{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

T H
T H
Tilmeldt:
1. aug 2011
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97

Turnigy lipo i Spektrum dx7s {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at sætte et lipo batteri i min sender, da batterierne i senderen er ved at være færdig. Så jeg tænkte om ikke der er nogle herinde der har erfaring med at sætte et lipo i senderen.

Hvis der er!! Hvad gør i så med opbevaringen? Piller i batteriet ud efter brug eller lader i det sidde i?

Og hvad gør i med hensyn til opladningen?

Det er dette batteri.
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-4000mah-spektrum-compatible-dx9-dx8-dx7s-intelligent-transmitter-pack.html?___store=en_us

På forhånd tak TH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turnigy lipo i Spektrum dx7s
  • #1   30. jun 2017 jeg gør det næsten altid på mine spectrum ....køber et 2s i passende str og skifter stik så det passer i det hvide stik hvor batteri bakken normalt sidder.
    og nej piller det aldrig ud kun når jeg skal lade det


  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #2   30. jun 2017 Hvordan lader du det? Det batteri jeg henviser til har ikke nogen balancestik.

    Jeg har en iMax B6 lader, og har læst mig frem til at den har problemer med at lade uden balancestik.


  • #3   30. jun 2017 ja så kan jeg godt se det med det batteri......jeg har bare altid købt et helt almindelig 2celler lipo der passer i og så lader det som normalt

  • #4   30. jun 2017 Du kan også kigge på 2S LiFe de er på 6,6V hvis ikke den medfølgende NiMh er på 7,2V så vil LiPo være oplagt.

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #5   30. jun 2017 Kan godt se at jeg ikke fik formuleret mig ordentligt i indlægget. Jeg købte batteriet jeg linker til sidste år, men fik aldrig sat det i da jeg mistede lysten til at flyve. Så nu overvejer jeg at sætte det i, men er stærkt i tvivl om hvorledes man håndtere det mht opbevaring, ladning m.m når det er et sender batteri.

  • #6   30. jun 2017 Hvis det er et LiPo så bør du behandle det som et hvilket som helst andet LiPo både ved opladning og opbevaring.
    Lad i ladepose og balance lad hver gang for god orden skyld og når du ikke bruger det så lad til storage mode og lig det væk.

    Det er bare mit forslag, der skal nok være mange andre meninger.
    Men man bør så absolut respektere sine LiPo batterier og tage de forholdsregler som der gælder dem.


  • #7   30. jun 2017 Du sætter det bare til din lader og lader det uden balance kabel, der er indbygget balancer i batteriet. Jeg bruger dem selv, og de fungerer rigtigt godt.

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #8   30. jun 2017 Tak for svar og input til alle.

    Claus H dejligt at høre fra en med erfaring med batteriet. Opbevarer du det i senderen eller tager du den ud efter brug?


  • #9   30. jun 2017 Jeg lader dem sidde i senderen. Jeg har haft dem nogen år, og de fungerer stadig rigtigt godt.

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #10   30. jun 2017 Med den lader der følger med senderen?

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #11   30. jun 2017 Undskyld!!! Læste forkert smiley

Kommentér på:
Turnigy lipo i Spektrum dx7s

Annonce