{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

Ny til helikopter - vejledning {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har læst lidt i forskellige tråde her på siden, og jeg har fundet frem til sådan et setup !

Turnigy TG9e 9g / 1.5kg / 0.10sec Eco Micro Servo
HK-450GT CCPM 3D Full Alloy Helicopter Kit (Align T-Rex Compat.)
HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo (3 stk)
ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C (2 stk)
Fiberglass Main Blade 325mm (1pair) (2 sæt)
Turnigy 450 Brushless Heli Motor 2830 3500kv
Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories
Hobbyking SS Heli Series 70-80A ESC w/UBEC
Lithium Polymer Charge Pack 18x22cm Sack

Derudover skal jeg have:
VETRON Gyro GY-421
Spektrum DX6i med modtager AR6200

Så skulle jeg være klar med min helt egen færdiglavede helikopter

Prisen, ca2800kr.

Hvad har i af erfaring og hvad siger det jer, det jeg har valgt.
Kan det bruges, eller er der ændringer i ville lave?

Mvh
Rasmus
Esbjerg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny til helikopter - vejledning
  • #1   14. maj 2011 Min far har trexen den er vidst helt udemærket så kan kun sige go for it glæder mig til at se billeder....




  • #3   15. maj 2011 Hey startede selv på heli i år og det er det fedeste kick smiley

    Tilbage til spørgsmålet smiley vil anbefale dig at købe en orginal Trex 450 istedet for en hk da der ofte er meget slør i dem og super svære at få til at flyve og prisforskellen er sku ikke så stor så ville ofre det sidste:)

    Startede selv med Trex 450 se v2 og den flyver super lækkert men den er livlig i forhold til støre helier som feks min Trex 600..

    Men syntes 450eren er et godt sted at starte det helt sikkert men overvej at købe en orginal Trex

    Mvh mike


  • #4   15. maj 2011 #Mikkel G
    Hvis penge er til det, kunne det være et fedt hvilken type jeg vælger, men nu ligger landet således, at jeg skal have en 450 størrelse.

    #mike R
    Er det bare fordi du selv ikke vidste en kopi kunne fåes da du startede, og ikke selv har fået erfaringen, men kun hørt?
    Jeg har læst rigtig mange steder det er det eneste der duer, kontra prisen.
    prisforskellen - tja, align udgaven koster 10 gange så meget, sååå.. der er stor prisforskel.
    og så siger du nok, hold op den må være billig, den jeg vælger - JA, men sådan plejer det at være med kopi udgaver.
    Jeg har hørt 450 størrelsen er mere livlig, ja - men jeg har ikke til en 500 eller 600 størrelse.

    Er der ikke lidt mere hjælp til det elektroniske - jeg ved da, det er det absolut vigtigste for at få en stabil og brugbar helikopter.

    Mvh
    Rasmus


  • #5   15. maj 2011 bliver spændende at følge med i-jeg er netop ved at bygge en HK-T500. Det eneste jegville overveje er at finde en lidt bedre hale servo.
    (link fjernet) jeg har købt denne.


  • #6   15. maj 2011 Til en T500 - skal der ikke nogle andre elektronik ting i, siden der skal bruges 2 batterier ?

  • #7   15. maj 2011 Hvad angår haleservo, har jeg gode erfaringer med denne hobbyking servo:

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10522


  • #9   15. maj 2011 Rolig nu Mikkel - har du styr på priserne for den "rene" heli - uden noget ?

    Hvilken elektronik hører så med til 2595 ?

    Mvh
    Rasmus

    Jeg er jo som sådan ligeglad med at i syntes man skal have alt muligt andet, når i ikke begrundet det med noget.

    Jeg spørger kontant til hvad i ville vælge af andet? (ud fra det jeg har valgt på forhånd)


  • #11   15. maj 2011 Mangler den ikke et canopy?
    Hvis ja så mangler den vil også et mega fedt malet airbrush canopy:)


  • #12   16. maj 2011 Hey 2 af mine venner har købt hk en 450 og 500 og begge er blevet sat på hyllen pga der skulle skrues mere end der kunne flyves og de er meget skuffet over kvaliteten.

    Og jo viste godt der var kopi men man kan købe en Trex 450brugt med tilbehør for 2000 kr lige til at smide i luften kontra kvalitet..

    Har haft hk hale på min rex efter 10 ture er der så meget slør i den at gyroen ikke kan holde halen :-0

    Siger det kun for at hjælpe kan godt være den er billig nu og her det bare ikke fedt at skal skifte alle slid dele hver 10 flyvetur


  • #13   16. maj 2011 Men vis du vælger hk'en er det sku enlig et okay setup..
    Ville dog vælge et lipo med lidt flere c feks 30c og evt et sæt carbon blade så burde Den flyve fint


Kommentér på:
Ny til helikopter - vejledning

Annonce