har på fornemmeren du digter lidt.

    Hvis du mente på et kraftigere motorsæt end Velineon med 2S 6000mah, så er køretiden endnu kortere på bane.


Kommentér på:
Nitro vs el banebil?

Annonce