{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Hvilken Trail bil? {{forumTopicSubject}}

Hey derude..

Jeg kunne godt tænke mig en trail/4x4 bil til at køre lidt rundt i skoven, og evt lidt hill climb med.

Jeg har kigget på Axial Scx10'eren - meget fin bil og noget i den stil jeg søger.

Findes der upgrades til sådan nogle biler, hvor du kan hæve frihøjden?

Findes der evt. andre modeller der er lig så god? og inde for samme pris klasse?

I må gerne linke smiley

M.V.H. Rasmus Andersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken Trail bil?
  • #1   22. sep 2010 Hej Rasmus.
    Hvis det er trail du vil køre, så for du ikke fat i en bedre bil end Axial Scx10'eren.
    Der er mange der køber RTR modellen, men jeg syndes det er spild af penge og råder altid folk til at købe Kit modellen hvor man selv skal samle bilen, og det er ikke svært for der er ikke mange delle i den vogn.

    Og ja, det er en af de biler du kan få flest stumper til, kun slået af Axial Ax10 som man nok kan samle 3 biler ud af uden at bruge den samme del to gange.

    Og ja du kan nemt hæve frihøjden på den bil, det er bare et sæt nye støddæmpere så hænger den højt over jorden eller et sæt støre hjul.
    Men tro mig det for du ikke brug for, den er rigeligt terrængående til trail, den slår faktisk flere af de de crawlere der er på markedet, men hvis det ikke er nok for dig så er der kun pro crawlerne som kan klare mere end hvad Axial Scx10'eren kan klare, men der er jo en lidt anden type bil end det du eftersøger her smiley


  • #2   22. sep 2010 Okay det lyder fandme som et godt valg..

    Tak for den gode forklaring - tror jeg vil kigge på et kit så smiley

    Men hvad med motor og ESC - angående esc skal den være vandtæt når der er sådan en kasse på til elektronikken


  • #3   22. sep 2010 Om den skal være vandtæt er op til dig at bestemme, og hvad den bedste motor man kan putte i den vogn er der mange meninger om.
    De fleste af dem der køre i Københavns området køre med helikopter out-runner motorer og lette LiPo batterier (det er vist min skyld smiley

    Mens de andre stadig køre med de gamle kulmotorer og nimh batterier.

    Du kan se lidt på min SCX´er.
    http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28985



  • #4   22. sep 2010 Er motoren den samme som sidder på din CC01?

  • #5   22. sep 2010 Nej, den motor som sider i min CR-01 er en Flymotor 36x30 på 1600kv, den motor jeg har i min SCX´er er en Heli motor 28x36 på 3800kv

    Men der er bagdele med den slags motorer i forhold til de gamle kulmotorer.
    Med Heli motor 28x36 skal man lave en adaptor så man kan skrue den fast i bilen.
    Med Flymotor 36x30 skal man slibe motor akslen ned til 3,17mm så motor tandhjulet passer på.

    Fordelene er selvfølgelig meget mere trækkraft og mindre strømforbrug smiley


  • #6   22. sep 2010 Jeg har en Axial SCX 10 Trail Honcho som kit-model, og den kører med en af de her ret billige Towerpro MG 995 servoer, Tamiya TEU-101 esc og en Integy Matrix Pro 65 turns motor, og den er rigeligt stærk, både til crawl og trial, og meget billigere end de stumper bliver det nok svært at lave det. smiley
    Og som Sauron siger, så ER SCX 10´eren nok en af de suverænt bedste "ud af kassen biler" der kan købes..
    jeg havde tidligere en "almindelig" AX-10 crawler, som jeg hurtigt blev træt af, og ombyggede med et TCS X-trail kit, men den blev alligevel ikke så god som en SCX´er, trods anstrengelserne..

    Men ja, køb den som kit-model, både fordi det er sjovere at bygge og male den selv, og så er det vist nogle slatne plast-arme med i RTR versionen, mod alu i kit-modellen, såvidt jeg husker. smiley

    Mvh. Michael


  • #7   22. sep 2010 Jep, gå efter en SCX10, har kørt en del med min svogers, og da det er en helt kanon vogn, er min egen Honcho lige landet idag.
    Men som Sauron siger, er der ingen ide i at hæve frihøjden, umiddelbart vil jeg tro at det bare gør den langt mere ustabil.

    Hvorvidt det skal være vandtæt afhænger af om du vil køre i vand.


Kommentér på:
Hvilken Trail bil?

Annonce