{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LiPo eller NiMH
  • #1   18. mar 2009 Nimh'et vil have mest power fuldt opladet, men fordi lipo har en mere jævn afladningskurve vil du muligvis få en højere gennemsnitstopfart gennem hele køretiden (hvis vi antager at begge har samme antal ampere)

  • #2   18. mar 2009 Jeg kan ihvertfald se på min E-Revo at jeg får mere køretid med lipo (de er godt nok 5000 mod 4200 på Nimh'erne) men der er power hele tiden, med nimh er der power på de første 5 minutter, og så begynder de at blive svagere. Lipoerne derimod går fuld power til lipoadvaredimsen begynder at advare.

    Jeg har testet den med speedgun og på små knopdæk kører den :

    23 Mph , ca 37 km/t , med 2x8,4volt NiHM batterier
    25 Mph , ca 40 km/t , med 2x7,4volt LIPO batterier


  • #3   18. mar 2009 ok... det må jo siges at være klar besked, mange tak for de fine inlæg

  • #4   18. mar 2009 jeg har testet lipo i min 1/10 xray 008, og kan klart anbefale det, mine billige lipo celler performer bedere end mine dyre matchede nimh celler. det eneste der er vigtigt med lipo er at de bliver ballanceret en gang i mellem ellers smadre man cellerne under opladning, men ellers ser jeg kun fordele. med 3 celler og 2 ladere kan du kører hele tiden. du kan lade op hjemme fra og have 3 parate batterier så snart du er ude på banen. indkøbs prisen på et sæt gode 4000 celler i hard case ligger mellem 25-50$ så pris messig er det det samme som gode nimh.
    jeg ahr kørt 18 min i brc med mine lipo på 4000mAh sammenlignet med 7-8 min med mine 4200nimh sho celler. det vigtigste er dog at du sætter lipo cut på din esc og jo højere jo bedere, til 2 celled pakker vil jeg sætte cut off til 3.4 v pr celle så er du på den helt sikre side. men good luck den 9.5 turns motor vil accelrere lige som en 3.5 turn men bare ikke have samme top fart


Kommentér på:
LiPo eller NiMH

Annonce