{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

T H
T H
Tilmeldt:
1. aug 2011
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97

ESC problem {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har et problemer med esc'en på min søns truggy. Når man giver den fuld gas går den efter kort tid ned i fart, ligesom der er en begrænser på den. Kan det være high voldtage cut off eller lign. Det er et problem jeg aldrig har oplevet før på min el biler. Bilen er en basher sabertooth fra Hobbyking.

På forhånd tak og god påske.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ESC problem
  • #1   10. apr 2017 Som regl hvis motor har været for varm så er den stået af og går ned i fart ellers skal du indstille Esc igen men har oplevet det problem og der var det motor pga for høj varme så derfor jeg hælder til det smiley

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #2   10. apr 2017 Den gør det med det samme, og jeg kører kun med 2x 2s, så den burde ikke blive overbelastet. Tror jeg vil prøve at genindstille esc'en.

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #3   10. apr 2017 Har fundet fejlen. Det er high voltage cut off der slår til. Den er sat til 3,4v som default. Dette er vel ok, så måske er batterierne ved at være færdig. Hvad har i jeres cut off til at stå på?

  • #4   10. apr 2017 Jeg havde samme problem på en flux reload Esc. Satte cut-OFF til 2.6v pr. Celle og så slukkede den når der var 6,4v pr. Celle. Så har oplevet flere gange at det cutoff ikke passer en fis og er derfor gået over til en ekstern buzzer og så slukket for cutoff på Esc det virker meget bedre for mig.

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #5   10. apr 2017 Det undre også mig at da jeg checkede batterierne, var der mere end 50% strøm tilbage. Det kunne måske bare være det ene batteri som har en svag celle. Men det med at slukke for cut off duer ikke, da det er min søn der kører med den.

  • #6   11. apr 2017 Hvis du sætter cut-off til 2,6v ødelægger du batteriet, det er et elendigt råd! Min. 3v pr celle.
    Du skal have bedre batterier, sådan nogle kan købes for billigt. Batterierne kan ikke tåle presset, falder i spænding når der kommer belastning på og cut-off slår til. Absolut den mest klassiske fejl ved billige biler og den hyppigste årsag til lipobrande.


  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #7   11. apr 2017 Jeg har også tænkt mig at prøve cut off på 3,2v. Batterierne er ikke nogle billige nogle, men har læst mig frem til at flere har problemer med cut off på denne bil. Så derfor bruger de batterier med en høj c rate til den. Batterierne fungere fint i mine 2 truggyer som begge har bedre ESC og større motore. Så nye batterier til min søns truggy skal nok bestilles.

  • Maris B
    Maris B Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 5 Svar: 5
    #8   10. maj 2017 bateriens c rate er for lille.

Kommentér på:
ESC problem

Annonce